Toon posts:

Goed en goedkoop netwerkkaartje voor Linux bakkie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Joho,
Ik wil het weekend op de beurs twee goede en goedkoope netwerkkaartjes aanschaffen voor mijn P166/32mb met RedHat Linux 6.2 zodat die kan gaan routeren. Ze mogen max 50 piek/stuk kosten.
Welk merk kan ik het beste nemen? Ik dacht zelf aan Sitecom. Of maakt het merk niet zoveel uit maar de chipset des te meer?
Suggesties?
Groet,
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Voor dat geld zou ik gewoon 2 realtek kaartjes kopen :)

Da's nog goedkoper ook hoor!

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat dacht je van 10mbit 3com's zijn meetsla 25 piek op beursen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

gewoon elk kaartje met een realtek chipset (8029 ofzo)

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
of je moet lekker geil gaan doen, en 3com kaartjes nemen, maar dat gaat weer boven je budget.. :9 :9

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:13
Gewoon Realtek 8139 kaartjes, zijn 10/100 mbit utp.
Zijn er al vanaf 25 piek/stuk.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, da's mooi, maar hoe weet ik nou wat voor chipset op welk low-budget kaartje zit, en welke chipset goed door mijn rode hoed ondersteund wordt?
Vroeger heb ik ook wel eens twee realtekjes gehad (stond RTL op chippies geloof ik) maar die zijn bij mn ouders en broertje blijven liggen..
En dan, wordt het een 2e hands 3com op 10 mbit of een 10/100 realtek kaartje? Wat is wijsheid :?
Hoi,
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je die realtek kaartjes niet echt aanraden, ze zijn niet echt vriendelijk voor je processor.. 'k heb zelf 2 transtec netwerk kaartjes met zo'n intel 21143 chipset (geloof ik) in m'n linuxbak zitten en die werken een stuk beter. Toen ik ze kocht waren ze maar f45,- per stuk, dus dat licht ook binnen je budget....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

hoe je het chipset kunt zien? gewoon ff op de chip kijken die erop zit. Daar staat het dus op :)

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, oke. We zullen eens zien, of het wordt dus een kaartje met Intel chipset, anders een realtek.
Belangrijk is in ieder geval dat er goede support voor linux voor is. Het zal dan 10/100 worden, zodat ik tzt enkel een rappere hub/switch hoef aan te schaffen om de boel te upgraden naar 100 mbps.
De extra belasting die realtek op de processor legt is niet zo'n ramp. Over het algemeen staat die P166/64 mb toch maar de idlen als router/gateway/webservertje, en zo'n high-end machine hoeft het nou ook weer niet te zijn, als ie zn werk maar doet.
Mocht nog iemand suggesties hebben, let me know!
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:43
Geen Realtek 8029.
Draaien bij mij thuis nog steeds niet gaat over op 10/100 kaarten van 3com
Pagina: 1