Toon posts:

Access Point 30 meter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• SpentMass
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10-12-2010
Hey,

Ik heb een Experia Box en ik wil het bereik ervan vergroten met een acces point. Er zit een draadloze adapter aan mijn pc vast (802.11g, 54 mbps), en het bereik ervan moet ongeveer 30 meter zijn. (van Experia Box naar PC).

Aangezien ik er de ballen verstand van heb wou ik hier vragen of jullie misschien een goed(kop)e acces point weten, die ik op de Experia Box aan kan sluiten?

Thanks. :)

• SpentMass
Heb overigens zelf deze gespot:

D-Link DAP-1160/E (Wireless G Open Source Access Point)
http://www.redcoon.nl/ind.../8231/D_Link_DAP_1160_E/#

Maar er staat verder weinig over bereik en het zou zijn dat 2 dbi weinig versterking is? (ik hoor ook maar wat ;) )

• Blackspot
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 24-01-2018
Ik denk dat je op zoek bent naar een repeater ipv een AP. Een AP moet je namelijk via een UTP kabel aansluiten en een repeater heeft alleen stroom nodig.

• SpentMass
Ik heb het opgezocht, en zoiets is precies wat ik zoek. Wat voor modellen werken goed met de Experia Box?

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hoe ver kom je nu dan? Heb je al gekeken of het huidige kanaal wel het meest gunstige is? 30 meter is niet een hele gekke range.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• SpentMass
Hoe bedoel je, gunstig kanaal?

En zoals ie nu staat heb ik hem een keer getest. Ik had eerst wel internet, toen viel het weg en het kwam niet meer terug. Een laptop vond nog wel de router, maar kon geen verbinding maken.

• MissingDog
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Op basis van jouw laatste post klinkt dit meer als 'WEP key verkeerd ingegeven, wel verbinding met access point...maar geen DHCP adres en dus geen internet'

• SpentMass
MissingDog schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:46:
Op basis van jouw laatste post klinkt dit meer als 'WEP key verkeerd ingegeven, wel verbinding met access point...maar geen DHCP adres en dus geen internet'
Nee, want de Xbox 360 stond 3 meter verder en daarvan weet ik 100% zeker dat die de goede WEP key heeft. En die had dus ook eerst wel, daarna geen internet.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 07:58

franssie

Save the albatross

dan is je internet waarschijnlijk stuk - geen access point / repeater die dat gaat oplossen.
Kan je wel met een kabel internetten?

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• SpentMass
franssie schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:01:
dan is je internet waarschijnlijk stuk - geen access point / repeater die dat gaat oplossen.
Kan je wel met een kabel internetten?
huh? nee internet doet het gewoon - alleen niet op die afstand. Ik zit nu boven draadloos op me pc. Maar het signaal moet uitgebreid worden naar een plek 30 meter van mijn router vandaan.

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gewoon, het tegenovergestelde van een ongunstig kanaal? :P Als de router nu kanaal 6 gebruikt terwijl de hele buurt die ook gebruikt, dan zal je snelheid inzakken en het bereik minder ver zijn. Het is dan handig om hem op een minder gebruikt kanaal te zetten, bijvoorbeeld 1.

Dus doe dat eerst eens voordat je nieuwe spullen gaat aanschaffen.

[Voor 11% gewijzigd door Gizz op 01-11-2010 15:10]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• SpentMass
Gizz schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:09:
[...]

Gewoon, het tegenovergestelde van een ongunstig kanaal? :P Als de router nu kanaal 6 gebruikt terwijl de hele buurt die ook gebruikt, dan zal je snelheid inzakken en het bereik minder ver zijn. Het is dan handig om hem op een minder gebruikt kanaal te zetten, bijvoorbeeld 1.

Dus doe dat eerst eens voordat je nieuwe spullen gaat aanschaffen.
Ik heb geen buurt, dus dat scheelt al ;) of de storing moet van het eerste huis (+- 700 meter verderop) komen.

En die Xbox stond 3 meter van de laptop af - en de laptop stond 30 meter van de router af. Dus geen 3 maar zo'n 33 meter :). Draadloos internet in mijn huis doet het gewoon.

• SpentMass
http://www.decomputerwink...nksys-wireless-g-repeater

Zoiets moet ik dus hebben. Heeft iemand goede ervaringen met een repeater?

• franssie

franssie

Save the albatross

Het nadeel van repeaters is dat het signaal twee maal door de lucht moet, je snelheid wordt grofweg gehalveerd en je ping tijd neemt toe, misschien wel iets om rekening mee te houden ivm je xbox/gamen/downloaden. Ook is een repeater nooit sneller dan de langzaamste van de twee 'legs' die het draadloos signaal aflegt.

Vwb de repeater - ik zou vragen in een winkel of je er eentje mag testen en terugbrengen als ie slecht werkt. Netwerk hangt erg af van de bouw van je huis.
Verder is het raar dat het eerst wel werkte en nu niet - misschien nieuwe plasma gekocht/verplaatst of dect telefooon?

Als je de mogelijkheid hebt kan je ook een tweede accesspoint kopen op bridge, die met een kabel aan de eerste hangen. Dezelfde SSID naam maar een ander kanaal, zo heb ik dat bij mijn ouders ingericht en dan 'roam' je in je eigen huis zonder de nadelen van een repeater.

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• SpentMass
Er mogen geen kabels door de gang heen (waar de router staat) dus ik ga zo'n repeater proberen. Ik zet hem dan bij de glazen deur neer - met de antenne naar de stacaravan gericht (waar het signaal dus naartoe moet) dus de bouw van mijn huis maakt dan weinig uit.

En dat hij het eerst wel deed en toen niet - dat ging echt over vijf minuten. Xbox met wireless in stacaravan geknald, xbox live deed het. Drie vrienden met 1 laptop + draadloos internet en 3 BlackBerry's later deed ie het niet meer. Ik heb zelf ook zo'n telefoon en draadloos op mn xbox en pc en als het zo snel gestoord word ken ik beter gewoon zoiets als een repeater halen. Want volgens mij zit ik met die router ook op het randje van het bereik.

Thanks voor de reacties.

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-09 16:27
Stacaravan? Da's toch zo'n *metalen* doos?

• SpentMass
Bloodshot schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:26:
Stacaravan? Da's toch zo'n *metalen* doos?
hard plastic ;)

• amark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 05-09 23:19
franssie schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:48:

Als je de mogelijkheid hebt kan je ook een tweede accesspoint kopen op bridge, die met een kabel aan de eerste hangen. Dezelfde SSID naam maar een ander kanaal, zo heb ik dat bij mijn ouders ingericht en dan 'roam' je in je eigen huis zonder de nadelen van een repeater.
Vraag:
Welk model accesspoint gebruik je? Ik heb begrepen dat accesspoint apparaten passé zijn en wireless routers daar in de plaats komen...

Ik wil graag een draadloos netwerk door het hele huis, want de enige wifi router heeft maar een bereik van 3 meter (oud huis, storing omgeving, dikke muren. Geen onderzoek gepleegd). Hoe moet ik dit aanpakken of onderzoeken? Een oplossing lijkt mij dus extra wifi routers aan te schaffen en die te laten fungeren als access points met dezelfde ssid en wpa2??

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

amark schreef op donderdag 04 november 2010 @ 02:51:
[...]
Welk model accesspoint gebruik je? Ik heb begrepen dat accesspoint apparaten passé zijn en wireless routers daar in de plaats komen...
Onzin. Ze dienen beiden een ander doel. Een 'wireless router' is gewoon een router, met ingebouwde switch en access point en soms zelfs een ingebouwd DSL-modem.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:54
* Freeaqingme had ooit eens snel een extra AP (meeste AP's hebben ook een repeater/wde mode) nodig. Dus ik naar de mediamarkt (waar moet je anders heen bij een offline bestelling?) en gevraagd naar 't goedkoopste AP wat ze hadden. Ik heb toen een Eminent meegekregen, en ben daar zeer content mee. Ding doet 't beter (in bereik) dan alle linksys's en belkins die ik hier gehad heb. Wat mij betreft dus een aanrader.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• amark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 05-09 23:19
Is het nog een specifiek model van Eminent?

Veel computerboeren verkopen geen accesspoints meer.

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:54
Ik denk deze.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• franssie

franssie

Save the albatross

amark schreef op donderdag 04 november 2010 @ 02:51:
[...]

Vraag:

Ik wil graag een draadloos netwerk door het hele huis, want de enige wifi router heeft maar een bereik van 3 meter (oud huis, storing omgeving, dikke muren. Geen onderzoek gepleegd). Hoe moet ik dit aanpakken of onderzoeken? Een oplossing lijkt mij dus extra wifi routers aan te schaffen en die te laten fungeren als access points met dezelfde ssid en wpa2??
De moderne zijn idd combinaties van router/AP. Als je de tweede router(AP) in bridge zet (let op, deze is dan verder zowat onbenaderbaar omdat ie geen echt eigen IP address geeft dus eerst alles goed instellen, evt via een factory reset kom je erin terug) dan werkt het, bij mijn ouders is de router een apple airport extreme met een linksys als slave.

De apple (eerste router die de DHCP doet) staat met een 30 meter UTP kabel achter het UPC modem (zonder wireless) op zolder omdat die nog geen twee meter uit de meterkast kwam ... nooit begrepen, gewoon hout en zelfs met de meeste groepen uit werkte dat niet. Misschien nog ergens een oude laag lood verf ... (redelijk monument vwb leeftijd, dus misschien is dat het bij jou ook - ik weet het niet zeker maar loodverf is eigenlijk het enige wat ik kan bedenken)

[Voor 20% gewijzigd door franssie op 04-11-2010 21:31. Reden: lep op?]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee