Internet in de schuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ten eerste hoop ik dat dit het juiste forum is,
waar ik dit plaats.

Op dit moment zijn we bezig met de verbouwing van de schuur,
naar woonplek. Hier komen 2 slaapkamers, waaronder ik ga slapen.
Hier wil ik ook graag internet hebben.
Alleen het probleem is dat de schuur 30 meter van het huis verwijderd is,
en ik bang ben dat het draadloos internet tekort schiet.
Op dit moment hebben we een standaard Thomson TG KPN router.
Een kabel trekken is eigenlijk geen optie,
omdat we niet de hele straat willen opbreken.
Ik hoop op een goede oplossing.

Met vriendelijke groet,
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kijk bijvoorbeeld even in dit topic: Draadloze verbinding maken met router en daar apparaten op. Bij mijn broer, in een soortgelijke situatie, heb ik een WRT54GL (van Marktplaats) in de schuur gezet met Tomato software er op. Werkt nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Probeer een dlan achtige oplossing

http://www.google.com/ima...&resnum=2&ved=0CC0QsAQwAQ

[ Voor 75% gewijzigd door Fish op 31-10-2010 20:10 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 13:25
dan zou ik opzoek gaan naar een sterke draadloze router/ accespoint(ivm huidige router)

of een sterke usb wifi antenne kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

heb je al eens met een laptop in de schuur gestaan?
(hoever het wifi signaal komt hangt ook van de bouw en schuur af)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:25
Ligt maar net aan de plek van je router. Ik heb aan het einde van de straat nog gewoon internet :)
Als je hem dus bij het raam zet dan moet het vast wel lukken. Als je goed spul hebt tenminste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Zelf heb ik best goede ervaringen met PowerLine oplossingen. Tot 85mbit werkt nagenoeg probleemloos en zijn goed te betalen. Je kunt er 1 in de meterkast plaatsen bij je modem/router (als die daar staa natuurlijk) en de andere gewoon in de schuur waar je er weer een switch/accesspoint aan hangt als je meerdere LAN poorten/wireless nodig hebt.

Ik praat nu over Eminent omdat ik daar zelf goede ervaringen mee heb, maar andere merken zullen er niet voor onder doen.

/edit

Met fish dus :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan makkelijk met draadloos. Koop gewoon op e-bay bij een Chineze
winkel voor 5 euro een 5 dBi omni antenne (dat is een spriet op een
magneetvoet). Je hebt er twee nodig. Misschien een stekker adapter.

De twee antennes komen buiten te staan, en ze moeten zicht op elkaar
hebben. Plaats twee WiFi kastjes zo dicht mogelijk bij de antennes. De ene
WiFi kastjes werkt zoals hij is, de andere (in de schuur) moet op WiFi
client staan. Dan kan de UTP kabel in de WAN poort en dan in de PC. Zet
wel WPA2-AES beveiliging erin, en maak een HEEL MOEILIJKE code. Zoek maar
op WAP2 code generator op Google. Zat om hele moeilijke wachtwoorden te
maken.

Een goede Chineze verkoper kan je hier vinden: http://stores.ebay.nl/digitalzone88

Tip: Doorzoek ALLE pagina's naar wat je nodig hebt. Hoe verder de pagina, hoe goedkoper het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Is er al stroom in de schuur ?
Want als je er wil gaan wonen, zul je er waarschijnlijk ook stroom willen hebben. En als het nog aangelegd moet worden, dan zou ik zeker er voor zorgen dat er een utp kabel kwam te liggen.

Als andere mogelijkheden heb je DLan/Powerline of WiFi.
Is al zat over geschreven, moet je wat over kunnen vinden met de zoekfunctie.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:02
DLAN gaat denk ik moeilijk worden, aangezien schuren / garages meestal op een andere groep zitten. Is een kabel ook geen optie als je deze, goed afgeschermd, ergens langs een drempel o.i.d. legt? Of betreft het hier een openbare weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Misschien even een toevoeging betreft de schuur.
De stroomtoevoer van de schuur loopt via de meterkast in het huis,
naar de meterkast in de schuur. De connectie is krachtstroom.
Is een netwerk over het stroomnet dan een optie, of is die mogelijkheid dan afgevallen.

Groet,
Tom

Edit,
De connectie tussen de 2 groepenkasten is een krachtstroomkabel,
na de meterkast zit natuurlijk gewoon 220V.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:25
Dat het op een andere groep zit maakt niet veel uit, heb al vaak genoeg gezien dat het op zolder + kelder werkt :) Ergens op GoT was er iemand waart het bij de buren zelfs nog werkte. Hoe het met krachtstroom zit weet ik niet, misschien werkt het wel als je alleen blauw+bruin van de kabel gebruikt...

[ Voor 24% gewijzigd door maarud op 31-10-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Die Powerline/dLAn adapters kun je niet echt op krachtstroom aansluiten.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Gezien de afstand zou het moeten kunnen werken als er geen grote bouwwerken tussen staan. Is - zoals eerder gezegd - een kwestie van proberen. Misschien werkt het met je huidige apparatuur al goed genoeg, of nadat je je accespoint wat beter geplaatst hebt.

Anders lijkt het me de investering wel waard bij een verbouwing van deze grootte om een kabel te trekken... Maar daar zul jij wel niet de knoop over mogen doorhakken.
Die Powerline/dLAn adapters kun je niet echt op krachtstroom aansluiten....
Nee?? Ik zou denken dat je dan gewoon een nog snellere verbinding zou hebben... :*)

[ Voor 18% gewijzigd door JvW op 31-10-2010 20:31 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
MediJack schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:30:
Gezien de afstand zou het moeten kunnen werken als er geen grote bouwwerken tussen staan. Is - zoals eerder gezegd - een kwestie van proberen. Misschien werkt het met je huidige apparatuur al goed genoeg, of nadat je je accespoint wat beter geplaatst hebt.

Anders lijkt het me de investering wel waard bij een verbouwing van deze grootte om een kabel te trekken... Maar daar zul jij wel niet de knoop over mogen doorhakken.

[...]

Nee?? Ik zou denken dat je dan gewoon een nog snellere verbinding zou hebben... :*)
Haha! LOL! :D _O-

Ik zou niet weten hoe je het dan precies zou moeten aansluiten als het al kan met krachtstroom.

Ik denk dat ik zou proberen een goede WiFi verbinding op te zetten met sterke richtantennes of de alom bekende Pringles bussen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
marcop23 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:24:
DLAN gaat denk ik moeilijk worden, aangezien schuren / garages meestal op een andere groep zitten
Maakt geen klap uit, zoals maarud ook al schreef.
maarud schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:27:
Ergens op GoT was er iemand waart het bij de buren zelfs nog werkte.
Dat zou niet moeten mogen. De verbruiksmeter zou het signaal eruit moeten filteren.
Tenzij het om een oud (studenten)huis gaat, waar de stroomvoorziening niet standaard geregeld is.
Hoe het met krachtstroom zit weet ik niet, misschien werkt het wel als je alleen blauw+bruin van de kabel gebruikt...
Zou kunnen werken, maar zou het wel erg goed met de elektricien overleggen.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Edit,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 09:28
Ethernet-over-Power spreekt me niet zo aan. Laatst een LAN Party gehad in de garage van iemand. We hadden zo'n setje van die dingen, maar de ping was hopeloos en het internet was mega traag (rechtstreeks op het stopcontact, zonder stekkerdoos). De grap was dat het op zijn eigen slaapkamer wel goed werkte. We hebben uiteindelijk maar besloten de volgende dag een UTP kabel van de meterkast van het huis naar de garage te trekken.

Kabel leggen (zeker over de afstand die je noemt) is redelijk wat werk, maar aan de andere kant heb je dan wel een vaste verbinding waar je nog het een en ander aan kan hangen.. Persoonlijk gruwel ik van Wifi over zo'n grote afstand, dat is nooit grappig.

Hier thuis hebben we elk jaar een LAN party in de schuur en dan spannen we een draadje door de lucht. Afgelopen zomer was ik lui en had ik de kabel laten hangen en heeft een 40 tons combinatie die kabel in de lucht kapot getrokken :+ Heb daarom ook besloten om komend jaar te zorgen dat er een kabel in de grond ligt. Deze moet over een stal, onder een brede geasfalteerde weg, weer de schuur in (en dan liefst ook nog netjes weggewerkt).

Ondanks dat ik deze verbinding maar enkele dagen per jaar zal gebruiken, wil ik wel gewoon dat het in orde is. Kabels werken altijd en dan heb je ook geen last van slecht functionerende adapters en haperende Wifi netwerken. En bespaart je uiteindelijk een hoop (mogelijke) tijd en ergernis.

[ Voor 4% gewijzigd door Steephh op 31-10-2010 21:27 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59
En hoe wil je daar TV gaan kijken (als je dat gaat doen?)

Als je (analoge) kabeltv wilt kun je die kabel ook gebruiken voor je internet, of meteen een netwerkkabeltje erbij knuppen.

Lopen er verder geen leidingen tussen de schuur en de woning? Een oude gasbuis, van mijn part riolering oid waar je de kabel doorheen kunt trekken.

Powerline kan, ook tussen meerdere fases. Oa corinex heeft fasekoppelaars in het assortiment zitten. Je zal namelijk wel de fases moeten voorzien van het signaal, anders moet je maar net hopen/meten dat je dezelfde fase pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 05:02
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:13:
Edit,
Dan gaat powerline niet werken want de kans is zeer groot dat je in de schuur een andere fase hebt.
FF lenen van iemand zou daarvoor natuurlijk de beste optie zijn om het te testen.
Grofweg heb je 3 opties voor je internet en de meeste vallen eigenlijk al af. :P
Als beste is bedraad en ipv alles open breken zou je ook langs de bestrating kunnen gaan om zo via een omweg (als deze maar kleiner is dan 100 meter) toch de schuur in te komen. (overigens werken utp kabels van 130 meter ook wel maar zorg dan wel dat je minimaal een cat6 kabel hebt)
2e optie is je draadloos lan gaan repeaten of zoals aangekaart een router met tomato dat voor je laten doen.
3e optie is powerline maar bij deze bestaat de kans dat het niet werkt.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1