Toon posts:

[Access 2010]Subform alleen zichtbaar bij waarde X

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Lennart
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
In een formulier heb ik een keuzelijst met "gesprek", "vergaderging", "taak" etc. Nu wil ik afhankelijk van de keuze een ander subformulier laten zien. Dit krijg ik niet voor elkaar, misschien kan iemand mij op weg helpen. De VBA code tot nu toe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Private Sub Label__wat__AfterUpdate()
  If [Label__wat_] =  Then

subtest.Visible = True

Else

subtest.Visible = False

End If
End Sub

ps - de keuzelijst wordt uit een andere tabel gehaald.

==
hoi

• pedorus
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
AfterUpdate is niet echt het juiste event, dat is Current en de onchange van de (neem ik aan) combobox. ;)

Oh en in het algemeen, als je schrijft:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
If [conditie] Then
    [variable] = True
Else
    [variable] = False
End If

Dan kun je ook gewoon
Visual Basic:
1
[variable] = [conditie]

doen.

Vitamine D tekorten in Nederland | Middelen tegen corona

• Marko_J
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 02-08 14:22
Wordt OnChange niet al getriggered op het moment dat de gebruiker nog een keuze aan het maken is? Het event moet plaatsvinden nadat een waarde gekozen is, dus AfterUpdate is niet vreemd toch?

Verder, het originele stukje code lijkt mij incompleet.

Visual Basic:
1
If [Label__wat_] =  Then

Als [variable] is ..?.. dan [doe iets]. Het hele criterium lijkt te ontbreken..

Daarnaast, om te voorkomen dat je een eindeloze rij aan if-thens nodig gaat hebben om alle criteria op te sommen, heb je wellicht iets aan een Select Case;

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Select Case [Label_wat_]
   case "gesprek"
      subtest.Visible = False
      knop1.Visible = False
   case "vergadering", "taak"
      subtest.Visible = True
      knop1.Visible = True
   case else
      subtest.Visible = False
      knop1.Visible = True
end select

• pedorus
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
Marko_J schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 10:11:
Wordt OnChange niet al getriggered op het moment dat de gebruiker nog een keuze aan het maken is? Het event moet plaatsvinden nadat een waarde gekozen is, dus AfterUpdate is niet vreemd toch?
Dan zie je het subformulier pas nadat de combobox (?) focus heeft verloren of het record is opgeslagen, dus dat lijkt me niet zo intuïtief. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Middelen tegen corona

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee