Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Hallo,

Ik heb nu een appartement waar ik niet per direct vanaf moet maar waarvan het eigenlijk wel handig zou zijn als ik het niet meer zou hebben. Aangezien ik geen haast heb met verkopen of het moet verkopen zat ik te denken om het gewoon zelf te verkopen zonder makelaar. Natuurlijk heb je dan minder exposure maar je maakt ook veel minder kosten.
Aangezien ik weet waarvoor dezelfde soort huizen bij mij in het blok verkocht zijn kan ik een goede inschatting maken van de prijs en omdat er ook meerdere te koop zijn lift ik indirect mee op de reclame die andere maken.

Heeft hier iemand ervaring met het zelf zonder makelaar verkopen van een huis en zijn er dingen waar ik op moet letten ? Goede slechte ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:36
Ga dan naar een partij als deze? (N.B. geen persoonlijke ervaringen mee)

[ Voor 5% gewijzigd door Wilke op 01-11-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35

Wok

Dakloos...

Of kijk eens op http://www.meteenbeetjehulp.nl/

Ook geen ervaring mee, maar er staat toevallig een appartement bij mij in de straat te koop met zo'n bord aan het raam :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 12:07
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar onlangs wel van iemand gehoord die het heeft gedaan. De truc is om altijd en overal te laten weten dat je je appartement te koop hebt: op de sportschool, op je werk, in je vrienden- en kennissenkring etc.

Daarnaast zou ik denk ik ook Marktplaats en andere sites inzetten om nog iets meer mensen te kunnen bereiken.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb mijn eerste huis verkocht via Makelaarsland, dat is een tussenoplossing waarbij je ook veel zelf doet. Ik wilde mijn huis per se op Funda, dat was de belangrijkste reden.
Verder heb ik geadverteerd via Hyves en daar heb ik nog best veel reacties gekregen. Maar Hyves is tegenwoordig een beetje omstreden geloof ik :P

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-07 18:04
Wij hebben ook zelf ons vorige huis verkocht. Nu wisten we wel dat het huis goed in de markt lag, de klus was dan ook op anderhalve week geklaard: advertentie op een populaire huizensite, groot bord aan het raam en nog dezelfde avond kwamen de eerste telefoontjes.

In totaal hebben we een tiental geïnteresseerden rondgeleid. Dat was best vermoeiend, per keer ben je toch al een uurtje bezig en het huis moet elke avond toch mooi in orde zijn. Verwacht je wel aan toeristen, m.a.w. mensen die alleen maar nieuwsgierig zijn. Irritant, maar je kan ze er moeilijk uit trappen natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat je die mensen met een makelaar minder snel over de vloer krijgt.

De mensen appreciëren het wel als ze de uitleg krijgen van de bewoner zelf in plaats van een gladde makelaar: als je ergens graag gewoond hebt blijkt dat wel uit je uitleg en dat komt goed over bij potentiële kopers. Wees ook wel eerlijk als het gaat om nadelen of verborgen gebreken, zeker voor dat laatste kan jij als verkoper nog aansprakelijk gesteld worden, dus verzwijgen heeft geen zin.

Het moeilijkste stuk waren nog de onderhandelingen over de prijs. Er bleven drie kandidaten over die een bod wilden uitbrengen. Aan de ene kant wilden we er geen koehandel van maken waarbij mensen mekaar met tien euro gaan overbieden, maar je wilt natuurlijk wel de best mogelijke prijs krijgen. Dat over-en-weer-gebel tussen de verschillende kandidaten is best stresserend, zeker als je op het punt komt dat mensen afhaken en je moet inschatten hoe ver je nog kunt gaan.

Uiteindelijk ben ik nog steeds zeer tevreden dat we zelf de verkoop gedaan hebben. Een makelaar had er misschien wat meer uit kunnen halen, maar die meerwaarde zou dan toch in zijn zakken verdwenen zijn :).

[ Voor 5% gewijzigd door HellPunk op 03-11-2010 15:19 ]

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52
Grappig, ik wil precies hetzelfde doen. Ik heb een appartement waar ik nu al een tijdje niet meer in woon. Dat heeft een tijd te koop gestaan (toen ik er nog wel in woonde), maar dat schoot niet echt op. Ik heb het vervolgens uit de verkoop gehaald en flink opgeknapt (en ingericht). Mijn plan was eigenlijk om nu weer met een nieuwe makelaar in zee te gaan, maar gisteren bedacht ik me dat ik het misschien ook eens zelf kan proberen.

De insteek is inderdaad dat er een stuk minder kosten aan verbonden zitten, en die wil ik dan ook direct doorrekenen naar de prijs (de eventuele koper betaalt een paar duizend euro minder, best een fors verschil op een appartement van rond de € 90.000). Ik heb namelijk niet de ambitie om het huis met winst te verkopen, ik wil er gewoon snel vanaf (maar ik wil ook niet teveel verlies maken).

Ik knutsel zelf even een simpele website in elkaar met wat foto's (toevallig vanmiddag genomen) en ga vervolgens via Marktplaats, Facebook, Twitter, etc. kijken of ik geïnteresseerden kan vinden. Ook wil ik flyers gaan ophangen op universiteiten en hogescholen in de buurt (het is een startersappartement, ook prima geschikt voor studenten).

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-07 14:13
Is dat wel verstandig? Gezien de markt is het ontzettend moeilijk om een huis te verkopen. Zelfs met makelaar is het al lastig, laat staan helemaal zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:57
Als je daardoor je woning goedkoper aan wilt bieden wel, als je courtage van de makelaar zelf op wilt strijken niet.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Exact. Ik heb niet de behoefte (of de illusie) er rijk van te worden door zonder makelaar aan de slag te gaan. Ik wil gewoon van mijn huis af en ik ben een beetje klaar met makelaars. Ik ga dit een tijdje proberen, als het niet lukt kan ik altijd nog een makelaar nemen.

De reden dat ik met mijn vorige makelaar gestopt ben is trouwens dat hij er 0,0 in stopte. Alle initiatief moest van mijn kant komen. Ik vind het prima dat een makelaar verdient aan het verkopen van een huis (het is zijn werk tenslotte), maar ik wil niet slechts betalen voor het vermeld worden op Funda.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
In mijn geval zit ik er in dat het handig zou zijn als ik dit huis kwijt ben maar dat het geen ramp is als ik hier nog 3 jaar zou zitten. Ik heb alle tijd en waarom zou ik dan iemand betalen voor een service die ik eigenlijk niet echt nodig heb.
Het scheelt veel in kosten voor mij zodat ik mijn huis scherper zou kunnen aanbieden en toch nog steeds zelf meer kan overhouden.
Maar goed ik zit al een tijdje met het idee van mijn woning te verkopen in mijn hoofd nu alleen een keer de stap zetten om het ook te doen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Tja, in jouw geval loop je helemaal geen risico natuurlijk. Altijd doen :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Zo, en natuurlijk even je signature gebruiken om je huis te spammen ;)

edit:
crap, dit had een edit moeten zijn

[ Voor 26% gewijzigd door posttoast op 04-11-2010 17:49 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 14:13

SeatRider

Hips don't lie

Hoe ga je dat dan regelen met het (voorlopig) koopcontract?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Daar moet ik nog even naar kijken. Je hebt bijvoorbeeld "verkoop je eigen huis", waar je dat voor een paar 100 euro kunt regelen. Maar als iemand suggesties heeft dan hoor ik het graag.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 07:03

WouterB

3680 Wp

posttoast schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:57:
Daar moet ik nog even naar kijken. Je hebt bijvoorbeeld "verkoop je eigen huis", waar je dat voor een paar 100 euro kunt regelen. Maar als iemand suggesties heeft dan hoor ik het graag.
Gewoon een standaard (ver)koop contract downloaden bij de Vereniging Eigen Huis. Zo heb ik mijn huidige huis ook gekocht (Ik geen makelaar, verkoper ook niet)

Quatt in hoekhuis (130m2) met radiatoren, 3680Wp PV zie https://ei.tigoenergy.com/p/wouterb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 11:21

EMP

Krulloos!

EDIT!

Okee, had niet goed gelezen... Samenvatting van mijn (niet relevante) post: Deze makelaar heeft erg goed werk verricht (weet van aanpakken/goed en verfrissend concept), dus zou je eventueel nog kunnen overwegen als zelf niet lukt...

Succes in ieder geval!

[ Voor 100% gewijzigd door EMP op 10-11-2010 16:07 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
EMP schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:01:
EDIT!

Okee, had niet goed gelezen... Samenvatting van mijn (niet relevante) post: Deze makelaar heeft erg goed werk verricht (weet van aanpakken/goed en verfrissend concept), dus zou je eventueel nog kunnen overwegen als zelf niet lukt...

Succes in ieder geval!
Maar werkt volgens mij alleen in de regio Den Bosch?

omniscale.nl

Pagina: 1