SSD op plaats DVD drive

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letti1990
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-08-2022
Hallo allemaal,

Ik heb eind vorige week een nieuwe notebook gekocht : http://tweakers.net/pricewatch/259768/samsung-q330-js01.html

In deze notebook wil ik graag een SSD schrijf gaan plaatsen op de plek van de DVD drive.
Het gaat om de volgende SSD: pricewatch: OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB

Nu weet ik dat ik een bepaalde caddy/case nodig heb in de vorm van de dvd drive om deze SSD in de plaatsen.
Ik heb hier helaas 0,0 verstand van, en wordt ook niet erg veel wijzer van google etc.

Weet iemand van jullie welke case ik moet aanschaffen om dit allemaal te laten werken? en waar ik dit eventueel zou kunnen doen?

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-07 00:15
Je hebt hiervoor een SATA hdd caddy nodig die op de plek past van het optische station.

Zoiets:
http://shop.ebay.nl/i.htm...To=146&_nkw=dvd+hdd+caddy

Let even op de maat. Je hebt ze van 12,5mm en van 9,5mm hoog. Ik gok dat je de 9,5mm nodig hebt maar zeker weet ik het niet.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letti1990
Super bedankt! Ik zou hier naar kijken...

Hoe kom ik er achter welke maat ik nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
letti1990 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:09:
Hoe kom ik er achter welke maat ik nodig heb?
Wellicht gewoon je DVD speler opmeten?
Heb ik ook gedaan. Let er ook even op of je een PATA of SATA aansluiting hebt. Zelfs bij een moderne laptop heb ik onlangs nog een PATA connector voor het DVD station gezien.

[ Voor 40% gewijzigd door Trommelrem op 31-10-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

het mooiste is om de case van de dvd rom drive aan te passen zodat je ssd erin past. Zo ziet het er vanaf buiten ook nog een beetje netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letti1990
brilsmurfffje schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:13:
het mooiste is om de case van de dvd rom drive aan te passen zodat je ssd erin past. Zo ziet het er vanaf buiten ook nog een beetje netjes uit.
En hoe zou ik dit kunnen doen? De hele dvd drive is 1 geheel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De informatie op de volgende website verduidelijkt het een en ander ongetwijfeld: http://www.newmodeus.com/pics/OBHD/OBHD-Matrix-6.html :)

Via timgoud in "[BBG aanschaf] SSD"

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

het is een metalen kastje, daaruit sloop je de printplaten en de slede. van de slede verwijder je het frontje, deze wil je graag weer terug hebben omdat er anders een gat in de zijkant van de notbook zit.
Pagina: 1