Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beelie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 15:10
DudaLibre polst in een enquête naar de distributie en het land van Linux desktop gebruikers. Het doel is om aan te tonen dat meer dan 1% van de desktopgebruikers linux draait. Momenteel zitten ze aan 2,5%.

De grootste distributie is zoals verwacht Ubuntu (60%), verassend tweede is Debian (24%). Fedora en OpenSuse zien er kleiner uit dan aanvankelijk gedacht. (Wikimedia als proxy)

Linux zou in Polen en Rusland hoge toppen scheren. Of die percentages kloppen is maar de vraag.
Er zijn 38 miljoen mensen in Polen en volgens de poll zouden er 260 k computers zijn (4 * 65k), dus zou slechts 0,7 % van de Polen een computer hebben... Bij de Russen zou dat slechts 0,2% computerbezitters zijn.

Iemand hier een mening over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:52
Een beetje vreemde aanpak. Men heeft als doel om een percentage aan te tonen en gebruikt een enquete om dat doel te bewijzen. Da's niet echt een onpartijdige aanpak. Een beetje 'naar de resultaten toe rekenen'.

Even goed, hoe slecht het middel ook is: als dit voor betere driver-ondersteuning en software ontwikkeling zorgt vind ik het al prima!

Edit: ze zitten dus niet aan 2.5%, maar pas aan 0.025% - klein verschil...
En mijn stem krijgen ze al niet, geen zin om daar m'n mailadres achter te laten.

[ Voor 14% gewijzigd door vanaalten op 31-10-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beelie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 15:10
vanaalten schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 14:28:
[...]
Edit: ze zitten dus niet aan 2.5%, maar pas aan 0.025% - klein verschil...
En mijn stem krijgen ze al niet, geen zin om daar m'n mailadres achter te laten.
Hmm inderdaad beetje voortvarend geweest, % niet zien staan in de 0,025... Mea culpa.
Het uurtje extra slaap heeft me blijkbaar niet veel goed gedaan. :F