Makkelijkste oplossing voor 5.1 geluid gezocht

Pagina: 1
Acties:

• 2020Media
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-01 16:06
Wij hebben een 5.1 boxenset met een passieve subwoofer alle speakers inlc subwoofer in deze set worden aangesloten op de volgende aansluiting:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/15wfmnd.jpg
Dus gewoon een open koper kabeltje.

Nu wil ik dit gaan aansluiten op een (HT)PC wij hebben het nu voor even heel provisorisch opgelost door de pc aan te sluiten op een 2.1. cd speler dmv minijack en alle kabels van de speakers in deze cd speler gepropt.
Dus nu hebben sr en fr hetzelfde geluid sl en fl hebben hetzelfde geluid en de center speaker heeft het geluid van fl of sl.

Wat is nu de makkelijkste oplossing om toch 5.1 geluid te krijgen? Waar ik niet op zoek naar ben: dure recievers etc.
Waar ik wel opzoek naar ben: knutselwerken die niet veel hoefen te kosten (een actieve sub ertussen zetten b.v. ik noem maar wat) het probleem hierbij is alleen dat ik wel alle boxen uit de huidige 5.1. set wil gebruiken dus ook de sub.

Iemand enig idee of gaat dit een rampscenario worden?

May Lyssa aid you

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:15
Ik zelf heb voor heel weinig geld (50,-) via marktplaats een Harman receiver gekocht en deze via SPDIF (toslink) aangesloten op mijn HTPC. Boxen en sub op de Harman en klaar....

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10-2025

Hot Pixel

King of no pants

Die aansluiting, op wat voor'n apparaat zit'ie? Heeft dat ding verder nog ingangen/aansluitingen? Je komt niet ver zonder versterking namelijk... goedkoop receivertje is dan idd de beste oplossing.