Toon posts:

667Mhz en 800Mhz: geheugen stuk

Pagina: 1
Acties:

• augustus
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 27-04-2015
Ik plaatste een 2GB 800MHz geheugenreep naast drie 512MB 667MHz geheugenrepen. Een half uur internetten later krijg ik een BSOD (0A of 01). Na herstarten stopt de PC steeds met een BSOD.
Met het oude geheugen werkt de PC weer goed, met enkel de 2GB (in verschillende bankjes) krijg ik steeds een BSOD. Memtest meldt veel fouten: het geheugen is blijkbaar kapot!

Heb ik iets verkeerds gedaan, of was het brak geheugen?

Ik lees overal dat 667 en 800 gecombineerd geen probleem oplevert (ook volgens de FAQ).
Ik heb me voor ik het geheugen hanteerde steeds ontladen aan de kast. De PC stond uit, de geaarde contactdoos was uitgeschakeld (dus de kast nog steeds geaard).

Dell Vostro 200 met 0RK936 moederbord en PC2-5300 Mosel geheugen. Geen overklok. 2GB is pricewatch: Corsair VS2GB800D2

Geheugen heeft levenslange garantie, maar natuurlijk niet als ik het gemold heb. Ik heb ook geen zin een nieuwe te halen die meteen weer opgeblazen wordt.

• bobsnl
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07-09 09:34
Ik denk dat je 2GB module gewoon niet helemaal goed is, danwel je Vostro het niet goed pakt.
Probeer eens op de 2GB het in een andere PC wel doet. Zo nee, dan is ie waarschijnlijk kapot. Zo ja, dan kan je de originele Dell-module proberen.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Nixy
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 25-07 02:00
En wat doen wij om geheugen te testen? Jazeker, Memtest86.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10:28

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Ikzelf schat gewoon een voltageprobleem tussen beide.. Staat dat geheugen wel in de QVL? En heb je het wel getest met Memtest86+?
Nixy schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:50:
En wat doen wij om geheugen te testen? Jazeker, Memtest86.
Memtest86 is verouderd, gebruik altijd de + variant. Die is meer up to date en ziet fouten een stuk sneller.
http://www.memtest.org/

• Nixy
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 25-07 02:00
D4NG3R schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:53:
Ikzelf schat gewoon een voltageprobleem tussen beide.. Staat dat geheugen wel in de QVL? En heb je het wel getest met Memtest86+?

[...]

Memtest86 is verouderd, gebruik altijd de + variant. Die is meer up to date en ziet fouten een stuk sneller.
http://www.memtest.org/
Misschien handig om toch eens mijn txt bestandje met links te updaten :+

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:48
augustus schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:25:
Memtest meldt veel fouten: het geheugen is blijkbaar kapot!
Dat, of je geheugen is gewoon niet compatible. 'k Zou als ik jou was gewoon een 2x1GB kitje halen, evt 2x512MB ernaast prikken, heb je mooi 3GB in dual channel. Veel meer kun je toch niet effectief gebruiken aangezien je chipset geen Memory Remap ondersteunt.

• augustus
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 27-04-2015
De vraag is dus of ik het 800Mhz geheugen gemold heb door het in mijn computer te zetten, naast 667MHz-geheugen.

Dit is wat Corsair meldt over compatibility: http://www.corsair.com/co...em_results.aspx?id=620235
Ik heb dus de 800 versie van de aanbevolen 667 versie. Dat is toch geen probleem?

Zo'n DELL-geheugenreep haal je niet om de hoek (en is veel prijziger).

Ik heb meerdere geheugentesters (o.a. die van Windows) gebruikt, (vanaf een bootCD) en allemaal melden ze fouten. Ik heb geen andere DDR2-PC om te testen. Ik krijg een BSOD, dus het geheugen werkt gewoon niet.

• Craven
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15:28
Zo simpel is het dus niet. Als je geheugen te weinig stroom krijgt ga je ook dit soort fouten krijgen. Maar dan is je geheugen niet stuk.

En nee, je hebt dat stickje niet gesloopt door het ernaast te zetten.

Je zal toch een ander bordje moeten vinden waarop je wel voltages in kan stellen. Tenminste, dat is het enige wat ik kan bedenken.

edit @ hieronder: ga jij je mond is even spoelen.

[Voor 7% gewijzigd door Craven op 01-11-2010 22:12]

• teh_twisted
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06-09 12:41
nee, 800mhz gaat niet stuk als je het naast 667 zet.
800 gaat op 667 lopen om gelijk te zijn met de rest.

dat is het enige ;) je memory is gewoon kaduuk!

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee