[MacBook] Intern toetsenbord en touchpad werken niet

Pagina: 1
Acties:

• DriessenDev
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-01 08:20
Ik heb recentelijk een MacBook gekocht uit 2006.
Deze heeft een defect; het interne toetsenbord en touchpad werken niet.

De vorige eigenaar heeft mij verteld dat hij de MacBook had geïnstalleerd met een Dell toetsenbord en hij dacht dat zodoende die firmware geïnstalleerd is. Dit leek mij aanvankelijk een raar verhaal, echter toen ik de proef op de som nam bleek mijn Apple keyboard niet te werken (extern) en een Dell toetsenbord (extern) werkt wel.

Zodoende met dit toetsenbord Snow Leopard geïnstalleerd, in de hoop dat dit het probleem zou oplossen. Echter dit heeft niks uitgemaakt.

Kort samen gevat komt het er op neer dat het toetsenbord en muis alleen extern werken. Zou dit daadwerkelijk een firmware/software kunnen zijn?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 16:38

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

De kans is klein dat het software betreft, zeker wanneer het keyboard bij het opstarten ook niet werkt. Probeer bijvoorbeeld eens te booten met op het interne keyboard de V toets ingedrukt. Dit zou je Mac moeten booten in verbose mode. Kijk ook eens bij de USB devices in System Profiler of je interne keyboard en trackpad daar bij staan.

Wat waarschijnlijker is, is dat de lintkabel niet (goed) meer bevestigd is op het logicboard, of simpelweg defect is.

Launching containers into space

• DriessenDev
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-01 08:20
Whieee schreef op maandag 01 november 2010 @ 10:57:
De kans is klein dat het software betreft, zeker wanneer het keyboard bij het opstarten ook niet werkt. Probeer bijvoorbeeld eens te booten met op het interne keyboard de V toets ingedrukt. Dit zou je Mac moeten booten in verbose mode. Kijk ook eens bij de USB devices in System Profiler of je interne keyboard en trackpad daar bij staan.

Wat waarschijnlijker is, is dat de lintkabel niet (goed) meer bevestigd is op het logicboard, of simpelweg defect is.
Booten werkt hij ook niet, tevens is hij niet te zien bij USB devices,

De kabel zat goed bevestigd, en heb hem ook nogmaals aangesloten.
Zag er verder goed uit die kabel, maargoed ik kan niet zien of hij gebroken is natuurlijk.

Nieuwe topcase zal de enige oplossing zijn denk ik?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 16:38

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Nieuwe topcase is dan wel de meest voor de hand liggende oplossing inderdaad.

Launching containers into space