Toon posts:

Beeld valt weg voor enkele seconden

Pagina: 1
Acties:

• Dedgeh
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22-09 23:37
Hey,

Ik heb sinds het aansluiten van mijn LEDTV op mijn computer nogal last van weg vallend beeld. Toen ik de TV op mijn computer aansloot (HDMI-DVI kabel) wilde mijn computer simpelweg niet opstarten, na wat booten en kaart er wel/niet in, doetie het weer, en blijft het sindsdien ook prima doen, daar ligt het probleem niet.

Maar als ik een film ga kijken (en volgens mij geen games) springt het beeld best vaak (eens in de 5-20 minuten even weg, niks te bekennen. Vervolgens hoor je even het geluidje van windows (tudu), en daarna direct weer het aansluit geluidje (tudú :D) en krijg ik weer beeld. Het varieert enorm hoelang het beeld weg blijft, bijna altijd is het binnen 5 seconden wel weer terug, maar soms duurt het ook 15 seconden.
Tijdens het computeren zelf, dus geen films, gebeurd het echt nooit (iig, kan me niks herinneren)

Wat me ook opvalt is dat nadat het beeld weer terug is (en er staat een video te spelen) ik vervolgens dit beeld terug krijg:
http://img522.imageshack.us/img522/4922/49305676.png
Zie de een soort van dubbele randen, als ik de browser dan even minimaliseer en maximaliseer is het weer goed.

Verder, hapert het geluid een beetje tijdens het wegvallen en als het beeld weer terug is speelt het lekker snel dubbele snelheid af tot het weer sync loopt.

Drivers etc willen niet werken, dit probleem heb ik eens vaker gehad (maar ook met het aansluiten van een ander beeldscherm, meen me te herinneren dat dit met een VGA beeldbuis was, maar geen idee, die staat hier ook niet meer).

Ik heb ook al andere videokaarten geprobeerd, maar deze geven hetzelfde probleem.
Iemand dan ook maar enig idee waar het aan kan liggen?

Specs die wellicht relevant zijn:
Asus K8N Deluxe
FX-60
7800GTX
2x 1gb random geheugen, geen idee welke leverancier
580 watt voeding

[Voor 4% gewijzigd door Dedgeh op 01-11-2010 21:25]

• Moortn
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 09-09 12:26

Moortn

Hallo

Heeft je moederbord toevallig een extra PCI-e 16x slot waar je de videokaart in kan testen? En heb je windows in de tussentijd geherinstalleerd? Probeer anders eens een live cd van linux.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• Dedgeh
Windows opnieuw installeren had ik al eens geprobeerd, dat werkte helaas niet. Ook is er wel iets anders geks, ik stopte namelijk de kaart in het 2de PCI-E slot, en me pc's startte helemaal niet meer op. Nu had ik dat ook toen ik me TV destijds had aangesloten. De eerste keer hoorde ik 3 bios biepje (lang-kort-kort) wat moet duiden op een memory error (maarja, wtf?). Na een beetje kloten met bios resets etc deed hij het wel (maar waarom nou precies, geen idee).

Zelf begin ik een beetje te vermoeden dat het moederbord naar de ***** is, aangezien hij ook al 'problemen' geeft bij het opstarten.

Ik gebruik trouwens Shark007 codecs voor films etc, zouden die het probleem kunnen zijn? Kep altijd het idee bij andere codec packs dat het toch wel hetzelfde is, maar een ander jasje, of is dit niet zo?

[Voor 14% gewijzigd door Dedgeh op 02-11-2010 20:53]

• Patjeee
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 27-06 09:58

Patjeee

Ik woon in Boston MA

draai is even Memtest dan

• jaapsander
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-09 16:08
Shark007 codec pack is een prima pakket, maar je zou ook MPC-HC kunnen proberen. Maar het kan ook een HDCP error zijn tussen VGA kaart en TV. Heb je al een andere kabel gebruikt, of een andere VGA kaart?

• Dedgeh
Andere kabel gaat niet lukken, ik heb hier nog wel een andere 7800GTX liggen, zal die er zo eens in stoppen.

Nog iets wat ik vergeten was, toen ik een oude TV had en daarop films keek via de ViVo kabel (http://upload.wikimedia.o...0/Vivo_splitter_cable.jpg) was er helemaal niks aan de hand.

Ik heb een andere videokaart er nu inzitten, maar toont dezelfde kuren :<

Nog iets, ik zit nu met een andere resolutie te kloten (ipv fullhd op mijn TV, heb ik 1680.1050), en het lijkt nu beter te gaan? Iig is er nog geen beeld weggevallen.
Ook, maar weet het niet zeker, heb ik laatste tijd wel meer last van leuke pixelblokjes tijdens de video, maar is het mogelijk dat het aan de resolutie/codec pack ligt? Vind het nogal raar eigenlijk.

[Voor 88% gewijzigd door Dedgeh op 03-11-2010 14:12]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee