Amerikaanse internetwetgeving, localisatie opties?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381623

Topicstarter
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread623315/pg1

Omdat ik niet weet waar ik dit beter kwijt kan heb ik dit bericht hier neergezet. Veel mensen zullen het ongetwijfeld al gehoord hebben maar toch. Ik maak me er enigszins zorgen over.

Gekoppeld aan het onderwerp internetwetgeving (wat op zich al een dubieus begrip is), wil ik bij deze de vraag stellen in hoe verre het mogelijk is om onafhankelijk van hele grote providers en bestaande systemen te werken op het net, want dat zou wel eens nodig kunnen zijn in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Niet. Of denk je dat je zelf een lijntje over de oceaan aan kunt leggen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat ik me eigenlijk meer afvraag is in hoeverre dit soort besluiten nou doorwerkt.

Als wij in NL zo'n wetgeving invoeren, zou dan bijv de AMS-IX ook dingen moeten blokkeren? Want dan bepalen wij (totdat er een vervangend knooppunt is) voor het grootste deel van europa wat zij wel/niet mogen zien...

Ik ben opzich wel benieuwd naar de technische uitwerking van dit soort wetsvoorstellen, in theorie kunnen geblokkeerde routes omgezet worden naar lijnen die niet via US lopen, maar ik vraag me af hoezeer dit in de praktijk kan als het filteren op DNS-nivo moet gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:05

Nox

Noxiuz

Internet is een groot netwerk, je kan niet bepaald landelijk opereren behalve dat je servers in land X staan die onder bepaalde wetgeving vallen. Of je kan bepaalde ip adressen blokkeren maar er zijn zoveel mogelijkheden om daar langs te werken dat het eigenlijk niet te stoppen is. Als je wilt kan je in China volgens mij zo een proxy in europa opzoeken en bekijken wat je wilt via SSL. Tenzij proxy's verboden worden, dan wordt het heel anders.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW