Toon posts:

Van ATI naar NVIDIA drivers..

Pagina: 1
Acties:

• FSXnoob
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 11-09 14:07
Beste mensen, ik heb wat hulp nodig.
Ik heb nu een ATI 4870 kaart in me pc en morgen krijg ik een MSI GeForce GTX 460 Cyclone OC 1024MB binnen, Wat is nu de goede manier van software/hardware verwijderen en installeren ?

Van me Ati nu zie ik alleen de ATI catalyst install manager wat ik kan de-installeren, 24 mb, toen ik het downloade was dat + drivers 85mb,

Moet ik dit de-installeren, kaart uithalen, nieuwe er in en dan nvidia drivers op doen ? of zit er meer achter wat ik als pc-amateur niet ken..

Alvast bedankt :)

me pc setup*
vista 64
i7 870
4gb 1600 dd3 ozc geheugen
ati radeon 4870 512mb
Scythe Mugen 2 Rev. B
550w voeding

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon kaart eruit trekken, nieuwe kaart erin en daarvan de drivers installeren. Dit gaat bijna altijd goed, en anders kun je altijd nog drivercleaner pakken, maar die heb ik eigenlijk nooit nodig gehad.

30" monitor te koop

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23:31

Ed_L

Crew Council
Theoretisch zou het deinstalleren van de oude drivers voldoende moeten zijn. Daarna kun je de nieuwe kaart in je systeem prikken en de NV drivers installeren.

Helaas werkt het in de praktijk niet altijd zo makkelijk. Soms zorgt dat alsnog voor allerle crashes. Je kunt een driver removal tool gebruiken, zoals http://www.guru3d.com/category/driversweeper/. In het allerergste geval moet je een volledig nieuwe install doen, maar dat zie je tegenwoordig steeds minder gebeuren.

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01:56

AzzKickah

06-CENSORED

Dat gaat gewoon probleemloos als je eerst je ATi-rommel deinstalleerd via Control Panel - Add/Remove Software of Programs and Features.
PC afsluiten. Kaart omwisselen. Opstarten. nVIDIA-drivers installeren. Klaar is Tuzla.

• Bolletje
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 21:31

Bolletje

Moderator Harde Waren
Wat Terw_Dan zegt, dat gaat zo bij mij vaak ook gewoon goed.

• Stefanovic45
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18:47
Ed_L schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:38:
Helaas werkt het in de praktijk niet altijd zo makkelijk. Soms zorgt dat alsnog voor allerle crashes. Je kunt een driver removal tool gebruiken, zoals http://www.guru3d.com/category/driversweeper/. In het allerergste geval moet je een volledig nieuwe install doen, maar dat zie je tegenwoordig steeds minder gebeuren.
Is dat niet vooral het geval als je van nVidia --> AMD gaat ipv andersom?

Hyundai Ioniq Electric 28 kWh / 5.4 kWp PV installatie

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23:31

Ed_L

Crew Council
Ja, maar ik heb het wel vaker gezien. Let wel: tegenwoordig hoor je minder klachten dan vroegah, dus ze zullen van beide kampen wel wat hebben gewijzigd.

* Ed_L heeft jarenlang de fabrikanten ervan verdacht het verwijderen van drivers te verhinderen om zo maar te voorkomen dat je overstapt.

• Galvatron
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:33
Hier de stappen:

1. Deïnstalleer de driver
2. [optioneel] herstart de computer en clean alle restanten met bijv. driver sweeper
3. Haal de kaart uit de computer en plaats je vette nieuwe überkaart in de computer
4. Installeer de laatste driver van het merk

suc6

• FSXnoob
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 11-09 14:07
Hmm ok, heb al wat opties dus :)

Bedankt jongens, zal het morgen allemaal proberen en kijken of de boel nog opstart =)

• Mr Alfabet
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09-09 17:58

Mr Alfabet

Je Moeder!

Eperium schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:49:
Hier de stappen:

2. [optioneel] herstart de computer en clean alle restanten met bijv. driver sweeper
3. Haal de kaart uit de computer en plaats je vette nieuwe überkaart in de computer

suc6
Mijn ervaring is dat stap 2 wat minder optioneel is. Vergeet niet eerst te de-installen via config scherm, dan reboot en drivercleaner/driversweeper. Kan nooit kwaad iig!

Core i7 950. DFI DK x58-T3eH6. 6GB OCZ RAM. 5850@1000/1200. Disks: OS: OCZ Vertex3 MAXIO 120GB, DATA: 12x1.5TB WD15EARS RAID6 op Areca 1231ML.Koeling: 2x 240 rad, 3x Eheim 1048, 5850@WC, 8800GT@WC, CPU@NexXxos XP, NB@WC

• mindwarper
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21:36
Eperium schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:49:
Hier de stappen:

suc6
ik zou zeggen stap 2 niet optioneel en opstarten in safe mode en daar driversweeper draaien
indien nodig meerdere keren herhalen om driversweeper te gebruiken in safe mode!
rest is pretty much correct zo :-)

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

• Moortn
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 09-09 12:26

Moortn

Hallo

Ik zou ook gewoon driver sweeper gebruiken, zodat je zeker weet dat alles van ati eraf is. Misschien werkt het wel goed, maar krijg je na een maand toch ineens een probleem waar je niet uit komt, wat niet was gebeurd als je DS had gebruikt.En het kost je maar 5 min extra.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• Arrim
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:39
Ik vind ook dat je gewoon DS zou moeten gebruiken, want het is een kleine moeite en het kan je veel gedoe besparen. Waarom het risico nemen als je het zo makkelijk kan voorkomen?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee