Switch patchen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khajas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10-2011
Hallo Tweakers,

Ik ben zelf een beginnend netwerkbeheerder, en moet op dit moment ervoor zorgen dat vanuit een werkomgeving een tweede telefoon aangesloten kan worden aan de balie.

Nou zitten hier een aantal poorten, maar zou ik echt niet weten hoe ik een switch zo kan instellen dat hij een telefoonsignaal kan doorgeven.

Indien er meer informatie nodig is hoor ik dat graag, heb het ook al via google geprobeert op te zoeken maar dat gaf mij ook niet genoeg informatie.

Met vriendelijke groet,
Khajas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Khajas schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:09:
Hallo Tweakers,

Ik ben zelf een beginnend netwerkbeheerder, en moet op dit moment ervoor zorgen dat vanuit een werkomgeving een tweede telefoon aangesloten kan worden aan de balie.

Nou zitten hier een aantal poorten, maar zou ik echt niet weten hoe ik een switch zo kan instellen dat hij een telefoonsignaal kan instellen.
Niet. Als je VoIP gebruikt zet 'm in het goede vlan, anders moet je die patch fysiek omzettne.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khajas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10-2011
Yup, hij moet ook fysiek worden omgezet, letterlijk dus de patchkamer in en gaan uitpluizen. Hoewel mijn collega zich nu druk afvraagt in welk VLAN wij de telefoonpoort hebben staan.

Kortgezegd, fysiek zal moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
Khajas schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:15:
Yup, hij moet ook fysiek worden omgezet, letterlijk dus de patchkamer in en gaan uitpluizen. Hoewel mijn collega zich nu druk afvraagt in welk VLAN wij de telefoonpoort hebben staan.

Kortgezegd, fysiek zal moeten gebeuren.
Wat ik me afvraag, ben je een stagiair of een vol betaalde kracht?
Want de naam netwerkbeheerder is in beide gevallen te hoog gegrepen.
Telefonie doe je, als je geen gebruik maakt van VOIP, gewoon patchen.
straight of cross-over maakt niet uit bij analoge telefonie, bij sommige digitale toestellen die bij een PABX horen kan het wel uitmaken. Verder is het gewoon kijken bij de balie welke nummer de aansluiting heeft en deze zo door patchen naar de juiste telefonie aansluiting.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal