1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
SCART is gewoon een stekker waarin verschillende signalen gebundeld worden. Er kan een RGB-signaal overheen wat nog wel acceptabel beeld levert tot resoluties van 720p.Dat is toch volledig zinloos omdat scart toch maximaal 576i kan vervoeren?
@Galois: zie je, als de decoder (merk en type?) op RGB ingesteld staat (als dat kan), verschil tussen een normaal en HD-kanaal? Is het beeld aanzienlijk beter? Met het oog op de toekomst kan ik natuurlijk niets dan aanraden om de decoder te laten ruilen voor een met HDMI, maar om nou zwart-wit te stellen dat SCART slecht beeld levert...
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Waar hangt het vanaf? Ik las net op een (dubieuze) website dat HDMI niet met 576i om kan gaan. Stond verder niets bij (kan de pagina niet meer vinden, grrr!). Dit is onzin toch?
@CodeCaster: ik kan helaas geen test uitvoeren, want het is bij mijn zusje thuis en ik ben daar nu niet. Haar interesseert het overigens niet zo, maar mij wel (althans, het principe :-) ).
En uiteraard is scart niet slecht. Net zoals DVD niet slecht is. Maar wel slechter dan Bluray...
En als je HD zenders hebt en een decoder hebt die via scart aangesloten is en dus nooit een 1080i signaal door kan geven... Is dat zonder meer slechter dan het zou zijn via een HDMI kabel (toch?).
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Dat is wel erg kort door de bocht. Ergens moet je 576i signaal worden geupscaaled naar 1080p Je tv kan dat, of je hdmi source kan dat. Sommige apparaten doen dat beter dan sommige tv's omdat het nogal wat beeldverwerkings capaciteti kost.Galois schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:15:
Waar hangt het vanaf? Ik las net op een (dubieuze) website dat HDMI niet met 576i om kan gaan. Stond verder niets bij (kan de pagina niet meer vinden, grrr!). Dit is onzin toch?
Als nu scart goed genoeg is zou ik me al helemaal niet druk maken waar die upscaling gebeurd.(( gaat gebeuren)
je kunt HEEEL misschien 720 p door rgb/yiuv mode scart sturen, maar ga er maar van uit dat scart=composite (op zijn best 576i). 1080p krijg je gewoon niet doorgegeven op een scart stekker.
PS de uiteindelijke beeldkwaliteit wordt door de bitrate bepaald. dat kun je zien door snel bewegende HD beelden (water/actie) te tonen op de tv. besef heel goed dat digitale tv != HDTV.
[ Voor 22% gewijzigd door leuk_he op 31-10-2010 16:33 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En dat gaat natuurlijk altijd beter met een 1080i signaal dan met een 576i of 720i signaal.
Klopt dit? Ik kan maar moeizaam hier info over vinden (en het blijft mij boeien! :-) ).
Je televisie heeft in het geval van een full-HD-scherm 1920x1080 pixels (of iets in die buurt) die gevuld moeten worden. Vaak is de televisie zelf het beste in het bepalen van hoe dit vullen gedaan moet worden in het geval van een beeldbron met lagere resolutie. Dus ja, het bronsignaal kan het beste al zo hoog mogelijk zijn, maar hier heb je zelden invloed op, en je kunt je televisie vaak het beste zelf laten upscalen.Galois schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:32:
Oké. Het 576i signaal (of 720i, 720p, 1080i, enz) wordt altijd geupscaled naar 1080p voordat het afgespeeld wordt op je tv (als je een full HD tv hebt)?
En dat gaat natuurlijk altijd beter met een 1080i signaal dan met een 576i of 720i signaal.
Klopt dit? Ik kan maar moeizaam hier info over vinden (en het blijft mij boeien! :-) ).
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ergens wel ja. maar 576i upscalen in je decoder maakt het uiteraard geen HD.Galois schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:32:
Oké. Het 576i signaal wordt altijd geupscaled naar 1080p
Ik vind dat erg slecht, erg, erg, erg slecht van Tele2 dat ze een klant die niet klaagt (lees: er niets vanaf weet) laten zitten met een inferieure decoder terwijl er wel wordt betaald voor HD televisie.
Wij betalen, vziv, evenveel als hiervoor.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
En dit ging 'automatisch' of pas na een telefoontje van jullie kant?flitspaal.nl schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:48:
Wij hebben ook Tele2 en onze decoder is vervangen voor een decoder waarin ook een harddisk recorder zit en welke een HDMI uitgang heeft.
Wij betalen, vziv, evenveel als hiervoor.