• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Ik had deze al genoemd in deeltje 30 van het ervaringen topic ([iPhone] Ervaringen & Discussie - Deel 30). Ik maak er ff een apart topic van omdat ik het idee heb dat er heel wat mensen naar gaan zoeken vandaag. Het probleem:

Wanneer je terugkerende alarmen ingesteld hebt op je iPhone is de kans aanwezig dat je je gaat verslapen. De iPhone heeft zich afgelopen weekend keurig aangepast aan de wintertijd, er blijkt alleen een klein probleempje te zijn met terugkerende alarmen die ineens een uur te laat afgaan.

Mijn alarm stond vanochtend bijvoorbeeld om 4.50 uur maar deze ging dus af om 5.50 uur. En hetzelfde geld voor alle andere terugkerende alarmen.

Op het werk dus eerst maar eens gaan googlen en het blijkt een bekende bug te zijn:
http://www.iphoneclub.nl/...patch-voor-wintertijdbug/
http://www.3news.co.nz/iP...cleID/178266/Default.aspx
http://www.lifehacker.com...saving-fix-wont-say-when/
http://discussions.apple....threadID=2486752&tstart=0

Uit het laatste topic op de site van apple wordt geroepen dat het wellicht opgelost wordt in iOS 4.2. Tot die tijd zit er weinig anders op dan je alarm een uur eerder te zetten dan eigenlijk nodig is.

[Voor 11% gewijzigd door Rupie op 01-11-2010 07:58]

Desktop | Server | Laptop

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik had er vanmorgen ook last van. Gelukkig ging m'n biologische wekker alsnog op tijd af :)

Wel slecht van Apple ja.

is het niet een kwestie van de alarmen opnieuw aanmaken?

[Voor 20% gewijzigd door Gunner op 01-11-2010 08:19]

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Little Bear
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Vreemd, ik heb deze morgen niets gemerkt van deze bug. Iphone 4.01 ging mooi op de ingestelde tijd af.

Life is simple, make choices, don't look back...

• IJnte
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20:04
Ik vind het ook een hele vreemde bug, en ik zal vanavond even in de datasheets duiken. De plek waar ik moet zoeken is niet zo moeilijk omdat ik weet in welk IC de timer zit van de iPhone.

Het enige wat ik even moet weten is of een telefoon (in het algemeen) zijn tijd doorkrijgt via het GSM netwerk bij het wijzigen van tijdzone :? Volgens mij niet, en zit er dus gewoon een tabel in de telefoon zelf.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• StevenK
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 26-09 07:13
Gunner schreef op maandag 01 november 2010 @ 08:19:
is het niet een kwestie van de alarmen opnieuw aanmaken?
Nee, want met een voorzienende blik had ik dat al gedaan, maar toch ging 'ie een uur later.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• BaT
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17-12-2020
Een collega van mij had er ook last van. Die gebruikt ook terugkerende alarmen. Ik gebruik gewoon 1 wekker die ik zelf steeds weer activeer en had nergens last van.

Creative Director - Connec2

• Sepica
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13-03-2020
Een collega van mij had er geen last van. Die gebruikt 1 wekker welke hij zelf steeds activeert. Ik gebruik een terugkerend alarm en had er last van. (Even op 5:15 instellen inplaats van 6:15 dus!)

<PMNX> Patho#21683

• morreke
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18-03-2016
Had er ook last van, resultaat: te laat op het werk. thx apple !

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
StevenK schreef op maandag 01 november 2010 @ 08:36:
[...]

Nee, want met een voorzienende blik had ik dat al gedaan, maar toch ging 'ie een uur later.
Maar had je dit alarm gemaakt voor of na de tijdswijziging van zondagochtend?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Rupie
Herko_ter_Horst schreef op maandag 01 november 2010 @ 08:47:
[...]

Maar had je dit alarm gemaakt voor of na de tijdswijziging van zondagochtend?
maakt geen verschil, ik ben ook al het nodige aan het proberen geweest vanochtend ;)

• Spike_wolf
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22:51

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik had nergens last van :?
Bij mij ging hij gewoon af op de ingestelde tijden, IOS 4.1

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
It's time to roll the dice...
Star Wars Awakens | Instagram | Shapeways

• Freezerator
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:56
Hier ook geen probleem, heb ook een terugkerend alarm. IOS 4.0.1 3gs

• Rupie
Ook met herhalende alarmen niet?
Om te zien of het wellicht toch ergens in de settings zit:

Ik heb 4.1 (8B117). "Stel automatisch in" staat uit, tijdzone is Amsterdam. Landinstelling staat op Nederlands, agenda op Gregoriaans.

• Ecl!pS
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 10-09 16:39
ik liep er gister ochtend al tegenaan.
bij mij werkte het opnieuw aanmaken van een alarm wel.
ben alleen niet helemaal zeker of ik nu een repeterende had aangemaakt of een tijdelijke.
ik zal vanavond eens wat testjes doen.
heb 4.1 op een 3g

• Stoffel
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 20:41

Stoffel

Engineering the impossible

Same here, vanmorgen toen ik in de auto zat ging de wekker van mijn iPhone ineens af. Ik was dus toch al wakker, maar wel een irritante bug inderdaad.

• morreke
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18-03-2016
Ik had het alarm ook even opnieuw aangemaakt, wederkerend, gaat opnieuw de mist in. iphone 4, 4.1
tijdszone autmoatisch (want als ie automatisch staat geeft ie nog steeds zomertijd)

• Spike_wolf

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Rupie schreef op maandag 01 november 2010 @ 08:58:
Ook met herhalende alarmen niet?
Om te zien of het wellicht toch ergens in de settings zit:

Ik heb 4.1 (8B117). "Stel automatisch in" staat uit, tijdzone is Amsterdam. Landinstelling staat op Nederlands, agenda op Gregoriaans.
Jep, kom net wel een herhaling tegen idd.
Mijn alarm stond op 8 uur, en toen ging hij ook gewoon af, maar nu net om 9 uur nog een keer :/
Is me gisteren niet opgevallen, maar zal toen ook haast wel gebeurt zijn dan.

• Rupie
Dat is in ieder geval nog wat ;) beter 2x dan 1x veel te laat denk ik dan maar. die van mij zijn rond 5 uur dus helemaal niet afgegaan, werd pas om 5.50 uur wakker

[Voor 16% gewijzigd door Rupie op 01-11-2010 09:10]

• FutucaOnline
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 06-11-2016
Bij mij geen probleem, zowel mijn iPhone4 als mijn iPhone 3GS.. (iOS 4.1)

• Póg mo Thóin
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
Pfff pain in the butt in ieder geval. iPhone 4 4.1 (ik zou eigenlijk even moetyen updaten!). Ik begreep ook gewoon helemaal niet hoe ik mijn wekker kon missen!

Tja en probeer dat maar eens uit te leggen aan je collegas :p

Trouwens de 3Gs van mijn vriendin ging wel gewoon af. Weet even niet welk versie zij heeft draaien.

[Voor 31% gewijzigd door Póg mo Thóin op 01-11-2010 09:15]

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• Spike_wolf

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Póg mo Thóin schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:13:
Pfff pain in the butt in ieder geval. Ik begreep ook gewoon helemaal niet hoe ik mijn wekker kon missen!

Tja en probeer dat maar eens uit te leggen aan je collegas :p
Gewoon de overvloed aan websites en nieuws artikelen hierover laten zien? :?
:P

• Roamor
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Die post is van 27 September. 8)7 Waarom heeft Apple dat inmiddels niet gefixed? Nu is hetzelfde immers gewoon nog een keer gebeurd. Over een maand is Amerika dus aan de beurt?

• Keypunchie
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Bah! Ik ben hier dus ook door in de problemen gekomen. Dacht dat ik de wekker uitgeslagen had (maar dat was een of ander vaag smsje een uurtje eerder), dus ik mezelf uitschelden en snel gaan douchen. Sta ik onder de douche, gaat mijn alarm af!

Zou tijd handmatig instellen misschien ook een oplossing zijn? Ongelooflijk knullig, Apple!

• Darkangle
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23:02
Vannochtend ook last van gehad.

Een nieuwe entry lijkt het voor mij te verhelpen
3gs, 4.0.1

• Rhndy
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 25-09 14:11
Mijn vriendin had dit probleem een maand geleden ineens, en heeft de klok handmatig verzet, iPhone 3GS op 4.1

• Daniel_Elessar
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16-08 16:12
gek dat deze bug er is eigenlijk, mijn samsung omnia had nergens last van de wekker ging af en een berichtje dat de klok was teruggezet. Niet geprobeerd met de iphone, aangezien mijn telefoon altijd als wekker dient.
En dan vraag ik mij af is het alleen het standaard alarm dat hier last van had of ok de andere wekker apps in de store?

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• -Mous-
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23-09 17:43
Hier ook last van gehad. Gelukkig had ik mijn wekker sowieso wat vroeger gezet om vroeger met werken te beginnen. Dat ging niet door, maar ik was nog wel op tijd.

Het probleem is reproduceerbaar op mijn iPhone 4 met 4.1. Het gebeurt alleen bij een wekker met herhaling ingesteld. Maakt niet uit of de tijd automatisch ingesteld staat of niet en of je de wekker hebt aangemaakt na of voor de wintertijd omzetting.

Vanaf vandaag dus even een wekker zonder herhaling instellen totdat deze bug is opgelost.

Als je iets doet, doe het dan goed.

• Tha BasZ
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 02-07 17:09

Tha BasZ

- niks -

Ik heb zelf de "Date & Time - Set Automatically" uitgevinkt en dan als Time Zone "Algiers" gekozen.

Dan werkt, bij mij in ieder geval, zowel bij normale als herhalende (doordeweeks) alarmen
Overigens ook met de alarmen die ik voor de wintertijd heb ingesteld...

Zou natuurlijk niet moeten mogen, helemaal niet omdat dit probleem al eerder aangekaart is door Australie e.d.... maar ja deze "work-around" werkt dus bij mij wel...

(iPhone 4 - iOS 4.1 (8B117) overigens)

[Voor 19% gewijzigd door Tha BasZ op 01-11-2010 12:12]

• Rupie
Ik had die van mij vanochtend op "Sofia, Bulgarije" gezet maar daarbij bleef het probleem bestaan ;)

• ExNomenDei
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 21:24
Ik had hier geen problemen. Ik zet wel zelf telkens alarmen zelf aan en uit.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Garma
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 26-01-2020
ik heb hier ook last van. Was dus mooi een uur te laat op mn werk :(

Engadget volgt het ook:
http://www.engadget.com/2...ms-to-fail-across-europe/

volgens engadget gaat het dus om alarms die:
- Repeterend zijn
- Niet op elke dag ingesteld zijn (dus alle weekdagen, elke maandag etc)

[Voor 27% gewijzigd door Garma op 02-11-2010 09:56]

• SeenD
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 16:59
Ik werd zelf gelukkig op tijd wakker.
M'n iPhone 4 4.1 ging dus wel te laat af.

Ik las op Engadget dus dat je je alarm of elke avond moet activeren. Of je stelt hem in voor de hele week incl weekend.
Zolang je maar geen dag selectie doet. Dan is t goed. Wel zwaar irritant, moet ik in t weekend niet vergeten om mn alarm uit te schakelen.

Vanochtend ging ie op tijd af, omdat ik de "workaround" van engadget had gebruikt.

Het is wel een stomme bug, aangezien ze t al sinds Australië wisten. En dan nog geen fix gedaan... :/

[Voor 21% gewijzigd door SeenD op 02-11-2010 11:20]

Something something

• Edwins1984
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-09 16:07
Eergister mijn iPhone 3GS zitten updaten naar versie 4.1.
Sindsdien hier ook last van, bij de vorige firmware nergens last van gehad gelukkig.
Is het mogelijk om firmware 1 versie terug te gaan (hij is niet gejailbreakt)?

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

• StevenK
Probleem schijnt vanaf a.s. zondag, als de VS / Canada over zijn op wintertijd, weer over te zijn...

• Pendora
  • Laatst online: 26-09 14:58
Volgens Macrumors komt 4.2 officieel uit op de zevende en is daarmee deze bug afgelopen. Ik heb sinds gister de GM van 4.2 draaien en idd is de bug eruit

• StevenK
Pendora schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:01:
Volgens Macrumors komt 4.2 officieel uit op de zevende en is daarmee deze bug afgelopen.
Nee, dat staat er niet: vanaf de 7e, a.s. zondag, is het probleem weg omdat dan de VS over is op wintertijd en in 4.2 zal het probleem structureel opgelost moeten zijn.

• Pendora
  • Laatst online: 26-09 14:58
StevenK schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:04:
[...]

Nee, dat staat er niet: vanaf de 7e, a.s. zondag, is het probleem weg omdat dan de VS over is op wintertijd en in 4.2 zal het probleem structureel opgelost moeten zijn.
Hmm.. Goed punt. Te snel gelezen

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 06:37

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

Hier 2 iPhones in huis (3G / iOS 4.1. beide niets veranderd aan de alarm tijden. Werkt prima hoor.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Rupie
Valt mij vandaag op dat het probleem inderdaad opgelost lijkt te zijn. Als ik nu een alarm instel die zich elke werkdag herhaalt werkt het weer naar behoren, zonder dat ik iets verandert heb.

• Roamor
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Rupie schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:55:
Valt mij vandaag op dat het probleem inderdaad opgelost lijkt te zijn. Als ik nu een alarm instel die zich elke werkdag herhaalt werkt het weer naar behoren, zonder dat ik iets verandert heb.
Ben je vandaag van zomertijd gewisseld dan :?

• Rupie
Nee, zoals StevenK al had voorspelt heeft het geholpen dat de VS & Canada afgelopen zondag van zomertijd gewisseld hebben...

• SeenD
Dus ik kan m nu weer gewoon gebruiken?

Something something

• kaassouffle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 26-09 13:12

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ja!
Bij mij geen problemen meer met herhalende wekker.

• Taenadar
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 24-09 23:55
Ik had hier ook last van en had mijn wekker toen maar een uur eerder gezet, totdat zoals hierboven het probleem was verholpen doordat US naar wintertijd ging. Toen werd ik opeens weer een uur te vroeg wakker. Maar dat is altijd beter dan een uur telaat. Gelukkig werd ik toen maar een half uur later wakker dan de bedoeling was.

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vanmorgen sinds lange tijd m'n wekker weer gebruikt van de iPhone. Zonder de iPhone te hebben geüpdatet naar 4.2 ging de wekker nu wel gewoon op de ingestelde tijd af? Iemand een verklaring daarvoor?
SeenD schreef op donderdag 25 november 2010 @ 08:52:
@Gunner, ja, zie de berichten van StevenK en Rupie, een paar berichtjes terug....
:$ :$

[Voor 34% gewijzigd door Gunner op 25-11-2010 08:53]

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• SeenD
@Gunner, ja, zie de berichten van StevenK en Rupie, een paar berichtjes terug....

Something something

• Rupie
En het is weer gelukt: http://www.powned.tv/nieu...uikers_verslapen_zic.html

Hoe krijgen ze het voor elkaar...

• Faux.
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 08-11-2014
Ik heb er ook last van gehad. Onwijs vervelend.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:26
Misschien een heel gek idee, maar zijn er geen apps te vinden die ook als wekker fungeren voor de iPhone die wel gewoon werken? Als ik een iPhone had gehad dan zou dat het eerste zijn wat ik zou controleren :)

The devil is in the details.

• SeenD
Volgens mij kunnen ze niet op de achtergrond draaien.
Misschien met een pushmelding zou het kunnen?

Ik gebruik altijd sleep cycle, is een app die je slaapgedrag monitoort, en die werkte vanochtend wel bij mij.
Ik heb een wekker die ook gaat als laatste wekmoment, en voor t geval sleepcycle crasht. Maar bij mij deed alles t wel.

Er is trouwens een andere thread over de laatste bug. [iPhone] Op 1 januari... de wekker marcheert niet

Something something

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 22:05

Hoedje

Moderator Apple Talk
Hier is dus al een topic over ([iPhone] Op 1 januari... de wekker marcheert niet), laten we deze maar niet tegelijkertijd omhoog schoppen ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee