200+ queries in firefox, 9 in chrome!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortixx
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06-2023
Hallo allemaal!

Ik draai een site op joomla en K2 als mijn CCK en heb best een aardig groot DB vol met items en categories. Ik heb sh404SEF ook op mijn site draaien om het lekker hoog in google te houden :)

De laatste paar maanden begint mijn site erg sloom te worden en nu heb ik het gewoon helemaal gehad. Ik heb alle components en plugins bekeken en de bad guy is sh404sef. Om een of andere reden genereert het tijdens elke homepage load 206 queries in firefox, maar in chrome is dat gewoon 9 queries... Ik heb GEEN idee waarom dit gebeurt. Obviously is sh404sef SEF urls aan het maken, maar waarom alleen in firefox?... that's the question.

Caching staat in joomla gewoon aan. De urls zijn ook gewoon gecached.

Ik ga de URL naar mn site hier niet posten. Een modje hier vind het niet zo leuk als ik een link naar een anime website plaats :+

Dus.. iemand enig idee waar dit aan kan liggen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-07 22:46

CoolGamer

What is it? Dragons?

Wat zijn de verschillen tussen een gebruiker in Firefox en een gebruiker in Chrome? Is de gebruiker in het geval van Firefox ingelogd en in Chrome niet? Dat zou het kunnen verklaren.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Een HTTP 206 duidt op een client waarbij een deel van de cache moet worden bijgewerkt (Partial Content). Elke browser gaat met zijn eigen manier om met cache, dus dat zou kunnen verklaren waarom je zoveel 206 codes krijgt in Firefox, maar niet in Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortixx
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06-2023
hmm klopt. Dom dat ik zoeits over het hoofd heb gezien... Wel erg vreemd dat er zoveel queries zijn als de gebruik ingelogd is... Maar hoe wordt dit dan verklaart? Ik vind het maar vaag.

@Maximized:
Ik krijg geen 206 codes, maar 206 queries naar de DB.

[ Voor 15% gewijzigd door Ortixx op 31-10-2010 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-07 22:46

CoolGamer

What is it? Dragons?

Zodra een gebruiker is ingelogd worden pagina's schijnbaar niet meer gecached. Je zou in de documentatie van het cachesysteem kunnen kijken of daar in staat waarom dat is. Waarschijnlijk dat de cache er van uit gaat dat de pagina's uniek zijn voor mensen (persoonlijke instellingen, andere toegangsrechten, etc.) die ingelogd.

Maar 200 queries op een pagina zijn er wel heel erg veel. Je zou kunnen gaan kijken waarom dat gebeurd.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Ortixx schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 18:38:
hmm klopt. Dom dat ik zoeits over het hoofd heb gezien... Wel erg vreemd dat er zoveel queries zijn als de gebruik ingelogd is... Maar hoe wordt dit dan verklaart? Ik vind het maar vaag.

@Maximized:
Ik krijg geen 206 codes, maar 206 queries naar de DB.
Ow. My bad. :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sommige servers zijn standaard zo geconfigureerd dat ze geen gecachte pagina's laten zien als je een pagina opvraagt met een cookie request header (dus als je bent ingelogd). Dat kan je overschrijven door zelf een cache header te zetten.
Pagina: 1