Toon posts:

super trage nettop Asrock ion 330pro

Pagina: 1
Acties:

• laser104
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 12-09-2015
Sinds kort ben ik de eigenaar van een Nettop van Asrock (ion 330pro)
Deze pc heeft een Intel® Atom™ 330 1.6GHz (Dual core) en 2Gb DDR2 800 geheugen.
Niks geen andere hardware in de PC gezet, puur de nettop gebruikt zoals hij kant en klaar uit de doos kwam.

Eerst geprobeerd deze pc te voorzien van windows 7 dit ging aanvankelijk goed, alleen naar
verloop van tijd tijdens installatie leek de pc steeds trager te worden.
Uiteindelijk toch gedacht dat windows 7 te veel gevraagd was voor deze PC, nu windows XP geinstalleerd
en begint het grapje weer van vooraf aan.
Terwijl ik dit bericht zit te tikken zie ik zelfs vertraging in het verschijnen van de letters op het beeld ???

Website's komen zeer traag op, voor de rest niets bijzonders geinstalleerd.
Alleen Kaspersky internet security , office en meer niet.

Zijn er meer mensen bekend met deze problemen van de Asrock ion330pro nettop ????

groeten

Rene

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Hoe zit het met de temperaturen?

En Windows 7 draait prima op zo'n bakje, dat is het probleem niet.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• laser104
De temperatuur van de CPU is 51 graden van de chipset 61 graden.
Niet zo schokkend volgens mij.
Maar die traagheid begint al vanaf het moment dat hij is opgestart.

Ik moet wel zeggen dat ik de meegeleverde HDD gepartitioneerd heb
in een C en een D schijf.
Maar dat zou geen probleem moeten zijn (denk ik) :?

• fonsoy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:57
Misschien is er wel wat mis met de harde schijf. Scan die eens op slechte blocks? Geeft 'ie SMART errors?

EDIT: En windows 7 kan prima op een atom. Ik draai zelf Windows server 2008 op een singlecore atom met 1 gig ram, met nog een heleboel taken ook. Gaat prima.

[Voor 43% gewijzigd door fonsoy op 31-10-2010 19:49]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• James_Watt
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 02-06 22:58
Heb je de chipset drivers wel meegnomen in de installatie...!?
Check of je harddisk wel op DMA draait ipv PIO

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• laser104
Bedankt voor jullie reactie,s
Even voor de duidelijkheid ik draai nu onder XP niet meer onder Win7.

Heb de HDD gecheckt met HD Tune 2.55 , die constateerde geen fouten
en dat de HDD draaide op UDMA Mode 6 (ultra ATA/133)

Chipset drivers zijn geinstaleerd met bijgeleverde CD.

Nogmaals de schijf is gepartitioneerd

• Spesh
  • Registratie: mei 2010
  • Niet online
Ik had precies hetzelfde met mijn Asus 1201N met bijna dezelfde hardware onder Windows 7, heb er daarna Ubuntu opgezet en dat gebruik ik nu een half jaar naar volle tevredenheid, het ligt dus wel aan Windows 7 en niet aan de hardware.

"At this point, I'm pretty much the Queen Bitch of the Universe. And not all your little soldiers and spaceships can stop me." - Kerrigan

• laser104
XP en Win 7 geven bij deze hetzelfde probleem van traagheid

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Ik vind de temperaturen wel aardig hoog eerlijk gezegd.

En Windows 7 kan echt prima draaien op een Atom hoor, ik heb zelf een D945GCLF2 gehad en die gebruikte ik als server, en daar draaide ook Windows 7 op, en dat was geen centje pijn.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• crizyz
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 02-08 03:08

crizyz

ne.t.weaker

Heb je al eens in taakbeheer gekeken of er niet processen gigantisch veel aan het snoepen zijn van je processor of je geheugen? Kijk ook eens naar het totaal gebruik van het geheugen.

Ik heb wel eens gehad dat een programma een memory leak oid had (ik denk dat het FireFox of Internet Explorer was), stond dus niet bij betreffende programma onder het geheugengebruik, maar mijn geheugengebruik was wel meer dan 2GB, na processen 1 voor 1 te stoppen dropte het geheugen gebruik drastisch. Weet niet meer of het exact zo ging (dat het niet bij betreffend programma onder geheugengebruik stond, kan best van wel, is alwer een tijdje geleden), maar een update van betreffende browser verhielp het probleem toen wel.

Wat ook mogelijk is, is dat een beveiligingsprogramma alle activiteit monitort, kijk daar anders ook eens naar.
Succes ;)

Crizyz op Steam

• R.E.
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:20
ThinkPad schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:52:
Ik vind de temperaturen wel aardig hoog eerlijk gezegd.

En Windows 7 kan echt prima draaien op een Atom hoor, ik heb zelf een D945GCLF2 gehad en die gebruikte ik als server, en daar draaide ook Windows 7 op, en dat was geen centje pijn.
Aan de hoge kant, ja, maar niet excessief. De atom heeft max temp van 85 graden en de chipset zit rond de 90 graden voordat een van de 2 begint te throttlen....

Ligt er natuurlijk wel aan of die gegeven temps onder load zijn of niet....

Vette shit!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee