• andre1415
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13-07 10:06
L.S.

Ik heb een probleem met het opstarten van diverse .exe's na het geïnfecteerd raken met een virus.
Waarschijnlijk was het het mike.exe virus, geen virut denk ik.

Exe's die opstarten:
CPUID, gpu-z, Outlook, MS Office, hijackthis tot het moment dat HJT zegrt dat ie een locale harde schijf nodig heeft, regedit, cmd.exe, msconfig, services.msc.IE9 64 bits
Windows Defender doet t ook, gescand niks gevonden.

De meeste starten niet op,waaronder.de meeste spellen, zoals Fallout 3/NV, Stalker COP, poweriso, imgburn Chrome.exe, IE9 32 bits.
In safe mode is de situatie hetzelfde.

Ook alle exe's die ik download starten niet op. Alle niet-exe's kan ik wel openen zoals kladblok en zo.
Alles op Google geprobeerd, voor zover het mogelijk was zonder een exe te openen.
Dus naar het register gekeken, naar de exe en exefile waarden. etc etc Nieuwe waarden toegevoeg, namaen /extensies van exes veranderd etc etc, niets helpt.
Als ik een programma als service wil starten, geeft ie fout 1053. Dit geldt voor de meeste software waarvan de exe het niet doet.

Als ik in het conf.scherm/programma's een programma wil verwijderen die niet opstart, zegt ie dat het programma al verwijderd is terwijl dat niet zo is. dat gebeurt met alle software waarvan de .exe niet wil opstarten.

Als ik in de tasklist(in cmd prompt)/proceslijst kijk als ik een .exe opstart zie ik het proces wel verschijnen, maar na een seconde of 10 weer verdwijnen.
Verder draaien er geen processen die niet horen te draaien.

ik heb gescand op de system integriteit( sf/ scannow in cmd) , gaf ook aan dat er niks fout zat.

Ik ben een beetje door mijn mogelijkheden heen. Iemand enig idee wat er fout zit en/of ik in de goede hoek zit?
Alvast bedankt

Mvg Andre

P.S. sorry systeem vergeten 8)7

Windows 7 ultimate- op een intel 60 gig ssd
i7 920@3,6 gig 6 gig ram op een Asus P6T
2 x 1 TB intern als data
2 x 250 gig seagate in raid 0 als data- en gameschijf
1 x 1 Tb aan en Esata draad.
Alles draaide als tierelier en systeem was 100% up to date(ALLE software)

[Voor 11% gewijzigd door andre1415 op 01-11-2010 20:20]

• Mar2zz
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 11-06 10:27
Ik ben ooit eerder zoiets tegengekomen, en toen bleek dat er 2 virusscanners actief waren op het systeem, na 1 verwijderd te hebben kon er weer opgestart worden. dus... heb je misschien een extra scanner geinstalleerd?

• andre1415
Nee, ik heb alleen Norton erop en die krijg ik niet opgestart.fout 1053 als service. Verder krijg ik geen enkele anitvirus .exe aan de praat. Kan dus ook niks eraf halen , niet via programma's /onderdelen of via revo uninstall want die start niet op :(

[Voor 28% gewijzigd door andre1415 op 01-11-2010 19:36]

• Mar2zz
  • Laatst online: 11-06 10:27
Mooie foutmelding, kun je heel veel mee.
hier staan alle oorzaken en oplossingen:
http://www.symantec.com/c...rt-sep-service-error-1053

• andre1415
Niet alleen Norton, maar bijna alle exe's die ik al service opstart, geven fout 1053. Het probleem is niet Norton gerealteerd. Ook de dcom settings en de rspcc waren goed . beide services draaiden correct.
Ook kon ik geen rare dingen vinden mbt certificaten. Ook draai ik geen SEP 11 maar NIS 2011. Ik weet niet of dat uitmaakt overigens.
Deze site had ik al gevonden, maar dank je wel iig.

[Voor 20% gewijzigd door andre1415 op 01-11-2010 21:25]

• Petervanakelyen
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-09 18:48
Sowieso is het nuttig om gewoon clean te beginnen nadat je geinfecteerd bent geraakt met malware. Op de moment dat ik weet dat ik geinfecteerd ben, pleur ik de computer in kwestie gewoon af, ga ik mijn Windows CDtjes halen en is het tijd voor een herinstallatie. Het lijkt me dat je dat ook zal moeten doen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• twijg92
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 27-08 00:56
google eens op de volgende scanners:

Malware Bites Anti Malware

en

Trojan Remover

Ik heb ook net een virus infectie afgehandeld @ mn eigen systeem
Deze 2 progjes hebben me daar goed bij geholpen!

Succes!!

• andre1415
Dat weet ik, maar dat is net zoiets als een been amputeren omdat je teennagel blauw is. Dit moet toch eleganter o pte lossen zijn dan maar weer een nieuwe install erover heen te knallen?

• andre1415
twijg92 schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:53:
google eens op de volgende scanners:

Malware Bites Anti Malware

en

Trojan Remover

Ik heb ook net een virus infectie afgehandeld @ mn eigen systeem
Deze 2 progjes hebben me daar goed bij geholpen!

Succes!!
Dank voor je hulp, maar ik kan dus geen enkele gedownloade .exe .bat of com executeren, ook al verander ik de extensie of de naam,ook niet in safe mode. En ik heb geen virus meer, die heb ik er al af.(denk ik) lees mijn 1ste post maar.

[Voor 10% gewijzigd door andre1415 op 02-11-2010 00:01]

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:48
Zoals Peter ook al aangeeft, geen moeite meer insteken maar een fijne verse install doen. Een eenmaal geïnfecteerd systeem krijg je nooit meer 100% betrouwbaar (zover dat al kan natuurlijk).

Dit al geprobeerd?

[Voor 24% gewijzigd door Nielson op 02-11-2010 00:01]

• Polster
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:17
Mwah eerder zoiets als koudvuur tot aan je knie en dus been amputeren ;-)
Als je na een virus zo veel problemen hebt zou ik serieus een re-install overwegen, zoveel tijd kost dat tegenwoordig niet. Nu loop je het risico dat er nog altijd ergens een virus of trojan verstopt zit plus dat je met een instabiel OS zit opgescheept.

• andre1415
Dit al geprobeerd?
[/quote]

Yep, was 1 van de eerste dingen waar ik naar keek, maar alles stond al goed in mijn register. Was bekend euvel in vista ook...

• andre1415
Ik ben een paar dagen aan het werk, maar als iemand nog een suggestie heeft is dat zeer welkom.

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Het is een dooddoener, maar in die tijd had je allang Windows opnieuw kunnen installeren...

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:20

Croga

The Unreasonable Man

andre1415 schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:55:
Dat weet ik, maar dat is net zoiets als een been amputeren omdat je teennagel blauw is. Dit moet toch eleganter o pte lossen zijn dan maar weer een nieuwe install erover heen te knallen?
Nee, het is net zoiets als de teennagel er af halen als die blauw is. Wat jij nu probeert is de blauwe teennagel te genezen. Dat gaat mischien wel maar duurt een heel stuk langer.....

• andre1415
Als ik aan het werk ben , kan ik niet bij mijn pc. En ik wil gewoon een elegante oplossing, daar leer ik ook weer van, opnieuw installeren is te gemakkelijk.

• Petervanakelyen
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-09 18:48
Probeer eens de Avira RescueCD. Als je geen virusscanner kan draaien in Windows, zal je het moeten doen onder Linux. Die RescueCD heeft mij al meerdere malen geholpen. Hij haalt zelfs updates van internet af als je PC bekabeld is aangesloten op je router.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Polster
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:17
andre1415 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:37:
Als ik aan het werk ben , kan ik niet bij mijn pc. En ik wil gewoon een elegante oplossing, daar leer ik ook weer van, opnieuw installeren is te gemakkelijk.
Het punt is dat er geen elegante oplossing is. Dat virus heeft huisgehouden en je systeem brak achtergelaten. Er is met geen mogelijkheid te zeggen wat er achter is gebleven en wat er allemaal is aangetast. Je kunt nu weken lang gaan troubleshooten maar dat is de moeite niet waard. Gewoon re-install.

• ongekend41
  • Laatst online: 14-09 16:25

ongekend41

Division Brabant

andre1415 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:37:
Dan zal je denk ik van elke file op jouw computer moeten weten wat het is en wat het doet. Da's behoorlijk wat leren en wellicht onmogelijk. Een nieuwe install is echt de enige manier om er volledig van af te zijn. Je kan daarnaast een oude/goedkope comp gebruiken om expres te besmetten en uit te vogelen welke file wat doet. Dat is nog een pokkewerk maar als je doel is handmatig een computer schoon te maken en zo te leren dan is dat denk ik de beste oplossing en zeker niet te gemakkelijk. Ga niet liggen stoeien met een systeem wat je normaal dagelijks gebruikt, te veel risico.

Stampede #18!! DPC stampt op RakeSearch, doe mee!

• andre1415
Helaas, alle opties beschikbaar leverden geen resultaat, heb een clean install gedaan, dank voor alle hulp topic mag dicht.

mvg Andre

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

CodeCaster schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:33:
Het is een dooddoener, maar in die tijd had je allang Windows opnieuw kunnen installeren...
Het is niet alleen een dooddoener maar ook nog eens een best practice na een malware besmetting.

Frontpagemoderatie Forum

• Graviton12
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23-01-2020
Vroeger ook wel eens een paar keer gezien, helft was op te lossen, helft was reinstall.

Als er zo iemand op het werk binnenkomt met een laptop is het gelijk reinstall ook al zou ik de malware nog kunnen verwijderen, je weet gewoon niet wat er allemaal mis is, de dag van vandaag zijn de virussen etc zo goed in elkaar gestoken, better safe than sorry.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee