Toon posts:

Marmitek RoboCam 21 verlies IP adres...

Pagina: 1
Acties:

• Ron_Tweaker
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:21
Sinds gisteren de Marmitek Robocam 21 draadloze IP camera gemonteerd. Alles werkt prima, behalve: als er enige tijd geen activiteit is (tussen de camera en de Mac/iPhone), dan verlies de camera zijn IP adres en kan ik hem niet meer benaderen via de bijgeleverde software. Enige optie is om de stroom eraf te halen en dan weer erop.

Iemand een idee waarom dit gebeurd?

Mijn draadloze router betreft een Time Capsule...

Apple | Marantz | B&W

• Uberprutser
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16:50
Vast of IP adres via DHCP? Probeer eens een vast IP adres.
Heeft ie iets van powersaving wat je aan / uit kan zetten?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Ron_Tweaker
Adres via DHCP...
Zal vanavond even een vast IP gebruiken...

Powersaving, nee volgens mij niet.
Camera heeft ook de laatste firmware af-fabriek gekregen.

Apple | Marantz | B&W

• Ron_Tweaker
Ik heb hem inmiddels een vast IP adres gegeven vanaf mijn Time Capsule en dit ook vast gelegd binnen de setup van de camera. Ik weet morgen pas of ik het goed heb ingesteld. DHCP staat op leasetermijn van 4 uur, het was rond 19.15 uur dat ik het een en ander opnieuw had ingesteld... helaas zal ik niet al te lang meer wakker blijven, dus morgen weet ik meer.

Apple | Marantz | B&W

• Petervanakelyen
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Kan het zijn dat hij de verbinding met de router gewoon verliest en er niet in slaat op dat moment een nieuw IP-adres te verkrijgen? Dat kan soms wel eens gebeuren, bijvoorbeeld als je router om een bepaald uur reboot of het signaal niet optimaal is. Een vast IP is uiteraard een oplossing voor het probleem dat hij geen geldig IP-adres meer krijgt, maar lost natuurlijk geen disconnects op (als die er zouden zijn) en dat is misschien niet echt wenselijk in het geval van een camera.

[Voor 7% gewijzigd door Petervanakelyen op 01-11-2010 22:26]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13-07 14:54
Mijn gok is een bug in de DHCP-client van de cam...

• Ron_Tweaker
De truc om een vast IP adres te geven werkt. Camera werkt nu feilloos. Wireless connectie is gewoon goed.

Apple | Marantz | B&W

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee