Toon posts:

XFX 8800GT XXX Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Sandman I
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 13:35
Ik ben al een tijdje in het bezit van een 8800GT. Deze kaart werkte altijd prima maar het enige minpunt was dat de originele ventilator nogal luidruchtig was. Een paar dagen geleden heb ik besloten om er een nieuwe koeler op te zetten. Ik had gekozen voor de Arctic Accelero S1 Rev2. De oude koeler van de videokaart afgehaald en de Accelero erop gemonteerd. Toen ik de videokaart weer in mijn PC plaatste kreeg ik meteen een hangend BIOS scherm en de indicatie-lampjes van mijn moederbord blijven aan staan. Na een paar keer herstarten van de PC kreeg ik helemaal geen beeld meer. Ik heb de CMOS gereset en ik heb de oude koeler er weer op gezet maar dit heeft nog allemaal niet geholpen. Nu denk ik dat de videokaart is overleden maar heel zeker weet ik het niet want de ventilator draait wel. Ik heb helaas geen 2e videokaart hier liggen dus ik kan niets testen.

Dingen die ik heb geprobeerd:
  • Oude koeler weer gemonteerd > Geen resultaat
  • CMOS reset > Geen resultaat
  • Alle 2 de DVI aansluitingen geprobeerd > Geen resultaat
  • Ander scherm gebruikt > Geen resultaat
Specificaties:

Intel Core2Duo E8400 Processor
Gigabyte GA-P35-DS3R Moederbord
4X1024 Geil PC6400 800Mhz Ram Geheugen
XFX 8800GT XXX Alpha Dog Videokaart (512MB)
1X Western Digital Raptor 150GB Hardeschijf
1X Samsung Spinpoint F1 1000GB Hardeschijf
Coolermaster M520 Voeding (520 Watt)

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Stof in het pci-e slot? Onderkant kaart (koper wat in slot gaat) per ongeluk beschadigd?
Iets anders op de kaart beschadigd tijdens het verwisselen van de koelers?

Misery and hate will kill us all.

• Sandman I
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 13:35
Ik heb even geblazen in het pci-e slot en nu start de computer weer op en lijkt het erop dat alles weer gewoon werkt. :') Ik heb wel inmiddels een nieuwe videokaart besteld dus ik moet maar even gaan denken wat ik nu ga doen. In ieder geval bedankt! :)

• __1337__
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-09 14:50
Nouja een wonder dat je 8800GT nog werkt gezien alle problemen met de G80 chips :). Ik wil daarmee zeggen dat een nieuwe videokaart op het moment helemaal niet zo'n slecht idee is voor je :).

[Voor 16% gewijzigd door __1337__ op 31-10-2010 14:37]

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 11:39
een 8800gt is geen g80 chip maar een g92 een andere in elk geval.

• __1337__
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-09 14:50
Goofy1978 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 14:52:
een 8800gt is geen g80 chip maar een g92 een andere in elk geval.
De G92 is een voortborduursel op de G80, en heeft precies dezelfde problemen :).
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee