Toon posts:

Winterbanden voor Toyota Auris Hybrid

Pagina: 1
Acties:

• IntToStr
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17:12
Waarschijnlijk ga ik morgen een nieuwe Auris (Aspiration) bestellen bij de dealer. Deze wordt dan half/eind december geleverd. Hierbij wil ik ook winterbanden hebben, want we gaan elk jaar op wintersport. Offertes van de dealers voor winterbanden waren behoorlijk hoog, dus zelf bestellen en monteren lijkt een flinke besparing te zijn.

Nu komt het probleem: niemand kan me met zekerheid vertellen wat de specificaties moeten/kunnen zijn. Op sites voor winterbanden te bestellen staan de nieuwe modellen nog niet. Wel heb ik uit verschillende hoeken wat zaken kunnen verzamelen.

Net de dealer gebeld. Degene aan de telefoon kon me in ieder geval wat maten voor de banden opgeven, maar er is 1 punt dat onzeker is, namelijk welke ET waardes mogelijk zijn. Ik heb me laten vertellen dat dit de bolling van een velg aangeeft en dat het met stabiliteit te maken heeft.

Als ik de oude Auris selecteer op die bandensites komen ze met een ET waarde van 39. De nieuwe modellen schijnen bij de standaardbanden 45 te hebben. Kan iemand me vertellen of het veilig is om banden met die 39 waarde te bestellen of dat 45 toch echt nodig is?

Het gaat overigens om de volgende afmetingen: 195/65/15 5x114.3x60. De reden dat ik het liefst 15 inch banden wil is dat ik daar nog kettingen voor heb liggen en dat het gewoon gelijk is aan de standaardbanden. Mochten andere banden aantoonbaar beter zijn dan kan ik uiteraard ook gewoon nieuwe kettingen kopen.

• Sabbi
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:28

Sabbi

je denkt aan mij.

Beetje dealen met de dealer krijg je hem met winterbanden eronder geleverd. :)

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-09 23:32

AzzKickah

06-CENSORED

Een band heeft geen ET-waarde :?
Alleen velgen hebben een ET-waarde en een J-waarde.

Banden zijn bijv. 185/50R15
Dat is 185mm breed, de helft daarvan (50%) hoog en 15 inch.

• IntToStr
Sabbi schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:33:
Beetje dealen met de dealer krijg je hem met winterbanden eronder geleverd. :)
Ze geven als prijs op de offerte bijna 1000 euro op. Als je ze zelf bestelt is het ~600. Uiteraard valt er te praten, maar heb zo het idee dat dit gat niet overbrugd gaat worden.

Buiten dat ben ik nu ook gewoon erg benieuwd wat de invloed is van het verschil tussen 39 en 45.

@hierboven: excuus, het is inderdaad een waarde voor de velg. Je ziet wel dat ik hier niet dagelijks mee te maken heb :) Ik ben op zoek naar een combinatie van band + velg.

[Voor 40% gewijzigd door IntToStr op 01-11-2010 16:47]

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zelf monteren, dat zal wel met velg zijn eh :)
ik ken weinig mensen, oh nee geen mensen met een machine die de band op een velg kan draaien.
een setje zomer en een setje winterbanden met velg kan wel handig zijn

met een verkeerde et waarde gaat je band iets meer naar binnen of iets meer naar buiten staan. en dat kan wel een problemen geven wbt aanlopen helemaal met de sturende band

mooie uitleg http://www.velgenshop.nl/sitemap/et-waarde/

[Voor 36% gewijzigd door Fish op 01-11-2010 16:55]

Iperf

• Sabbi
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:28

Sabbi

je denkt aan mij.

IntToStr schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:45:
[...]

Ze geven als prijs op de offerte bijna 1000 euro op. Als je ze zelf bestelt is het ~600. Uiteraard valt er te praten, maar heb zo het idee dat dit gat niet overbrugd gaat worden.
[...]
Je zei toch dat je ook een auto ging kopen? Nu zal op alleen vier banden inderdaad niet zoveel af te dingen zijn, maar vier banden èn een nieuwe auto moet toch wel wat onderhandelingsruimte geven.

• IntToStr
Mocht het ooit nog nuttig zijn voor iemand, het blijkt dat voor de Aspiration 15 inch met ET 39 de juiste maat zijn.

De oude Auris 1.4 is gelijkwaardig.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee