Toon posts:

Verschil WRT320N Selectable Dual Band & WRT320N Dual Band

Pagina: 1
Acties:

• Wahloh
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 24-09 23:35

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Topicstarter
Hallo Mede-Tweakers,

Ik heb vorige week een WRT320N-DE besteld bij Zercom, vandaag heb ik hem opgehaald. Thuis kwam ik erachter dat ik een WRT320N-EW heb gekregen. Dus ik meteen een mail naar Zercom gedaan om te vragen wat het verschil is.

Ik heb dus deze: pricewatch: Linksys WRT320N Selectable Dual-Band Wireless-N Gigabit Router
In plaats van deze: pricewatch: Linksys WRT320N Dual-Band Wireless-N Gigabit Router

Nu valt me dus op dat de ene Selectable Dual Band is en de andere gewoon Dual Band.

In het mailtje dat ik van Zercom terug kreeg stond het volgende:

"Geachte Roy van Eijndhoven,

WRT320N-EW Selectable Dual-Band Wireless-N Gigabit Router WRT320N-DE Dual-Band Wireless-N Gigabit Router

Het verschil is selectable en de andere automatisch.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Verkoop
[Verkoop Mede-Werkers Naam]"

Niet echt een antwoord op mijn vraag dus... Kunnen jullie me verder helpen? Ik wil zoiezo degene die ik besteld heb omdat het hun fout is maar ik ben toch nieuwschierig wat nu eigenlijk het verschil is.

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!

• Weiman
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 15-09 22:15
Dat staat er toch zwart op wit? Je hebt de twee typenummers..ik zou zeggen; op naar google en lekker uitzoeken. Ik kan je nu verklappen dat het verschil waarschijnlijk niet erg groot zal zijn.

Wat overigens zwaar not-done is is NAW gegevens van andere mensen zomaar posten (dus de naam van medewerker van Zercom). Blijkbaar interesseert het je niet veel aangezien je je eigen naam er ook bij zet, maar reken er maar op dat die medewerker er niet gelukkig van wordt.

• KabouterSuper
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Simultaneous kan zowel 2.4 als 5GHz simultaan gebruiken, terwijl de selectable maar 1 van de 2 tegelijkertijd aan kan.

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Topicstarter
Weiman denk je echt dat ik zelf geen moeite heb gedaan dit uit te zoeken? Ik heb namelijk niet veel kunnen vinden. Ik zal ook meteen even de naam verwijderen, mijn naam staat ook in mijn profiel dus het maakt me niet uit. Zo kunnen mensen tenminste zien dat ik vertrouwbaar ben in plaats van een random naam in te vullen "Anon Unkown".

Dankje KabouterSuper aan jou post heb ik wat! /bow

• KabouterSuper
  • Niet online
Het is moeilijk te vinden, maar tussen de marketing-diarree wordt het volgende genoemd over de simultaneous-versie:
Experience faster wireless connectivity with fewer interruptions with two bands of Wireless-N, today's most advanced wireless technology. The 5 GHz and 2.4 GHz bands are designed to work separately yet simultaneously, so you can easily customize your ideal configuration - for example, use the 2.4 GHz band to surf, email and print while keeping the less crowded 5 GHz band free for time sensitive traffic like music, gaming and high-definition video. Built-in Media Optimized Networking technology gives time-sensitive traffic priority, so your media can run more smoothly, with fewer interruptions.

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23:56
De versie die je hebt gekregen kan 'maar' op 1 frequentie tegelijk uitzenden. De versie die je besteld had biedt de optie om op 2 frequenties tegelijk uit te zenden door middel van het aanmaken van een extra SSID.

Persoonlijk zou ik het niet als een 'verlies' zien. De 5GHz frequentie is op moment van spreken bellabberd, zowel qua snelheid als qua bereik. Gewoon de 2,4GHz band gebruiken met een rustig kanaal, dan zit je prima met de router die je nu hebt gekregen.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• KabouterSuper
  • Niet online
Het prijsverschil is behoorlijk, dus als TS de hoofdprijs betaald heeft en de troostprijs krijgt, dan zou ik er toch achteraan gaan. Maar verder ben ik het met grannymark eens dat het de vraag is of de simultaneous-functionaliteit je heel veel extra oplevert.

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Topicstarter
Dankje voor de replies, hier kan ik wat mee!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee