Ik heb vorige week een nieuwe pc in elkaar gezet en vanaf het begin loopt de machine niet lekker. Hij loopt regelmatig vast en op willekeurige momenten. In het begin af en toe een vastloper in windows, maar nu een week verder krijg ik hem niet eens verder dan de bios. Heel af en toe komt ie in windows en loopt ie na opstarten vast of pas na een uur (maakt niet uit welke handeling ik doe soms met photoshop en soms gewoon als hij standby staat).
Ik heb al het één en ander zitten zoeken en ik heb een vermoeden dat het aan de combi moederbord/ geheugen ligt.
Als ik in mijn bios kijk staat het geheugen standaard op 1066 Mhz en ik krijg dit niet goed in gesteld (op 1600 Mhz). Nu heb ik in het boekje zitten kijken van het moederbord en daar staan de geheugenmodules niet tussen als "ondersteunende bankjes"
Iemand die mij verder kan helpen want ik word er langzamerhand een beetje
van
Specs:
Moederbord: ASUS M4A87TD/USB3
Geheugen: OCZ3OB1600LV6GK (3x 2gb - 1600 mhz)
CPU: AMD Phenom X6 1055T
Cooler: Cooler Master V6 GT
Harddisk: Samsung 1 TB
Video: Club3d ATI Radeon 5770
Ik heb al het één en ander zitten zoeken en ik heb een vermoeden dat het aan de combi moederbord/ geheugen ligt.
Als ik in mijn bios kijk staat het geheugen standaard op 1066 Mhz en ik krijg dit niet goed in gesteld (op 1600 Mhz). Nu heb ik in het boekje zitten kijken van het moederbord en daar staan de geheugenmodules niet tussen als "ondersteunende bankjes"
Iemand die mij verder kan helpen want ik word er langzamerhand een beetje
Specs:
Moederbord: ASUS M4A87TD/USB3
Geheugen: OCZ3OB1600LV6GK (3x 2gb - 1600 mhz)
CPU: AMD Phenom X6 1055T
Cooler: Cooler Master V6 GT
Harddisk: Samsung 1 TB
Video: Club3d ATI Radeon 5770