Toon posts:

CUmine op 1.8v schadelijk v. cpu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een asus p2b-s bord, een slot1-bx bordje met u2w, waar ik ook schijfen voor heb. Er zat een p2-400 in, maar nu heb ik er een p3-600E (fcppga 100m fsb) in gezet met een abit slotket!!!. Ik moest natuurlijk wel 1.8v gebruiken i.p.v. de 1.65v die gespecificeerd staat voor deze cpu, omdat het mobo niet lager kan, maar alles werkt, de cpu wordt niet warmer als een graadje of 40, dus tot zover geen problemen.
Nou is de vraag of het op de langere duur gevaarlijk is voor die cpu om hem op 0,15v overspec te runnen.
Moet er b.v. een zwaardere koeler op? Of zal ik zo'n soltek 2d sloket laten komen met voltage regeling zodat ie toch op 1.65v kan worden ingesteld? Iemand al een CU-mine doorgefikt op 1.8v? kortom wat zijn jullie adviezen en ervaringen met fcppga cu-mines?

Verwijderd

Correct me if I'm wrong, maar ik geloof dat de FC op 1.6 Volt moet. De slot1 Coppermine op 1.65 Volt.

Houd iig je temperatuur goed in de gaten...

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Ik heb een lange tijd een P233MMX op 3*100 laten draaien op een voltage van 3.5 (was 2.8).

Dit is altijd goed gegaan. Volgens mij kun je er wel van uit gaan dat als je hem maar koel houdt, hij ook niet door kan branden.

Ik had een AMD K6-400 (nu aan een vriend verkocht) die op 504 mhz draaide met een voltage van 2.9 (was 2.2) en die doet het ook nog steeds.

Volgens mij is mijn verhaal eenvoudig samen te vatten:
Keep it cool, dude! :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
heb je geprobeert om je bios te flashen om je VCore te verlagen???

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Voltage boeit in principe niet , temperatuur wel dus let daar gewoon op . 40C is niet erg , mijn 600E@800EB wordt 45/46C en zelfs 49/50 met koetje aan .

Verwijderd

Oh bij intel staat de maximale operating temperatuur voor de Coppermine's en die ligt rond de 82 C voor alle CPU'kes .

Verwijderd

Topicstarter
TwwT_Unexplained:
Your're wrong kijk hier maar eens naar:[img]"http://www.schouwenweb.com/dark/p3600elbl.png"[/img]

ReseT:
ik heb de nieuwse bios, het bord gaat gewoon niet lager dan 1.8v, hardware limitatie.

de rest:
Bedankt, ik denk dat ik genoeg weet, flinke fan erop, dan kan ik nog oc-en ook want 80 graden is ie nog lang niet.

Verwijderd

Toch moet ik eerlijk zeggen dat ik ook niet beter wist als dat de FCPGA op 1.6V loopt en de Slot 1 op 1.65 .

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
zowat iedereen zit met o.c zijn voltage wat op te krikken wat is er nu anders aan dan ?

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Pagina: 1