• Alexander6501
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 12:34
Geachte medetweakers,

Ik ben sinds april een trots Android-gebruiker, maar ik begin de laatste tijd steeds meer te twijfelen. Iedereen heeft het steeds over de vooruitgang die Android doormaakt, maar is dit eigenlijk wel zo? Wat is er nou effectief in het afgelopen jaar veranderd, behalve dat er een paar nieuwe Apps vanaf iOS naar Android zijn geport? Ik had gedacht dat een grote release met Gingerbread de voorsprong, die iOS nu onmiskenbaar heeft, teniet zou doen. Maar ik krijg steeds meer het idee dat Gingerbread slechts een kleine stap voorwaarts is.

De toestellen die worden gereleased zijn alleen maar meer van hetzelfde. 1 gigahertz processor en dergelijke. Bovendien worden de release van de Samsung Galaxy S, Desire HD en Desire Z geplaagd door fabricage- of software problemen. Bij de Desire HD is dit een slecht gefabriceerd batterijklepje, een slecht functionerende proximity sensor, bij de Galaxy S is dit een slecht functionerende GPS en een traag filesystem en bij de Desire Z is dit het probleem met de "loose hinges". Andere toestellen worden geplaagd door updates die niet worden uitgerold zoals bij de Legend. Ook hebben alle toestellen last van een ontzettend korte batterijduur etc.

Ook stopt Google ontzettend veel energie in het houden van Developer Conferences, maar ik kan niet echt zien dat dit super kwaliteits-apps oplevert. Het lijkt wel of de developers van Android niet zo gemotiveerd zijn...

Ondertussen aan de andere kant van de muur, wordt na de introductie van iOS4 in juni, iOS 4.2 alweer uitgebracht en heeft de iPhone 4 het scherpste scherm, de beste batterij en de snelste UI van alle smartphones.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben groot Android fan, maar ik zie de toekomst gewoon een beetje somber in. In dit topic vraag ik jullie: Hebben jullie er nog vertrouwen in dat Android het beste mobiele OS wordt?

• stijnos1991
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 23:03
Kom op zeg wat verwacht je nou? Om de maand een baanbrekende nieuwe telefoon met functies die nog nooit eerder zijn vertoond? Nee zo werkt het niet. Android maakt zeker groei door, als je kijkt naar nieuwe functies in Android 3.0 (klein voorbeeld YouTube: Android 3.0 - Gingerbread - Web API's) gaat dat gewoon goed.

iOs is ook lang niet zo revolutionair als er wordt gezegd, wat is er vooral nieuw in 4.0? Facetime en Multitasking, kom op zeg... Facetime een techniek van al weetikhet hoeveel jaar geleden en 'Multitasking', alsof het nieuw is!

Paar puntjes verder
-Updates van fabrikanten zijn afhankelijk van.. juist, fabrikanten en staat verder los van het systeem 'Android'.
-Batterijduur van telefoons verschilt per telefoon, een desire HD met 4,3" scherm gebruikt ondanks een zuinige schermtechniek meer dan een HTC Hero of Wildfire.
-Over de applicaties van Android heb ik zelf niks te klagen, games daar in tegen zijn nog wel overduidelijk in ontwikkeling en het is te hopen dat dat door gaat.

[Voor 27% gewijzigd door stijnos1991 op 31-10-2010 21:00]

• Alexander6501
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 12:34
Ik mis op Android de push notifications, iets wat wel al doorontwikkeld is in iOS.

- Twitter-app met push, facebook met push, voetbalscores met push etc.

- iOS 4.2 krijgt bovendien iets met printen, wat wel degelijk een redelijke coole feature is.

- Facetime wordt straks wel een killerapp, omdat de iPad straks wel een camera zal krijgen en het ook via Mac gaat werken. Het werkt gewoon goed.

Ik ben zelf heel tevreden met mijn toestel, maar ik had gewoon gehoopt op iets meer.. Games boeien mij trouwens niet zoveel.

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Dit forum gaat over Android en is derhalve blijkbaar niet geschikt voor apple fanboys ...

Sorry, iets te voorbarig; het topic blijft echter wel op slot omdat deze discussie prima in een van de bestaande topics past.

[Voor 43% gewijzigd door pven op 31-10-2010 21:13]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee