Toon posts:

htpc mét bluray drive? Htpc maken, ps3 of losse blu-ray?

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Topicstarter
Ik ga binnenkort op mezelf wonen, en moet natuurlijk een mediaspeler hebbben. Op zich zou een eminent of acryan wel voldoen, ware het niet dat al die mediaplayers een echte blueray drive missen. Ik heb nu die Planet Earth reeks bijvoorbeeld op Blu-Ray, maar zal er in de toekomst wel meer krijgen. Deze wil ik graag op de tv afspelen, maar twijfel nu over wat ik hiervoor moet aan gaan schaffen. Een PS3 kan in feite alles, maar ik speel zelden op een console apparaat. Een htpc maken is ook een optie, al ben je dan meer kwijt als een PS3.

Een mediaplayer met losse blu-ray kan, maar dan heb je weer niet dat alles in een effect, maar is waarschijnlijk wel goedkoper.

Wat raden jullie aan?

• Church of Noise
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 09:34

Church of Noise

Drive it like you stole it

Ik stond een paar maand terug voor dezelfde vraag, en heb uiteindelijk een PS3 gekocht. Niet enkel omwille van de blu-ray mogelijkheden, maar ook omdat ie media over m'n netwerk kan afspelen (films, muziek, etc). Een htpc kost makkelijk meer, zeker als je 'n beetje een mooie & stille behuizing wil.

• larsiano
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

meer details over het eindgebruik van de set en het budget zouden wel handig zijn. HTPC is meest functioneel maar niet gratis. Goedkoopst is een standalone van de BCC of liever nog van V&A :) Mijn hele gamesysteem zit namelijk in een HTPC kast maar tism aar net hoever je wilt gaan !

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

• De_Bastaard
  • Nu online

De_Bastaard

Topicstarter
Ik denk iets van maximaal 400euro? Tv kost ook zoiets en veel duurder moet t niet worden :p

Voor 400 kan ik misschien wel een htpc maken, onboard hd decoder etc. Duurste zou dan denk ik de blu ray drive zijn?

Waarschijnlijk ga ik hem alleen gebruiken voor films e.d. Een goede htpc kan waarschijnlijk ook nog wel een game draaien, maar dan moet ik me even verdiepen in de grafische mogelijkheden van het ding. Dus hd wmv's, blu ray, etc etc. Op een full hd tv. Misschien nog een leuke audio set erbij, maar zover ben ik nog niet.

Overigens excuses voor de leestekens etc, iPhone...

• jeka
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 09:41

jeka

Support your local club.

Ik heb een PS3 en een WD-TV live. Speelt alles af! Blu ray's op de PS3 en alles wat ik download op de WD-TV. (doe het via usb maar kan ook over het netwerk.)

FCG

• Póg mo Thóin
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
Vergeet niet de kosten van afspeel software bij de prijs van de HTPC te rekenen. En volgens mij is dat op het moment alleen PowerDVD 10 Ultra if I'm not mistaken. En dat kost ook zo'n E80...

Maarja, ik heb de BluRay ook ingebouwd in mijn HTPC en ik vind het fantastisch!

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• larsiano
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

Ik heb Power DVD8 bij mijn (OEM) Blu-Ray speler gehad, 'geheel' gratis dus! Het grote voordeel van een HTPC is dat je alles kan afspelen (ook download content) echter mag je heel soms wel even naar de juiste codec zoeken maar dat moet je er voor over hebben. Met PC/HD decoders heb ik weinig ervaring maar voor 250/300 moet je een E6600 systeem kunnen vinden en heb je nog geld over voor de decoder.
Om eerlijk tezijn heb ik mijn BluRay in 1jaar tijd maar 1 keer gebruikt om de bijgekochte DVD te testen (10.000BC). Ik download namelijk alle content vandaar dat een HTPC voor mij idiaal is. Heb je niks aan zn HD mediastreamer icm met een HTPC (helemaal luxe)

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

• TMon
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 21-09 18:32
larsiano schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:36:
Ik heb Power DVD8 bij mijn (OEM) Blu-Ray speler gehad, 'geheel' gratis dus! Het grote voordeel van een HTPC is dat je alles kan afspelen (ook download content) echter mag je heel soms wel even naar de juiste codec zoeken maar dat moet je er voor over hebben. Met PC/HD decoders heb ik weinig ervaring maar voor 250/300 moet je een E6600 systeem kunnen vinden en heb je nog geld over voor de decoder.
Om eerlijk tezijn heb ik mijn BluRay in 1jaar tijd maar 1 keer gebruikt om de bijgekochte DVD te testen (10.000BC). Ik download namelijk alle content vandaar dat een HTPC voor mij idiaal is. Heb je niks aan zn HD mediastreamer icm met een HTPC (helemaal luxe)
Wat heb je aan allebei? Je hebt meer aan een server met mediastreamer. Ik heb ook een htpc met blu-ray speler en gebruik die speler ook bijna nooit. En codec en betaalde software is allemaal onzin, gewoon Medie Player Classic gebruiken. Die kan werkelijk alles afspelen en is gratis.
Volgens mij moet het wel mogelijk zijn een htpc op basis van Ion2 met 1TB hd en blu-rayspeler te bouwen voor minder dan 400 euro.

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14:53
Wellicht kan je uit dit topic meer informatie krijgen

[BBG] HTPC-systeem - mei 2009

2250 WP Zuid PVoutput

• Goku33
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14:48

Goku33

Ownage!

In de popcorn c200 kan je een blu-ray speler inbouwen. Dan heb je alles in 1 voor een relatief lage prijs.

• Póg mo Thóin
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
larsiano schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:36:
Ahh, ik heb bij mij BR speler PowerDVD 7 volgens mij meegekregen. Deze speelt BR helaas niet af. De disk die je bij de BR speler kreeg was ook BR disk of een DVD?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• De_Bastaard
  • Nu online

De_Bastaard

Topicstarter
Die popcorn is idd wel een mogelijkheid, die ga ik straks even verder onderzoeken ;)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee