• zjorsie
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 25-09 22:53
Ik ben voor m'n vader bezig om een 'simpele' database voor hem te ontwerpen, waarin hij patiënten kan opslaan, behandelingen voor een bepaald bedrag kan toevoegen én eens in de maand de rekeningen (via een bepaald sjabloon) kan uitprinten.

Nu gaat het mij aardig af (zjorsie klopt zich direct even af). Bij de nota's wordt er gekeken of hij al betaald is (logisch:P), en hoelang het geleden is. Is het tussen nu en 30 dagen terug, wordt er een rekening gestuurd, is het tussen 30 en 60 dagen geleden, de eerste herinnering en boven de 60 dagen wordt er een aparte lijst gemaakt van de behandelingen.

Ik krijg het echter maar niet voor elkaar om van een patient die meerdere behandelingen gehad heeft (en nog niet betaald heeft) één enkele nota te printen, terwijl het toch mogelijk zou moeten zijn. Na lang zoeken kwam ik op het idee een query te schrijven, waarbij er een tijdelijke tabel wordt aangemaakt, met het patientnummer, en een veld dat behandeling1,behandeling2,behandeling3 (en de datum,kosten, etc.) heet. Ik kan dan een apart sjabloon maken, dat ik dan apart zou moeten printen (eerst de patienten met meerdere behandelingen eruit filteren, dan de enkele printen, en dan de dubbele, met een ander sjabloon). Ik kan echter nergens vinden (ik zou niet weten waar ik nu nog niet gezocht heb) hoe dat precies moet.

• PaulZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 20:30
Ben wél thuis in Access, maar niet in 2007. Maar je moet eens in je rapport gaan kijken op groeperen.
Je kan jouw query in je rapport groeperen.
Bv:
KLNT | SRT | BDR
- klant 1 | behandeling 1 | 10.00
- klant 1 | behandeling 2 | 15.00

Dan groepeer je in het rapport op KLNT, geeft eventueel groepkop en voet aan en de behandelingen en bedragen zet je in de detailssectie.
In de voet kan je dan de bedragen van die klant totaliseren via een veld met =SUM([BDR]).

Even in een notendop wat zou kunnen.

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee