Toon posts:

[Vista/W7] Geen schone install mogelijk.

Pagina: 1
Acties:

• Franko P.
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:15
Hallo,

Het volgende probleem houd me nu al 3 dagen bezig en ik hoop dat ik door hier te posten wat verder ga komen.
Het probleem is als volgt:

Ik heb hier een pc staan van een familielid waar Windows Vista opnieuw op geinstalleerd moet worden.
Nu beginnen de problemen al dat ik géén originele recovery/installatie schijf bij die computer heb.
Navraag leert me dat er nooit een recovery schijf is meegeleverd. Ook is er geen verborgen partitie of een bootmenu waarmee Windows opnieuw geinstalleerd kan worden.
De zaak waar de pc is gekocht is failliet, dus teruggaan is geen optie.

Dus via via een originele Windows Vista home premium geleend, de licentie sticker zit op de kast geplakt dus ik zou deze moeten kunnen gebruiken.
De installatie verloopt zeer moeizaam. Alles gaat goed totdat ik op het punt kom van bestanden uitpakken.
De teller staat dan een half uur ofzo op 0% en gaat dan pas lopen.

Als de installatie dan eindelijk is afgerond, en de pc reboot beginnen de problemen pas echt. De pc reboot uit zichzelf zeker 2 keer nadat deze tijdens het opstarten al vastloopt.
Vervolgens gaat checkdisk aan de gang en deze moet een hoop bestanden repareren. Na een tijdje is deze daar mee klaar en krijg ik het zwarte scherm met windows logo in beeld waarin staat dat windows wordt voorbereidt op eerste gebruik.

Na een lange tijd krijg ik dan eindelijk de desktop voor mijn neus. Vervolgens installeer ik enkele drivers van de cd van de moederbord fabrikant zodat de netwerk adapter word herkent.
Dan windows update, deze vind iets van 110 belangrijke updates, als ik deze wil installeren gebeurt er niets.
De download start niet, blijft op 0% staan.
Na enkele uren wachten de pc maar uitschakelen en dan staat er in beeld "schakel de pc niet uit, updates installeren 1 van 56."
Deze blijft hangen bij update 26. Dus na lang wachten maar resetten en opnieuw opstarten.
Wederom opstart problemen en met moeite kom ik dan weer in Windows terecht. Windows update werkt nog steeds niet, en de meeste programma's zoals internet explorer etc doen ook niets.

Dus maar weer overnieuw beginnen met telkens de zelfde problemen.

Nu dacht ik dat er een probleem was met de dvd drive, dus heb ik deze vervangen door een andere die ik normaal in mijn eigen pc gebruik.
Geen verschil, dus de dvd drive is het niet.
Harde schijf heb ik verwisseld voor een nieuwe, ook dezelfde problemen dus ook die kan ik uitsluiten.

Nu heb ik hier ook nog een originele Windows 7 schijf liggen, dus geprobeerd om die eens te installeren.
Ook weer dezelfde problemen, alleen kom ik nu niet eens verder dan het uitpakken van bestanden, ik krijg dan een foutmelding dat een bepaald bestand mist of beschadigt is waardoor de installatie niet verder loopt.
Dan maar een geleende Windows 7 proberen, wederom het zelfde probleem.

Wat kan ik nu nog proberen te doen? De firma Google heb ik tot in den treure gebruikt om een oplossing te vinden, maar helaas niets gevonden.

De hardware:
Intel Core 2 Quad
Moederbord: Asus P5N-MX
Onboard video
Onboard lan
Hdd: WD Sata 750Gb
Geheugen: 1x 2Gb corsair ddr2 en 1x 1Gb corsair ddr2.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• boers706
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:01
Waarom moest Vista opnieuw geinstalleerd worden? Waren er al problemen? Als ik het zo lees zou ik eens memtest draaien, want waarschijnlijk is er gewoon wat stuk en moet je dingen uitsluiten, en omdat kapot geheugen ook heel moeilijk kan doen, hier mee beginnen.

• Franko P.
Vista moest opnieuw worden geinstalleerd omdat er veel problemen waren met de pc. Printer software werkte niet meer, geen geluid meer, traag opstarten, traag afsluiten.

Ik heb het eea wel willen testen van te voren, maar als ik een lege pc krijg dan valt er niet veel meer te testen.
Het toeval wil dat ik net memtest86 tegen kwam toen ik weer aan het verder speuren was.

Ik ga dat nu eerst op cd branden en eens kijken wat er gaat gebeuren.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:49

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
HD kapot (check eens met HD Tune voor bad sectors), of geheugen wat vaag doet zou allebei goed kunnen.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Franko P.
HD heb ik geruild met een nieuwe, deze gaf dezelfde problemen dus ik neem aan de de oude nog goed is.
Overigens kreeg ik zojuist wel errors met memtest, heb de 1Gb reep er uit getrokken en de eerste tests waren daarna goed.

Dus nu maar weer eens proberen de originele vista versie erop te krijgen.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee