Draadloos netwerk werkt op ene laptop wel andere laptop niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroTech2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08-2021

AeroTech2

The One doesn't excist

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik zit met het probleem bij een klant waarbij de ene laptop wel het netwerk op komt maar de andere laptop niet.
Zo begon het:

De interne draadloze netwerk adapter van laptop 1 was kapot en heb die vervangen met een draadloze USB stick.
De draadloze verbinding bij de klant was onbeveiligd en heb die dus beveiligd met WPA2 Personal.
Op dat moment kon laptop 1 en later laptop 2 zich niet meer verbinden met het draadloze netwerk.
Op laptop 3 van de klant en 2 iphones kon er wel verbinding gemaakt worden met het WPA2 Personal beveiligde netwerk.
Maar als de beveiliging van het draadloze netwerk eraf wordt gehaald kunnen alle laptops zich weer verbinden.

Laptop 1:
Windows vista
Edimax EW-7811Un mini draadloze USB stick.
Drivers van de netwerkkaart zijn geinstalleerd.
ipconfig/release, ipconfig/renew is uitgevoerd.

Laptop 2:
Windows XP
interne draadloze netwerkkaart.

Laptop 3:
Windows XP
interne draadloze netwerkkaart.

Ook zijn er bij de eigenschappen van de netwerkkaart WPA2 Personal met netwerksleutel ingevoerd.

Dit allemaal gaat via een TELE2 modem/router.
Router is ook al een keer gereset en is gekeken naar de DHCP instellingen.

Heb zitten googlen en hier op het forum zitten zoeken maar kwam geen soort gelijk probleem + oplossing tegen.
Wie o wie kan mij helpen?

\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratzip
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09-2020
Gebruikt laptop 2 een eigen tooltje om verbinding te maken?
Heb je al geprobeerd met een ander WPA2 netwerk verbinding te maken met de laptops?
Firewall?
En heb je al de USB stick op laptop 2 geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroTech2

AeroTech2

The One doesn't excist

Topicstarter
Gratzip schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:06:
Gebruikt laptop 2 een eigen tooltje om verbinding te maken?
Heb je al geprobeerd met een ander WPA2 netwerk verbinding te maken met de laptops?
Firewall?
En heb je al de USB stick op laptop 2 geïnstalleerd?
Morgen ga ik bij de klant langs en zal dan even een andere draadloze router meenemen probeer de USB stick in de andere laptop.
Alvast bedankt.
Ik laat wel weten hoe het gegaan is.

\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-06 14:08
filtert de router niet toevalig op mac adress ? waardoor de usb stick een ander mac adress heb dan de eerder gebruikte wifi adaptor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Doe eens een driver-update van de WiFi-kaarten in alle laptops, en zorg er ook voor dat de laptops met Windows XP de laatste updates hebben. Drivers haal je overigens niet van Windows Update of de site van de fabrikant, maar van de site van de fabrikant van de chipset.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-07 00:47
deze problemen heb ik eerder gezien icm een wifi kaartje dat geen kaas had gegeten van wpa2. de chipset ondersteunde het simpelweg niet dus drivers updaten was geen optie. na vervanging was het probleem verholpen.

ik heb toen idd de stappen van Petervanakelyen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 16:52
Ik neem toch aan dat je, nadat je de beveiliging hebt aangezet op de router, dit toch ook hebt aangepast op de twee laptops die nu nier meer werken, he? Zoja, dan moet je in geval van XP eens kijken of je de WPA2-patches hebt geinstalleerd en v.w.b. Vista moet je SP2 hebben, die kan beter overweg met WPA2 beveiliging.

Succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroTech2

AeroTech2

The One doesn't excist

Topicstarter
fvdberg schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:35:
deze problemen heb ik eerder gezien icm een wifi kaartje dat geen kaas had gegeten van wpa2. de chipset ondersteunde het simpelweg niet dus drivers updaten was geen optie. na vervanging was het probleem verholpen.

ik heb toen idd de stappen van Petervanakelyen gedaan.
Chipset laatste drivers van geinstalleerd, eigen drivers van de netwerkkaart geinstalleerd i.p.v. de windows drivers.
Kosh66 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:39:
Ik neem toch aan dat je, nadat je de beveiliging hebt aangezet op de router, dit toch ook hebt aangepast op de twee laptops die nu nier meer werken, he? Zoja, dan moet je in geval van XP eens kijken of je de WPA2-patches hebt geinstalleerd en v.w.b. Vista moet je SP2 hebben, die kan beter overweg met WPA2 beveiliging.

Succes...
Klopt heb alles al aangepast, SP2 voor vista geinstalleerd, eigen wireless router geprobeerd maar nog geen succes.

\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:35
Ik denk dat fvdberg gewoon gelijk heeft hoor. Als de wifi chip WPA2 niet ondersteund werkt het gewoon niet. Wat gebeurd er als je de beveiliging op WEP zet bijvoorbeeld? Werkt het dan wel?

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1