Toon posts:

Netwerk HD Wake on lan

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views

• glenn00
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 02-11-2010
Ik kan mijn netwerk HD uit zijn slaapstand halen door zijn MAC adres te versturen met het bijgeleverd programma.

Bestaat er een .BAT bestand of iets gelijkaardigs zodat ik het MAC adres kan versturen iedere keer Windows start.

• The Dolf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Iets meer info zou wel makkelijk zijn.

Welke NAS? Welk programma?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• glenn00
NAS ken ik niet.

Ik heb een "Lacie network space 2" Netwerk Hardeschijf.
Mijn O.S. is Windows 7

Met het bijgeleverde programma LaCie Network Assistant kan ik het MAC adres verzenden om zo de HD uit zijn slaapstand te halen.

Ik zou graag een .BAT file of zo maken om deze in de map opstarten van Windows te plaatsen en zo de HD aan te zetten.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

I heb een kleine utility wol.exe die je als opstartparameter een MAC adres kunt meegeven. Gewoon in de opstartfolder zetten.

Even hier "wol_w32.zip" downloaden.

• glenn00
Bedankt, Ik heb wol_w32 gedownload. Hoe moet ik het MAC adres veranderen?

• Mijzelf
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Niet. Je start het programma met het adres als parameter:
code:
1
wol.exe <macaddress>

• glenn00
Windows aanvaard de dubbele punten niet in het MAC adres als ik deze na wol.exe typ.

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17:37
Hier doet hij het prima.
Ik hoop dat je het programma via de commandline uitvoert?

• glenn00
Oke, nu doe ik het via commandline en het werkt op die manier perfect.
Bedankt voor alle hulp!

• quo_
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:25
Of je maakt een snelkoppeling die je in de opstartmap zet.
Mac adres als parameter meegeven, bijv
"c:\Program Files\wol.exe" 001E508AB051

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je plaatst een snelkoppeling in je startmenu naar wol.exe en dan ga je naar de eigenschappen van die snelkoppeling via je rechts-klik snelmenu en voegt in het vakje "Doel:" het MAC adres als opstartparameter toe. Dan ziet het er bijv. zo uit:

C:\Utils\wol.exe 00:0e:84:71:2a:eb

Bij mij wordt op die manier door XP (Nederlands) niet moeilijk gedaan over dubbele punten. Heel misschien dat dit bij een Engelse versie mocht je die gebruiken (door de landinstellingen) niet werkt.

Zo heb ik zelf enkele snelkoppelingen met wol.exe op mijn Desktop staan waarmee ik door dubbelklikken verschillende machines hier in huis op kan starten. Daar kan ik dan met Remote Desktop of VNC contact mee maken en ik kan ze ook op afstand weer uitzetten.

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie alle genoemde tips.
Dit heeft weinig tot niets met Netwerken te maken, maar met basiskennis Windows.
Ik ga er vanuit dat je met de gegeven tips een heel eind in de richting bent om zelf het e.e.a verder uit te vogelen.

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee