• Kryziek
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 24-09 12:59
Hallo,
Ik heb sinds kort een receiver in huis voor 5.1 geluid van me PS3.
Dit werkte echter maar 1 weekje. Ik heb vorige week de receiver opgehaald en direct aangesloten met de HDMI.
Alles werkte en ik was super blij. Maar nu wil ik hem net weer aanzetten, kan de receiver maar elke 5 sec, een halve sec geluid vinden via de HDMI. Ik heb de settings een keer opnieuw laten checken en nog hetzelfde. Ik heb met dezelfde HDMi kabel ook de laptop getest via dezelfde poort op de receiver, en die deed het gewoon.
Ook een andere HDMI poort op de receiver werkt niet. Het geluid via de RCA kabels werkt wel gewoon.
Is dit nu een fout van de PS3? Valt dit binnen de garantie?
Hij is rond Januari gekocht bij bol.com

Receiver: Onkyo TX-SR507

Mvg. Kryziek

It is I, Steve

• mace
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:13

mace

Sapere Aude

Voor de zekerheid toch maar even een ander kabeltje proberen, het kan zijn dat hij op je laptop wel goed contact maakt maar in je PS3 niet.

• Kryziek
Heb geen andere kabels. :$
Maar de kabel andersom werkt ook niet, en op de laptop wel weer.

It is I, Steve

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zou toch een andere kabel testen, als je PS3 defect is kost het je hooguit 5 euro, is je PS3 niet defect dan bespaart het je een vrij omslachtige retour procedure.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Rogar
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22:28
Sluit je PS3 eens rechtstreeks op je TV aan. Misschien heb je wel een handshake probleem.

• JordyOnrust
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21-04 11:19

JordyOnrust

Leef om te leven.

Als ik het goed begrijp, heb je 5 sec niks, dan halve sec geluid en dan weer 5 sec niks etc? Vreemd probleem. Zoals hier boven genoemd zou ik zeker even ander kabeltje gebruiken en je ps3 aansluiten op ander app. zoals hier boven al genoemd is bijvoorbeeld een tv. Kun je het een en ander gaan uitsluiten.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

• Kryziek
ik heb hem net rechtstreeks aangesloten op de Full HD tv van me ouders en daar doet hij het wel...
Dus ik sluit hem hier weer aan op de receiver.. Zelfde probleem weer..
Ik begin nu te denken dat het aan de receiver ligt..
De receiver was een 2e handsje die eerder een HDMI probleem had. Toen deed hij helemaal niets meer.
Het HDMI bord was toen vervangen en toen werkte hij weer.

En weer test ik het met de laptop.. Werkt gewoon.
Meer HDMI apparaten hebben we niet.

@bright: Jep, 5 sec ong nix, dan halve sec wat, dan weer 5sec nix, halve sec weer wat. enz.

EDIT2: Wtf? op mysterieuze wijze doet hij het weer..
Ik speel een cd af en hij doet nix.. ik verwissel de kabel van de receiver van dvd/bd(waar de ps in normaal zit) naar cbl/sat en weer terug en hij doet het weer..

Mocht hij weer besluiten nix te doen post ik hier wel weer.
toch nog bedankt voor jullie enorm snelle reacties. :D

[Voor 32% gewijzigd door Kryziek op 01-11-2010 09:28]

It is I, Steve

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Nou mooi dat ie het weer doet. Hopen dat het zo blijft.
Ik vermoed zoals hierboven al gemeld dat het gaat om een handshake probleem. Maar het blijft beetje vaag.

• brtk
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 24-09 22:33
Had hetzelfde probleem met exact dezelfde receiver. Toen heb ik de PS3 aangesloten op de derde HDMI poort van de receiver, alle problemen voorbij. Heb de HDMI settings van de Onkyo 507 zo ingesteld, dat de PS3 op het AUX kanaal zit via HDMI. Op CBL/SAT gaf dit, om onduidelijke redenen, problemen.

Dus : derde HDMI poort en op AUX.

En stel ook even de output van je PS3 goed in. (op alle ondersteunde formaten)

[Voor 29% gewijzigd door brtk op 01-11-2010 10:36]

• bnbaz
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Hardware & Spielerij AlgemeenSpielerij - Problemen & Vragen

Omdat dit een probleem is, geen discussietopic :)

• Kryziek
En hij doet weer zo vaag.. alleen deze keer helemaal geen geluid meer.
Vanmogen heb ik nog zeker 1 uur op de ps3 gespeeld met de receiver aan, toen nam ik ff een wc pauze en zetten alles uit. Even later kom ik terug en zet alles aan, doet hij het niet meer...
Heb het wisselen etc. geprobeert en wil niet. :(

@brtk:
3e HDMi = cbl/sat
En hoe bedoel je instellen dat hij op AUX zit? Ken de receiver nog niet zo goed. :P

EDIT:
Echt vaag, nu doet hij het weer maar alleen op HDMI 4 en 3, op 2 en 1 nog steeds niet..

EDIT2:
En nu doen plotseling alle aansluitingen het weer..
volgende keer gwn een paar uur wachten dus.

[Voor 19% gewijzigd door Kryziek op 09-11-2010 18:04]

It is I, Steve

• Kryziek
En hij doet het weer..
Deze keer bij alle aansluitingen.
ik heb Onky een mail gestuurd met het probleem.
Toevallig iemand anders met hetzelfde of vergelijkbare probleem?

It is I, Steve

• Kryziek
Bedankt voor het verplaatsen.. nu kijkt er geen hond meer naar..
Hij blijft het steeds doen hé dat vieze rot ding.. Denk ik eens iets goeds te kopen..

Ik heb net nog gespeeld icm receiver.. daarna even radio geluisterd en ps3 uit, even later weer aan en receiver op goede kanaal... weer doet hij zo raar. Ik word er zo langzamerhand schijtziek van..

It is I, Steve

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Als het goed is zien de mensen die reeds hebben gereageerd in dit draadje gewoon als er nieuwe berichten in dit draadje zijn geplaatst in my react hoor. Dus denk dat een dergelijke opmerking richting de mods over het verplaatsen niet echt nodig is.

Maar even over jou probleem:
Heb je al antwoord ontvangen van Onky op je email?

• Kryziek
Srry, was nogal boos dat hij niet wou werken..
Heb idd mail terug gehad.. dat ze geen nederlands verstaan.. Dus nog ff in het engels typen.

En ik heb net zon setup gedaan met een microfoontje.. ging perfect, ps3 aan, deed het.
Ik zag dat de receiver 7.1 binnen kreeg, dat heb ik niet dus ik verander de ps3 dat 7.1 eruit ligt.
Ik start spel op.. doet hij weer zo vaag. Dus ik als de sodemieter die settings weer naar auto.. nog..
zooo jammer.

It is I, Steve

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Nou laat maar even weten wat ze terug sturen.

• Kryziek
(ik kon geen spoiler oid vinden)

thank you very much for your message and your interest in ONKYO products. You have reached the support/help desk for ONKYO Europe.
We are sorry, but we can't find out from here what the exact reason is for this problem.

Please for service, checking and repair information get in contact with your ONKYO dealer or local authorised ONKYO service center. ( http://www.eu.onkyo.com/indices/Servicepoints_8601681.html )

ONKYO Service Netherlands

CE Repair Mijdrecht
Nijverheidsweg 19e, 3641 RP Mijdrecht
Telefon: 0297 - 287057
Fax: 0297 - 282241
E-mail: mijdrecht@cerepair.nl

Info Handshake:

Of course the receiver supports "HDCP" and transferring "EDIT" information.

If this to thinks not working correctly, we are afraid there is a handshake "timing" problem.

Maybe the reason for this is that the time gap of the source for receiving the confirmation of the TV set is too small.

Of our experience we know that in many cases adapting HDMI/DVI is critical and can cause problems.

Also of our experience the HDMI cable can make trouble with similar effects. ( also the HDMI cable from the av-receiver to the TV or projector)

Please notice that the maximum cable length for 1080p signals is 5,5m.

Please if is possible to check this possibility.

Warranty info.

Unfortunately it is absolutely impossible to grant international warranty on our products. In general and any case we strictly and strongly recommend to our customer to only buy products within their territory or country of citizenship and from/via their authorized onkyo distributor/dealer.

The only chance to claim and receive warranty service is to bring the unit back to the dealer where you have bought it! Or get in contact with the authorised ONKYO service center in the country where you have bought the device. ( Link: http://www.eu.onkyo.com/indices/Servicepoints_8601681.html )

Of course you can receive service from our local agent but at typical service charge condition only. We are very sorry for this inconvenience but kindly ask for your understanding.

Zou het kunnen dat ik ze tegelijk aanzet en dan niet goed contact maakt oid?

It is I, Steve

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee