Mijn tv heeft één dvi aansluiting.
Dmv kabeltje dvi-hdmi en apart audio kabeltje sluit ik m’n laptop regelmatig aan op de tv om dvd’s te kijken.
Nu heb ik een nieuwe setop-box (HD, Cisco, upc), die via hdmi aangesloten moet worden.
Die hangt nu dus permanent aan de dvi-hdmi kabel, audio via optisch.
M’n laptop wil ik ook aansluiten. Iedere keer de kabel overzetten vind ik niet handig.
Er moet dus een switch komen.
Nu vraag ik me af of het mogelijk is om ook audio via zo’n switch te laten lopen.
Dus:
dvi – hdmi kabel als output uit switch naar tv.
Audio vanuit switch naar versterker (out)
Hdmi vanuit setop box naar switch (in) (optische kabel kan komen te vervallen want hdmi geeft geluid door)
Hdmi vanuit laptop naar switch (in) (apart audio kabeltje kan komen te vervallen want hdmi geeft geluid door)
Klopt bovenstaande denkwijze, of mis ik iets?
Zijn er simpele (= betaalbaar en klein) switchen die dat kunnen.
De switchen die ik totnogtoe heb gezien geven volgens mij geen geluid door.
Dmv kabeltje dvi-hdmi en apart audio kabeltje sluit ik m’n laptop regelmatig aan op de tv om dvd’s te kijken.
Nu heb ik een nieuwe setop-box (HD, Cisco, upc), die via hdmi aangesloten moet worden.
Die hangt nu dus permanent aan de dvi-hdmi kabel, audio via optisch.
M’n laptop wil ik ook aansluiten. Iedere keer de kabel overzetten vind ik niet handig.
Er moet dus een switch komen.
Nu vraag ik me af of het mogelijk is om ook audio via zo’n switch te laten lopen.
Dus:
dvi – hdmi kabel als output uit switch naar tv.
Audio vanuit switch naar versterker (out)
Hdmi vanuit setop box naar switch (in) (optische kabel kan komen te vervallen want hdmi geeft geluid door)
Hdmi vanuit laptop naar switch (in) (apart audio kabeltje kan komen te vervallen want hdmi geeft geluid door)
Klopt bovenstaande denkwijze, of mis ik iets?
Zijn er simpele (= betaalbaar en klein) switchen die dat kunnen.
De switchen die ik totnogtoe heb gezien geven volgens mij geen geluid door.