Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[2008 R2] Binden van guildftpD aan specifiek IP-adres

Pagina: 1
Acties:

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 23:17

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Topicstarter
Goedenavond,

Ik loop toegen een issue aan met het configureren van GuildFTPdaemon op Windows 2008 R2 server:

Voor connecties naar buiten maakt deze server gebruik van een VPN. Dit werkt prima naar behoren. Op deze server wil ik echter een web/ftp-server installeren die luistert naar het IP wat ik via mijn Airport Extreme heb door gerouteerd middels poortmapping (192.168.1.10). Dit is een ander IP adres dan het externe VPN adres. VPN staat dus totaal los van deze connectie. Ik heb door expliciet in de configfile van Apache aangeven werkend voor de webserver, echter GuildFTPdaemon vertikt het.

Ik kan bij de FTP server aangeven naar welke IP's hij moet luisteren, maar wat ik ook aangeef, de externe verbinding mislukt continu. Als ik intern rechtsreeks naar de server FTP, werkt het vlekkeloos, het lijkt er dus op dat de verbinding vanaf de Airport Extreme naar de windows server niet geaccepteerd wordt door GuildFTPd. Wanneer ik een andere pc gebruik als FTP server, kan ik prima connecten vanaf buiten, waaruit dus blijkt dat de routing vanuit de router prima in orde is.

Ik heb het dus terug weten analyseren tot de FTP server (software) zelf, maar nu zit ik een beetje klem.

Uiteraard heb ik de GoT search gebruikt; niet heel veel zinnigs kwam daar uit. Ook guildFTPdaemon forum geprobeerd, mostly spam. Google heeft me buiten nog meer spam, niet heel veel meer zinnigs opgeleverd.

Eventueel ben ik bereid uit te wijken naar een andere FTP oplossing, maar liever heb ik dit gewoon werkend.

HENG HENG

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
wat is je ip config en waar bind je je ftp service aan.
geef ook eens een omschrijving van subnets in je netwerk. nu lijkt het allemaal gebrabbel en kan ik er geen kaas van maken. maak eens een leuk schematje van je situatieschets qua ip addressing.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 23:17

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Topicstarter
wat simpeler: ik heb een server met verschillende nic's. Ik wil dat GuildFTPDaemon specifiek naar een nic luistert voor inkomende verbindingen.

Als ik de server aan het betrffende nic/ip "bind" is het vreemde dat de server wel van binnen het netwerk bereikbaar is (192.168.1.10), maar niet vanaf buiten (uiteraard op extern ip, poort 21 doorgemapt)

Wanneer ik om de router te testen een andere FTP server in gebruik neem en laat verwijzen naar bijvoorbeeld 192.168.1.9 kan ik er zowel van buiten als van binnen prima bij. Ligt dus niet aan de router en/of portmapping.

Logisch vervolg: waar ligt het wel aan?

[ Voor 10% gewijzigd door Spacecowboy op 02-11-2010 07:31 ]

HENG HENG

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
is er in die prog niet een setting waar je moet invullen of je achter NAT zit?

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Spacecowboy schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 07:24:
wat simpeler: ik heb een server met verschillende nic's. Ik wil dat GuildFTPDaemon specifiek naar een nic luistert voor inkomende verbindingen.
Maar je hebt het ook over een VPN. Is een van die adapters je VPN adapter of niet?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:38
firewall instellingen van/voor je FTP server? Kan je van buiten uberhaubt connecten met die doos? (ping?)
debug logging aanzetten? Lokaal connecten? Zie je meldingen in je logs?

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Pagina: 1