[PHP-Apache] Internal Server Error bij PHP fouten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-06 06:20
Ik heb een thuisservertje staan met Ubuntu server erop (10.04.1 LTS), met hierop o.a. Apache 2.2.14 en PHP 5.3.2 geinstalleerd.

Alles draait prima en laat zien wat ie moet laten zien, totdat er een willekeurige fout in een PHP script gemaakt wordt.

Zodra PHP een willekeurige fout (bijv syntaxis) tegenkomt krijg ik áltijd een 500 Internal Server Error - ipv de PHP foutmelding in de browser. De error-reporting in de php.ini staat op E_ALL & ~E_DEPRECATED. Ook de onderliggende .htaccess files veroorzaken dit probleem niet; deze heb ik uitgeschakeld zonder dat dit het probleem oplost.

De error-logs laten enkel de foutmeldingen zien die ik in de browser zou verwachten.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? Het is nogal lastig debuggen als elke vergeten puntkomma een 500 error teruggeeft :P

Think of me long enough to make a memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06 22:19
Je moet je PHP configuratie aanpassen zodat hij errors weergeeft, in plaats van een 500 terug te geven.

Makkelijk terug te vinden in Google trouwens: http://www.google.nl/#scl...pbx=1&fp=5a1010d21fd66ab9

[ Voor 50% gewijzigd door dev10 op 31-10-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Staan "gebruiksvriendelijke foutmeldingen" in IE niet gewoon aan?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
dev10 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 14:11:
Je moet je PHP configuratie aanpassen zodat hij errors weergeeft, in plaats van een 500 terug te geven.

Makkelijk terug te vinden in Google trouwens: http://www.google.nl/#scl...pbx=1&fp=5a1010d21fd66ab9
Concreter: in php.ini moet je display_errors op 1/On zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-07 12:38

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

ProperChaos schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 14:18:
[...]

Concreter: in php.ini moet je display_errors op 1/On zetten.
Of op true.
Kan ook door wijze van: ini_set('display_errors', 1); in je bestand te zetten toch? Als ik me niet vergis (A) 8)7

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
In principe wel, maar het is natuurlijk netter om het gewoon globaal in php.ini te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-06 06:20
Hmm, ik was in de veronderstelling dat display_errors op Off slechts lege of deels lege pagina's laat zien bij parse fouten, en geen 500.. Op het verkeerde been gezet dus. Het werkt nu inderdaad zoals gewenst, dank :)

Think of me long enough to make a memory

Pagina: 1