Club3D 5770 bios flashen nuttig?

Pagina: 1
Acties:

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Hey Tweakers,

sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van een Club3D HD5770. Ik heb al een HR-03 rev A koelertje in huis gehaald en was van plan er lekker mee te gaan overklokken, maar nu zie ik in MSI Afterburner dat ik het core voltage niet aan kan passen. Google leerde mij vervolgens dat dit dan een nieuwe revisie Club3D kaarten is, waarvan je in elk geval niet zomaar het voltage aan kan passen. (helemaal niet?)

Dan vroeg ik mij af of het zin heeft om een unlocked BIOS op deze kaart te zetten, als ik misschien het voltage toch niet aan kan passen... De kaart draait nu namelijk met dat stock voltage wel al prima op de softwarematige limiet van 960Mhz core en 1445Mhz memory, dus ik heb het gevoel dat er meer uit te halen is :)

Wie heeft er ervaring met het flashen van deze kaartjes en wie weet er hoe eventueel toch het voltage aan zou kunnen worden gepast?

• Cayenne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Je zou misschien het BIOS van een Asus kaart erop kunnen zetten, de Voltage Tweak-kaartjes. Heb namelijk zelf ook een HD5770, en heb ook wel eens zitten kijken ;-). Mijn HD5770 trekt 1000/1400 nog net, 3DMark en Ungine Heaven draaien allemaal prima, alleen met lange tijden gamen wordt het rebooten... :p
Je kunt trouwens wel het schuifje in Afterburner verschuiven, maar dat heeft alleen geen invloed...

Je zou dus een het BIOS van een Asus Voltage Tweak-edtie kunnen proberen, als jij dat nou probeert, dat kijk ik daarna of het voor mij ook aanbevelingswaardig is ;)

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Ja lekker is dat, laat mij maar proefdier spelen. Maar hoe heb je de kaart op 1Ghz gezet, de stock bios is gelocked op 960Mhz...

En het gaat er eigenlijk om dat ik niet weet of het voltage van mijn kaart uberhaupt aan te passen is zonder hardmod. Ik kan het schuifje in afterburner niet verschuiven en als ik de funtie in settings unlock heeft dat geen effect.

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Niemand? Al ruim 24 uur geen reactie :)

• Farzo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-01 20:42
AMD GPU Clock Tool misschien? Bij mijn 4650 kon ik daarmee wel boven de limiet. Is weliswaar van voor de 5770, maar deze review gebruikt hem ook zag ik.

Bij die 4650 die ik net noemde heb ik uiteindelijk de Overdrive hash in de bios vervangen, met Radeon Bios Editor, door een die een hogere Overdrive limiet toestond. Die hash had ik uit een ander (4650) bios gehaald, hier ergens vandaan ;). Allemaal met die bios editor overigens.

• Cayenne
In je mapje van Afterburner staat het bestandje MSIAfterburner.cfg, open dat in kladblok. Onderin staat ergens ; Enable Unofficiel Overclocking (oid), en zet dat op 1 ;-). Dan kan je iig verder dan 960 Mhz. En volgens mij is er nog een regeltje met 'voltage' ergens, wat je ook op 1 moet zetten.

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Ga ik even proberen, bedankt.

Edit: het enableunnofficialoverclocking op 1 zetten heeft geholpen, ik kan nu inderdaad voorbij 960Mhz klokken. Probleem is dat het voltage op slot blijft, zelfs al gooi ik alles wat maar enigzins met voltage te maken heeft open. Zou de kaart dan hardwarematig op slot staan?

[ Voor 82% gewijzigd door Singular1ty op 03-11-2010 02:45 ]

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01 15:49
Clud3D gebruikt vaak, zo niet altijd, aangepaste PCB's, dit houdt oa. in dat ze gebruik maken van goedkopere voltage regulatoren die het softwarematig wijzigen van voltages niet ondersteunen. Tip voor volgende koop: Sla Club3D over. Heb zelf ook meerdere kaartjes van ze gehad, maar ze bezuinigen mijns inziens teveel op dingen die niet hoeven.

• Cayenne
Singular1ty schreef op woensdag 03 november 2010 @ 02:39:
Edit: het enableunnofficialoverclocking op 1 zetten heeft geholpen, ik kan nu inderdaad voorbij 960Mhz klokken. Probleem is dat het voltage op slot blijft, zelfs al gooi ik alles wat maar enigzins met voltage te maken heeft open. Zou de kaart dan hardwarematig op slot staan?
Yep, dat is bij mij ook zo. Wordt toch BIOS flashen :p

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Nee, dan word het dus geen bios flashen, want de begrenzing is hardwarematig. Ik heb de kaart inmiddels op V&A te ruil aangeboden.

• Cayenne
Singular1ty schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:23:
Nee, dan word het dus geen bios flashen, want de begrenzing is hardwarematig. Ik heb de kaart inmiddels op V&A te ruil aangeboden.
BIOS van een unlocked-voltage-BIOS, zoiets als de ASUS Voltage Tweak.

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
BIOS van een unlocked-voltage-BIOS, zoiets als de ASUS Voltage Tweak.
Waarom zou dat werken als de VRMs niet programmeerbaar zijn? Ik las in elk geval op een een Engels forum dat het geen zoden aan de dijk zet, lijkt me niet meer dan logisch. Als de hardware de functie ondersteunt kan je er de bios van een paddestoel op zetten, en dan heeft het nog geen zin.

[ Voor 72% gewijzigd door Singular1ty op 06-11-2010 09:27 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
dan soldeer je er een regelbare weerstand op.. kun je vcore regelen met de weerstand...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Zonde, kaart heeft nog anderhalf jaar garantie. Vind ik de moeite niet waard, en ik heb er de middelen ook niet voor. Nogmaals, de kaart staat in V&A te ruil.

• nedernakker
we kunnen wel weer over garantie en overklokken beginnen... we weten hoe het er voor staat als je kaart door overkloken stuk gaat en je RMA't hem.... wel of geen voltmod..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Tsja, ik kan 'm toch niet voltmodden. Heb er geen ervaring mee en geen middelen voor, en het gaat meer kosten dan ruilen.

Overigens heb ik bij het overklokken al eens een moederbordje opgeblazen en gewoon een nieuwe gekregen hoor :/ Ben er niet trots op, maar het illustreert het principe.

• nedernakker
het blijft fraude... ;)

Pagina: 1