• mauskovich
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17-06-2013
Omgeving:

-Windows Server 2008 Std x64 (Terminal Server)
-SBS 2008 Std x64

Ik heb een GPO gemaakt voor alle domain users waarin ik de volgende folders op de terminal server redirect:
-documents
-pictures
-downloads
-music
Men wilde voorkomen dat users in deze folder files weg konden schrijven om zo vervuiling op de terminal server tegen te gaan en de opslag van data uniform te houden. Lees: op de SBS.

Deze folders heb ik geredirect naar een share op de SBS: \\sbs\redirect$. Op de SBS is dit c:\redirect. Domain users hebben geen rechten op deze folder.

Als de domain users inloggen op de Terminal Server zie je dat de redirect netjes werkt. Echter verschijnt de volgende melding:
The recycle bin on \\sbs\redirect$ is corrupted. Do you want to empty the recycle bin for this drive?
Ik heb research gedaan mbv google maar nochtans niets relevants kunnen vinden. De logica dat een share een recycle bin heeft ontgaat mij ook. Is er iemand die 'uit de mouw' toevallig weet hoe deze melding kan worden resolved?

• _AN
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 01:37
mauskovich schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:27:
Omgeving:

-Windows Server 2008 Std x64 (Terminal Server)
-SBS 2008 Std x64

Ik heb een GPO gemaakt voor alle domain users waarin ik de volgende folders op de terminal server redirect:
-documents
-pictures
-downloads
-music
Men wilde voorkomen dat users in deze folder files weg konden schrijven om zo vervuiling op de terminal server tegen te gaan en de opslag van data uniform te houden. Lees: op de SBS.

Deze folders heb ik geredirect naar een share op de SBS: \\sbs\redirect$. Op de SBS is dit c:\redirect. Domain users hebben geen rechten op deze folder.

Als de domain users inloggen op de Terminal Server zie je dat de redirect netjes werkt. Echter verschijnt de volgende melding:

[...]

Ik heb research gedaan mbv google maar nochtans niets relevants kunnen vinden. De logica dat een share een recycle bin heeft ontgaat mij ook. Is er iemand die 'uit de mouw' toevallig weet hoe deze melding kan worden resolved?
Mischien dit?

• mauskovich
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17-06-2013
@_AN: bedankt voor je reactie!

Aangezien het een 2008 server betreft en alle updates zijn geinstalleerd heb ik het 2003 SP gedeelte overgeslagen. Ik heb even gekeken naar de rechten op de $Recycle.Bin folders op de SBS en de TS. Die rechten staan conform de instructie die je hier hebt gelinked. Ik heb bij wijze van test de groep domain users full control gegeven op beide $Recycle.Bin folders. Gaf geen resultaat.

Uit wanhoop heb de groep domain users read+list rechten op de de folder c:\redirect (\\sbs\rediret$) gegeven. Nu verschijnt de foutmelding niet meer. Ik kan niet anders dan concluderen dat windows eist dat users op een redirected folder minimaal read+list rechten moeten hebben.

Ik had gehoopt op een setting oid die deze rechten onnodig zouden maken.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee