Fouten in Canesta artikel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Topicstarter
nieuws: Microsoft koopt 3d-sensorfabrikant Canesta
De door Canesta ontwikkelde CanestaVision-sensors zouden realtime en per pixel de diepte van objecten kunnen vaststellen.
Laat dat 'zouden' maar weg. Dit zijn produkten die verkocht worden!
De huidige beeldsensors kunnen alleen 2d-beelden doorgeven, waardoor aanvullende software de diepte-informatie met rekenintensieve algoritmes moet proberen in te schatten.
Dit slaat helemaal nergens op! Inderdaad, de beeldsensors in fotocamera's kunnen alleen 2d-beelden opnemen... Maar er bestaan veel meer soorten beeldsensors! De 3D sensor van Canesta is een typisch voorbeeld van een Time-of-Flight (ToF) camera. En die dingen bestaan al lang! Sterker, in Microsoft's Kinect die nu op de markt verschijnt, zit zo'n ToF camera!

Deze zin slaat dus ook nergens op:
Met behulp van de Kinect-webcam kunnen gamers op de Xbox 360 spellen aansturen
Kinect gebruikt een ToF camera, in combinatie met een normale camera. Het is géén stereoscopisch systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 03:18
Je hebt een punt, ik doelde met 2d-sensors vooral op webcams die eerder bij consoles gebruikt werden voor spelaansturing. Stuk deels aangepast.

Abort Retry Fail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Topicstarter
Het blijft nog een beetje vaag.
Ik denk dat je best ergens mag vermelden dat de Kinect nu al deze technologie gebruikt. Daarmee is namelijk onmiddellijk duidelijk wat het is, en waarom Microsoft in het bedrijf geinteresseerd is.

Verder is deze pagina van Canesta http://canesta.com/customers-and-partners wellicht ook nuttig voor achtergrond informatie. Hitachi wil bijvoorbeeld hand-gestuurde remote controll voor hun TV's. (Klinkt als een Kinect)

Ik stel de volgende wijziging voor:
De door Canesta ontwikkelde CanestaVision-sensors zijn zogenaamde "Time-of-Flight" sensors, waarmee realtime en per pixel de diepte van objecten kan worden vastgesteld. Een soortgelijke camera wordt in Microsoft Kinect gebruikt om het 3D beeld van de spelers waar te nemen. Veel beeldsensors die in webcams toegepast worden kunnen alleen 2d-beelden doorgeven, waardoor aanvullende software de diepte-informatie met rekenintensieve algoritmes moet proberen in te schatten