Hoi iedereen,
Sinds enige tijd heb ik bij verschillende schone pc installaties met Windows XP dat de computer nogal traag opstart. Eenmaal opgestart dan is hij lekker snel.
Reden traag opstarten is de Firewall controle.
Als dit eenmaal gedaan is draait hij als een goed lopende trein.
Uiteraard zijn de pc's die dit hebben allemaal virus vrij, allemaal gecontroleerd hierop.
Daarnaast heb ik met msconfig/ opstarten zoveel mogelijk dingen uitgeschakeld.
Ook doe ik dit: SERVICES.MSC
Maar jammer genoeg helpt tot op heden niets.
Mijn eigen pc waar normaal Windows 7 op draait:
Intel Core I7
2,80 ghz
8 gb intern geheugen
Draait op Windows 7 echt perfect. Met Windows XP alleen dan geen 8 gb maar 3 gb erkenning van intern geheugen start hij dus ook langzaam op, maar daarna dus in alles ook super snel.
Maar dit dus al met meerdere pc's gehad.
Dus hopelijk is er iemand hier aanwezig die de oorzaak weet van het langzame opstarten.
Sinds enige tijd heb ik bij verschillende schone pc installaties met Windows XP dat de computer nogal traag opstart. Eenmaal opgestart dan is hij lekker snel.
Reden traag opstarten is de Firewall controle.
Als dit eenmaal gedaan is draait hij als een goed lopende trein.
Uiteraard zijn de pc's die dit hebben allemaal virus vrij, allemaal gecontroleerd hierop.
Daarnaast heb ik met msconfig/ opstarten zoveel mogelijk dingen uitgeschakeld.
Ook doe ik dit: SERVICES.MSC
Maar jammer genoeg helpt tot op heden niets.
Mijn eigen pc waar normaal Windows 7 op draait:
Intel Core I7
2,80 ghz
8 gb intern geheugen
Draait op Windows 7 echt perfect. Met Windows XP alleen dan geen 8 gb maar 3 gb erkenning van intern geheugen start hij dus ook langzaam op, maar daarna dus in alles ook super snel.
Maar dit dus al met meerdere pc's gehad.
Dus hopelijk is er iemand hier aanwezig die de oorzaak weet van het langzame opstarten.