Toon posts:

HDD failure of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

• chibibro
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 15-03 09:24
Ik zit met een probleem met mijn HDD ik heb zelf het een en ander geprobeerd en vermoed nu dat het probleem om het moederbord zit, maar voordat ik 300 euries uit ga geven voor een nieuw moederbord + upgrade een second opinion van GoT.

Ik draai win7 van een SSD en heb een gewone HDD als data disk, een paar dagen geleden kreeg ik tijdens het gamen liep de game vast en toen in verkenner de naar de HDD wou kijken was hij compleet verdwenen. Bij het opstarten CHDSK er overheen en vond een aantal beschadigde bestanden. Dus reparen en weer terug windows in. Dit gebeurde 4 keer achter elkaar. Okay mijn concusie HDD stuk pak een nieuwe. De nieuwe begon direct met dezelfde problem.

BIOS herkend het prima, maar in windows valt ie regelmatig uit verknalt wat bestanden die later gefixed moeten en dat gebeurde dus ook op de nieuwe. Ik heb ook geprobeerd om windows 7 op de gewone HDD te zetten en in het begin ging dat prima, Maar eenmaal in windows lijkt de HDD soms"Lag"te hebben. Een bewerking hapert, windows zegt reageert niet maar iets later gaat hij toch gewoon door met de bewerking, Echter aangezien ik dan niet eens fatsoenlijk een webpagina kan opnenen is dat ook geen optie.

Nu zit ik weer terug met win7 op mijn SSD en de computer loopt weer als een zonnetje, echter ik kan nog steeds niet op een betrouwbare manier bij mijn HDD (oud of nieuw). Ook heb ik geprobeerd om sata poorten te wisselen (misschien een poort kapot) maar die geeft hetzelfde resultaat.

BIOS van het Moederbord is geupdate weer gereset en weer geupdate.

Nu gezien het feit dat de nieuwe HDD exact de zelfde problemen gaf als de oude HDD vermoed ik het moederbord als schuldige. Maar toch zou ik graag mogelijkheden van jullie horen voor ik 300 euro uitgeef aan een upgrade setje

• djowij
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23-02-2020
Beide disks met dezelfde problemen is mogelijk maar niet waarschijnlijk. Heb je de mogelijkheid om de disks in een andere pc te testen? En heb je al eens gekeken naar de smart data van de disks?

Wat je nog kan proberen is de sata kabel vervangen (denk het niet maar heb het zien gebeuren en je sluit weer wat uit).

Het zou ook nog kunnen dat de voeding aan zijn einde is en een piek of dal geeft die dit soort problemen veroorzaakt.

• JoJo_nl
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19-08 10:07
je voeding checken is een goed idee. wellicht zit de koeler van je cpu niet goed of vol stof. Er kan ook een geheugenbank rot zijn. het moederbord gaat niet zo snel stuk, het draait tenslotte ook win 7 tijdelijk.
indien je een IDE en SATA controller hebt kun je proberen met de IDE controller uitgezet te booten.
Probeer het anders ook eens zonder aangesloten DVD-rom drive(s) (windows installeren via usb stick)

[Voor 32% gewijzigd door JoJo_nl op 01-11-2010 04:22]

If something sucks make it better...

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee