First posts voorkomen door reactiestop van 10 minuten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 03:38
Veel artikelen worden aangevoerd door een volgende soort posts:

tweaker 1 >blaat blaat kijk mij de eerste zijn

tweaker 2>stouterd wat jij dat zeg jij alleen maar om de eerste te zijn, maar [on topic] blaat blaat relativerend geneuzel om mijn reactie te rechtvaardigen en ik wens ze nog veel succes!
(zie bijvoorbeeld het duke nukem verhaal van vandaag 1-11-10)

First posts worden ook nog wel eens gebruikt door mensen die op zich wel wat te melden hebben maar willen zorgen dat ze bovenaan staan. Ze pseudoreageren dan op de firstpost.

Je kan de weggemodereerde discussie natuurlijk wel inklappen met een filter maar het staat toch slordig. Zou een reactiestop er niet voor kunnen zorgen dat iedereen het artikel eerst even rustig doorleest alvorens te reageren?

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:20

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Mja en dan krijg je een run om als eerste na die 10 minuten te posten. Dan verschuif je het probleem imo.....

Ik denk dat je er gewoon niet ondertui komt, tenzij je fanatieker gaat modereren en fipo's gewoon delete ipv laag waarderen.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Ik denk dat het met het verschuif gebeuren nog wel meevalt. Het hele effect van "kijk een nieuw bericht met geen reacties snel snel typen" wordt toch een stuk minder lijkt me.
Ben benieuwd hoe dat uit zou pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

HanslH schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:56:
Ik denk dat het met het verschuif gebeuren nog wel meevalt. Het hele effect van "kijk een nieuw bericht met geen reacties snel snel typen" wordt toch een stuk minder lijkt me.
Ben benieuwd hoe dat uit zou pakken.
Hoezo? Het bericht heeft dan nog steeds 0 berichten, en mensen zullen dan altijd de eerste willen zijn. Gewoon wegmodden naar -1 lijkt mij een beter plan, en als dat tevaak gebeurd mensen gewoon neit meer de mogelijkheid geven om te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Hoezo? omdat je dan precies moet gaan timen om na 10 minuten je berichtje neer te zetten. Het directe is er dan vanaf en impusievelingen zullen daardoor denk ik afgeschrikt worden. Mij zou het een experiment waard lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 20:44
De goeden gaan dan wel lijden onder de kwaden. De eerste reactie kan ook gewoon een inhoudelijk, goed onderbouwd verhaal bevatten.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoek eerst eens naar het topic over de (aanstaande) verbeteringen in het reactie/modsysteem...dan komen posts niet noodzakelijkerwijs op chronologische volgorde op de FP, maar obv van de score o.a.

Beetje nutteloze discussie als het los wordt gekoppeld van de discussies over de verbeteringen in het reactiesysteem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

HanslH schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:26:
Hoezo? omdat je dan precies moet gaan timen om na 10 minuten je berichtje neer te zetten. Het directe is er dan vanaf en impusievelingen zullen daardoor denk ik afgeschrikt worden. Mij zou het een experiment waard lijken.
En als je het artikel gelezen hebt en je gelijk een reactie wilt plaatsen? Dan moet je maar een paar minuten wachten? Denk niet dat je daarvoor terug komt => minder reacties.

Wat wellicht wel een optie is dat je de eerste 30min geen grote bewerkingen kan doen waardoor je voorkomt dat iemand eerst "first post" neerzet en daarna een normale reply plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:32
Ik zou eerder een +1 of hoger , zien verschuiven naar een "First Post" position. Of misschien is het wel leuk om alleen de hoogst scorende reactie vanboven te zetten.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moderatie forum is dit al vaak naar voren gekomen. Een oplossing is om de posts te sorteren op moderatie, i.p.v. op tijdstip van binnenkomst. Dan schuiven fipo's vanzelf naar onder.
Dit vergt helaas nogal wat aanpassingen aan de FP, en daarom is het er nog niet. Voor zover ik heb begrepen van Femme is het wel in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 20:22

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Er is hier inderdaad eerder naar gekeken en we hebben plannen om dit te verbeteren. Dat vergt echter de nodige tijd en die is schaars. Het staat echter op het lijstje, en wat mij betreft nog redelijk hoog ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 20:44
Of wat kwistiger omspringen met permbans voor figuren die continu fipo's plaatsen?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:32
Wilbert de Vries schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:21:
Er is hier inderdaad eerder naar gekeken en we hebben plannen om dit te verbeteren. Dat vergt echter de nodige tijd en die is schaars. Het staat echter op het lijstje, en wat mij betreft nog redelijk hoog ook :)
Kijk, dat is mooi. Er is al over nagedacht! Laten we hopen dat dit snel geimplementeerd geraakt.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

yohan schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:24:
Of wat kwistiger omspringen met permbans voor figuren die continu fipo's plaatsen?
Of geef een extra mogelijkheid om enkel bij de eerste post te kunnen modden met -1 FP.

Degene met teveel negatieve FP's kan gedurende 't eerste kwartier oid niet meer posten.

[/brainfart]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of de eerste post gewoon als 6e door laten, dan staat er FiPo ergens onderaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wou je dat random regelen ofzo? :?
Pagina: 1