[W7x64] gemekker over thumbs.db voorkomen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:38
Ik heb een synology NAS waarop ik SABNZB al z'n nzbdownloads laat neerzetten. Vaak moet ik mappen verwijderen omdat het toch niks is, mislukt / onvolledig is whatever. Iedere keer krijg ik dan gezeur over thumbs.db die ik niet mag wissen. Moet dan weer die bestanden negeren, de map laten staan en verplaatsen naar de map "verwijderen als windows er wel zin in heeft" die ik heb gecreeerd.
Nou werk ik op mijn pc ook veel met folders met foto's dus om zou te zeggen dat ik het cachen van thumbnails wil uitzetten gaat me ook weer te ver.
Ik zou, als het ware, zelf willen bepalen wanneer ik een folder wil wissen. Zijn daar mogenlijkheden?

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:26
Heb je wellicht iets aan Unlocker?

http://ccollomb.free.fr/unlocker/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zou in zo'n geval eens kunnen kijken (met Process Explorer) welk onderdeel die thumbs.db's bezet houdt - het is namelijk een file handle, en een bestand wat nog in gebruik is zal altijd een melding blijven geven.

Dan weet je de oorzaak, en da's altijd makkelijker dan alleen maar het symptoom bestrijden toch? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
@maniac
Wellicht gaat mijn methode van verplaatsen naar een tijdelijke folder sneller dan een util starten, de folder opsnorren, unlocken en dan wissen.
IE9 flipt trouwens compleet op de door jou aangegeven wegpagina (zeer gevaarlijk) en ik moest m in firefox openen.

@alt-92: ik heb geen software lopen die iets met dat bestandje doet, het is door en voor windows gemaakt. Ik verbaas me wel dat ik locaal op de pc of op andere netwerkstations nooit die problemen heb maar op de NAS wel dus wellicht is het een windows-NAS interactie ding.

[ Voor 35% gewijzigd door HanslH op 01-11-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

Beide nuttige tips. Ik gebruik zelf Unlocker ook voortdurend. Het draait op de achtergrond en je kunt gewoon via het contextmenu een file unlocken en tegelijk ook verwijderen. Je kunt daar ook zien welke processen het bestand locken, net als bij Process Explorer, waar Alt-92 het over heeft. Het gaat dus sneller dan je denkt HansIH.

[ Voor 25% gewijzigd door Anthirian op 01-11-2010 16:53 ]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
alt-92 schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:51:
Je zou in zo'n geval eens kunnen kijken (met Process Explorer) welk onderdeel die thumbs.db's bezet houdt - het is namelijk een file handle, en een bestand wat nog in gebruik is zal altijd een melding blijven geven.

Dan weet je de oorzaak, en da's altijd makkelijker dan alleen maar het symptoom bestrijden toch? :)
zal wel aan mij liggen maar is process monitor niet een veel betere tool om file/reg activity te monitoren :? (in dit geval gaat het om file)

kan je ook nog eens filteren op 'thumbs.db' _/-\o_

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:20
HanslH schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:27:
Ik heb een synology NAS waarop ik SABNZB al z'n nzbdownloads laat neerzetten. Vaak moet ik mappen verwijderen omdat het toch niks is, mislukt / onvolledig is whatever. Iedere keer krijg ik dan gezeur over thumbs.db die ik niet mag wissen. Moet dan weer die bestanden negeren, de map laten staan en verplaatsen naar de map "verwijderen als windows er wel zin in heeft" die ik heb gecreeerd.
Nou werk ik op mijn pc ook veel met folders met foto's dus om zou te zeggen dat ik het cachen van thumbnails wil uitzetten gaat me ook weer te ver.
't Is in ieder geval een veel voorkomend probleem, heb 't zelf ook regelmatig gezien hoewel 't de laatste tijd weer meevalt. Hier staan ook nog wat suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
@Nielson : da's pas een handige react!
@Sudden bedankt voor het me erop wijzen dat de tips waarop ik zo ondankbaar reageerde eigenlijk reuze nuttig waren

Pagina: 1