Voeding, incl. krekel met ADHD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaStMs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-02 11:32
Hallo!

Ik heb al +- 3 jaar lang dezelfde PC, met een behuizing incl voeding: http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=13745.

Voor de rest bestaat mijn pc uit:

Intell E6600
Asus P5W DH Deluxe
OCZ OCZ2T8002GK,6 gig, DDR2, PC6400, 800 MHz
tot voor kort een MSI NX8800GTS-T2D320E-HD-OC, 320 MB, GDDR3, PCI Express
x16, maar nadat die artifacts begon te vertonen een ati 5770!

Sinds enkele dagen is mijn interne voeding echter een raar geluid gaan maken, alsof er een krekel met ADHD in zit! Tenminste, dat is het enige geluid dat er dichtbij komt. Voor de rest doet mijn PC het naar behoren en heb ik nog geen problemen ondervonden, maar kan ik deze verwachten? Ik heb al een andere voedingkabel geprobeerd, andere stekkerdoos, alle plugjes in de PC zelf losgetrokken, voeding schoongemaakt, ventilatoren gecontroleerd. Zelfs wanneer de pc uitstaat hoor je op een veel lager volume een soort zoemend geluid, genoeg om hoofdpijn van te krijgen.

Aangezien het een ingebouwde voeding is zijn deze naar mijn weten niet bepaald normaal te vervangen(?).

Even een picca van de voeding: Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/6369/img0014sg.jpg

Iemand ideeën? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

eerste indruk, je fan die aanloopt

(kunnen dus ook de lagers zijn, die zie je wat moeilijker)

[ Voor 47% gewijzigd door Fish op 31-10-2010 13:59 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaStMs
fish schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:59:
eerste indruk, je fan die aanloopt

(kunnen dus ook de lagers zijn, die zie je wat moeilijker)
Zoals ik al zei, die heb ik gecontroleerd en ook al staat mijn PC uit dan hoor je een zeer irritant geluid, de vents staan dan niet aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:15
BaStMs schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:57:
Aangezien het een ingebouwde voeding is zijn deze naar mijn weten niet bepaald normaal te vervangen(?).
Dat zou wel heel apart zijn, volgens de stikker is het gewoon een ATX (2.0) voeding dus die zou je wel moeten kunnen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:57

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Het zou een trillende spoel kunnen zijn. Zoek maar eens op het forum, er zijn veel berichten van trillende spoelen op moederborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaStMs
Mr.Qips schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 14:06:
Het zou een trillende spoel kunnen zijn. Zoek maar eens op het forum, er zijn veel berichten van trillende spoelen op moederborden.
Het geluid is er ook wanneer ik alle stroomplugjes ontkoppel op het moederbord en alle overige onderdelen. Dat lijkt mij dus niet mogelijk! Het is ook niet zozeer een zoemend geluid dat ik hoor, zoals in veel van die topics besproken word. Het geluid zit ook echt in de voeding, net gedeeltelijk uit elkaar gehaald maar het is moeilijk om de precieze plaats te vinden. Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 12:50

hellbringer

Weeeeeeee!

Ik zou zeggen: overleden voeding.
Als die dingen lawaai gaan maken en het is niet de fan en het is ook als ze uit zijn: nie goed...
Mogelijk dat als je wat handig bent met een soldeerbout je dit kan fixen, maar ik zou het niemand aanraden.

Een Arctic Cooling AF-500F voeding, niet helemaal een 'huis tuin en keuken' voeding die je zo ff vervangt als ik da zo ff bekijk: http://www.sh-edv.eu/product_info.php?products_id=379
Maar zie ook: http://webwinkel.future-i...f784301dddc28f56fcb778b18
Waarbij staat:
"Wij hebben de opvolger AX-550F single fan voeding in voorraad.
Deze voeding heeft een hogere wattage en amperage en is 100% compatible met de behuizing van de AX-500F."

Mogelijk ook te vervangen door een Arctic Cooling Fusion 550RF (die zit in de Silentium T2 ECO 80)
pricewatch: Arctic Cooling Fusion 550R (zelfde maten, zie ook de Arctic Cooling site)

Volgens mij komen de specs van de bijde kasten redelijk overeen (en hebben ze alleen de voeding vervangen?):
Silentium T2 Pro
Silentium T2 ECO 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-04 02:03
Heb hetzelfde wel eens gehad, heb zelf voeding meteen vervangen. Een voeding die een piek geeft kan al je hardware om zeep helpen... Ik zou er dus niet te lang mee blijven zitten.
Pagina: 1