Media converters type single-mode over multi-mode glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-02 14:21

Thunde®

Don't Worry :)

Topicstarter
Hallo,

even een kort vraagje over single-mode en multi-mode glasvezel. Ik heb een situatie waarin er een multi-mode glasvezelkabel is aangelegd tussen twee verdiepingen, met SC connectoren. Nu zijn er op de locatie media-converters van glasvezel naar UTP, maar deze zijn van het type 'Single Mode'. De connectoren zijn wel allemaal hetzelfde, namelijk SC (pigtail?).

Kan dit uberhaupt werken? Dus een single-mode glasvezel-naar-utp media converter over een multi-mode glasvezelkabel en vervolgens weer een single-mode media converter om van glasvezel weer UTP te maken ?

Mocht dit niet zo zijn dan moeten er dus andere media converters aangeschaft worden. Op internet vind ik wel het verschil tussen de type kabels maar niet of dit met het een en ander op deze manier gecombineerd kan worden.

Ter info, over die fiber kabel hoeft alleen een simpele connectie voor het aansluiten van een 2e switch (max snelheid = 100mbps).

Mijn spec's | Modelbouwforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 15:23
Mijn advies: Kwestie van proberen. Voor de super-nette oplossing is een passende media-converter natuurlijk het beste, maar als daar geen budget voor is en het werkt (zonder fouten!!)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:56
Je hebt het over verdiepingen. Tenzij die kabels heel vreemd lopen zal dat dus maximaal 20m zijn of zo? Veel kans werkt het gewoon perfect :)

Op het werk hebben we een tijdje 40km single mode en 5m multimode gehad op een 100base-ZX (verkeerde kabel besteld), werkte gewoon normaal :)

De ader is bij single mode een heel stuk kleiner dan bij multimode, maar tenzij je aan de grens van (waarschijnlijk) 1000base-SX gaat zitten is dat niet erg.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 09:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Je krijgt het wel aan de praat met conditioning cables.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 11:51
Wat gaat er over die link? Ik zou persoonlijk in dit geval niet gaan klooien met mixen van types en/of reconditioner kabels.

Een 100Mbit mediaconverter + SFP is niet bijzonder duur, zeker niet voor 100Mbit. En als je switch sfp sloten heeft kun je de mediaconverter ook nog wegstrepen.

Een simpele domme 1Gbit mediaconverter kost je 25 eur. SFPtje (multimode) kost je 80 eur (gokje). Dan heb je gigabit en alleen nog een paar kabeltjes nodig.

eventueel heb ik nog wel een stapel 1gb mm sfps liggen

[ Voor 28% gewijzigd door DJSmiley op 02-11-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-02 14:21

Thunde®

Don't Worry :)

Topicstarter
DJSmiley schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 09:35:
Wat gaat er over die link? Ik zou persoonlijk in dit geval niet gaan klooien met mixen van types en/of reconditioner kabels.

Een 100Mbit mediaconverter + SFP is niet bijzonder duur, zeker niet voor 100Mbit. En als je switch sfp sloten heeft kun je de mediaconverter ook nog wegstrepen.

Een simpele domme 1Gbit mediaconverter kost je 25 eur. SFPtje (multimode) kost je 80 eur (gokje). Dan heb je gigabit en alleen nog een paar kabeltjes nodig.

eventueel heb ik nog wel een stapel 1gb mm sfps liggen
Bedankt voor de info. In ieder geval (tis niet mijn eigen situatie) heb ik ervoor gezorgd dat er twee multi-mode media converters aanwezig zijn met de SC kabels. Als ik deze aansluit moet het toch gewoon werken neem ik aan? (Heb 0,0 ervaring met die glasvezel kastjes en bekabeling).

Mijn spec's | Modelbouwforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Thunde® schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:09:
[...]

Bedankt voor de info. In ieder geval (tis niet mijn eigen situatie) heb ik ervoor gezorgd dat er twee multi-mode media converters aanwezig zijn met de SC kabels. Als ik deze aansluit moet het toch gewoon werken neem ik aan? (Heb 0,0 ervaring met die glasvezel kastjes en bekabeling).
Tja.. zoals gezegd heb je grote kans dat het werkt. Of je het op die manier wilt is een 2e...

Waarvoor gaat het gebruikt worden? Als het totaal niet belangrijk of betrouwbaar hoeft te zijn,kun je het op die manier oplossen ja. Als je zekerheid wilt en een fatsoenlijke oplossing wilt zou ik gewoon netjes een setje MM spul scoren.

Dit is hetzelfde als een utp kabel neerleggen van 120m. Best kans dat het werkt, maar zeur niet als het instabiel is.

Mjin voorkeur is het iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Djsmiley: hij heeft nu multimode kabels met multimode converters. Lijkt me prima.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
CyBeR schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:52:
Djsmiley: hij heeft nu multimode kabels met multimode converters. Lijkt me prima.
8)7

Overheen gelezen, was nog van de openingspost uitgegaan.

Dan is het natuurlijk netjes opgelost en is het een kwestie van aansluiten.
Pagina: 1