Ik kom er niet helemaal uit met hoe ik het beste het geluid van mijn computer naar mijn reciever krijg. De afstand is 10 meter waarbij de kabel in de kruipruimte gelegd zal worden.
Ik heb:
Denon AVR2309 met een vrije HDMI, Optische en Digitale input
Een server in de meter kast met een Intel DQ35JO mainboard met een realtek audio chip en 3 mini-jack uitgangen.
Ik wil:
Naast mijn squeezebox duet ook gebruik maken van Apple iTunes op mijn server icm Apple remote op mijn iPhone 3gs en het geluid dus rechtstreeks streamen naar mijn Denon. Natuurlijk wil ik het beste resultaat mogelijk behalen met zo weinig mogelijk kosten
Mogelijkheden:
Ik heb:
Denon AVR2309 met een vrije HDMI, Optische en Digitale input
Een server in de meter kast met een Intel DQ35JO mainboard met een realtek audio chip en 3 mini-jack uitgangen.
Ik wil:
Naast mijn squeezebox duet ook gebruik maken van Apple iTunes op mijn server icm Apple remote op mijn iPhone 3gs en het geluid dus rechtstreeks streamen naar mijn Denon. Natuurlijk wil ik het beste resultaat mogelijk behalen met zo weinig mogelijk kosten
Mogelijkheden:
- Analoge kabel, minijack naar 2x tulp op de receiver: naar alle waarschijnlijheid bagger geluid door de realtek audiochip en lange kabel.
- Nieuwe geluidskaart met een optische uitgang en deze aansluiten op de receiver, bijvoorbeeld een cmedia chip kaartje (daan08 in "Verschil kwaliteit digitale output"). De DAC in de Denon lijkt mij vooralsnog prima. Ik heb mijn squeezebox duet ook digitaal (coax) aangesloten en dat klinkt beter dan de DAC van de squeezebox.
- Videokaart plaatsen (ATI5450) en deze via HDMI naar de reciever. Hierbij heb ik ook nog als voordeel dat ik het beeld van de server op mijn 40" HD scherm kan weergeven en kan ik bv Avatar BR.ISO afspelen die mijn Popcorn A110 niet trekt. In de specs van de 5450 zie ik dat er allerlei dolby formaten via HDMI worden weergeven, maar ik kom er niet achter of stereo ook wordt doorgegeven en of dat dan van een beetje kwaliteit is.