Toon posts:

HDMI Splitter om 2 tv`s van dezelfde bron te voorzien

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 25-09 01:29
Vandaag heb ik mn 2e TV aangesloten met een HDMI kabel van 15 meter. Conclusie het werkt! Nu kom ik alleen bij het volgende probleem. Ik wil eigenlijk het signaal uit mn MCE of Reciever af kunnen spelen op twee schermen. Eentje in de kamer en die andere 15M verderop in de slaapkamer.

Nu heb ik net gezien dat HDMI Splitters bestaan. Maar gaat dit ook goed werken want het gaat om 2 verschillende TV`s.

Een aantal voorbeelden:

http://www.allekabels.nl/...049115/HDMI-Splitter.html
http://www.allekabels.nl/...ts-HDMI-1.3-Splitter.html

• Wiethoofd
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08-08 00:26
Als de verschillende TV's dezelfde resolutie hebben (HD ready of Full HD) dan lijkt het me niet dat je tegen problemen aan zult lopen. Als je echter een HD ready en een Full HD scherm hebt staan en je stelt de resolutie in op full HD, dan zal de HD ready dit dus niet kunnen tonen.

Wiethoofds meuk en 'overige'

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02:03

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Als je het geld hebt neem dan een HDMI Switch en geen splitter. Verhalen over splitters zijn niet om over naar huis te schrijven. Er zijn mensen bij wie het werkt, dus het risico is is het nemen waard. Maar er zijn (te veel) mensen bij wie dit soort splitters (vooral degene op de eerste afbeelding) niet werken. Of het beeld komt niet goed aan, het beeld komt helmaal niet aan en hetzelfde geldt voor de audio. Met een switch stuur je maar één signaal actief door en daarom is de kans op bovenstaande problemen een stuk minder groot.

Switch werkt natuurlijk alleen met beeld doorgeven op de ene of de andere TV, dus niet beiden tegelijk. Maar aangezien het uitgaande signaal van de receiver toch altijd gelijk is lijkt me dat geen probleem. Of kijkt de ene persoon in de slaapkamer en de andere persoon in de huiskamer naar dezelfde bron?

Overigens verplaats ik dit topic even naar LCD, Plasma & Projectie. In dat forum gaat het immers om TV's en ook het topic over HDMI kabels staat daar :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• raymonvdm
Momentje van research gedaan het gaat om een "Philips 32PFL7404H/12 FullHD" en een "Samsung Syncmaster 2032MW"

De Samsung is geen FullHD toestel maar ondersteund wel 1080P input waardoor het volgens mij dan weer geen probleem is.

Stukjes uit de specs HDTV Ready, Built-in PAL Tuner, Composite, S-Video, Component, HDMI, SCART. PIP / PBP, Supporting 1080P Input

http://www.samsung.com/nl...l_cd=&prd_mdl_name=2032MW

@FeaR1986 Krijg ik nu gratis een HDMI splitter om het te vieren ? :+

Overigens werkt een HDMI switch toch juist andersom ? Ik wil van 1 output 2 outputs maken. Niet van 1 input meerdere inputs.

[Voor 17% gewijzigd door raymonvdm op 01-11-2010 00:13]

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:03
met een switch stuur je 1 tv aan. Zoals hij dus zegt is het verdelen van 1 signaal over 2 kabels niet altijd even succesvol.

Je moet dan even een schakelaar overzetten als je op de andere tv wil kijken. De kans dat je dan goed beeld hebt is veel groter (eigenlijk 1), met een splitter heb je kans dat je geluid uit sync loopt, of je slecht signaal krijgt.

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

raymonvdm schreef op maandag 01 november 2010 @ 00:12:
De Samsung is geen FullHD toestel maar ondersteund wel 1080P input waardoor het volgens mij dan weer geen probleem is.
Problem solved in dat geval :)
@FeaR1986 Krijg ik nu gratis een HDMI splitter om het te vieren ? :+
Als ik mijn HDMI Splitter nog had had je hem mogen hebben. Maar ik heb dat onding een enkeltje vuilnisbelt gegeven. Moet wel zeggen dat mijn exemplaar maar €9,95 was, dus daar zou het eventueel aan kunnen liggen
Overigens werkt een HDMI switch toch juist andersom ? Ik wil van 1 output 2 outputs maken. Niet van 1 input meerdere inputs.
Volgens mij zijn er ook HDMI Switches te koop die van één output meerdere outputs maken. Want het probleem wat je hebt is al vaker door forumleden opgelost met een switch. Alleen ging het dan veelal om een TV en een beamer aansluiten. Maar het idee van één ouput er twee te maken blijft hetzelfde.

• raymonvdm
Ik moet dus op zoek naar een HDMI switch die twee omschakelbare outputs te heeft. Oplossing B is het vervangen van de reciever, maar dat mag op dit moment niet volgens mn bankrekening :-(

Heeft wel mijn voorkeur zodat ik ook Multi Zone kan gebruiken voor de speakers :p

ATEN is op zich wel een goed merk, maar doet volgens mij niet wat ik dan zoek

http://www.allekabels.nl/...ts-HDMI-1.3-Splitter.html

[Voor 23% gewijzigd door raymonvdm op 01-11-2010 01:12]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Zo te zien wordt de term "splitter" wat ruim genomen. Want er zijn zo te zien ook splitters die van één input meerdere outputs maken, maar dan wel die je moet schakelen. Dus dan zou het naar mijn inziens een "switch" moeten heten aangezien je kan "switchen" tussen bronnen.

Enfin, of het nu een splitter of een switch heet: zorg ervoor dat je maar één output tegelijk kan doorsturen, want met meerdere outputs tegelijk kan het dus fout gaan.

• raymonvdm
Ik ga eens kijken waar dit ding te krijgen is.

http://www.marmitek.com/e...hp?subgroep=9&product=218

Ik heb inmiddels de Marmitek Split 312 en het werkt goed >:)

[Voor 21% gewijzigd door raymonvdm op 16-11-2010 13:26]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee