Vraag over MSN SLI nforce 560 socket am2 moederbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winterzon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09-2023
Hallo,

op mijn huidige moederbord(Asus m2n sli nforce 560 socket am2) heb ik een Athlon X2 6000+ @ 3ghz processor. Ik zou graag een betere processor voor mijn moederbord willen kopen als dit mogelijk is. Ik heb wat gelezen dat ook sommige X3 en X4 processors op AM2 moederborden geplaats kunnen worden. Is dit mogelijk en kan iemand mij een processor aanraden voor mijn moederbord???

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:30
Zoek je mainboard op op de Asus site en kijk op de CPU Support List.

/edit: Link aangepast naar M2N-SLI 560

[ Voor 40% gewijzigd door Nielson op 31-10-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winterzon
Ja mijn moederbord staat er niet tussen. wel een 500 en een 570 maar geen 560 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winterzon
dankjewel nielson, hoe heb je dat Nforce 560 model gevonden, ik zag hem nergens tussen staan.

Welke processor raad jij mij aan? budget rond de 125 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:25
De beste die op dat moederbord kan: Phenom II X4 945 95W

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Winterzon schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:51:
dankjewel nielson, hoe heb je dat Nforce 560 model gevonden, ik zag hem nergens tussen staan.
Via de productinfo link van de pricewatch :)
Welke processor raad jij mij aan? budget rond de 125 euro.
Dat ligt er nogal aan wat je met je pc doet. Mochten dat spellen zijn heb je mogelijk meer aan een wat betere videokaart dan de allerdikste cpu. Geef verder ook even aan hoe de rest van je hardware eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winterzon
Jaa met mijn pc doe ik voornamelijk school zaken en gamen. de reden dat ik een nieuwe CPU wil is dat de nieuwe call of duty black ops, een hogere minimale processor nodig heeft dan diegene die ik nu heb. Ik wil nog niet meteen een hele nieuwe pc kopen, aangezien ik alleen maar shooters(Call of duty reeks ,Counterstrike source,Battlefield BC2 en Medal of Honor) speel op mijn computer. Deze draaien tot nu toe uitstekend.

Ik heb call of duty black ops getest op yougamers.com en systemrequirementslab.com, daar kwam uit dat mijn processor slechter is als de minimale.

De phenom 945 en 925 was ik ook naar het kijken ja. volgens mij heb ik dan wel een bios update nodig voor mijn moederbord. Dat staat op de asus site. bios versie 5001 is ervoor nodig, alleen dat is een beta versie, of dat nou zo geweldig is dan?

Mijn huidige pc is:

Athlon X2 6000+ @ 3ghz
3 GB DDR2
XFX geforce 8800 gt alpha dog edition 512mb
Windows 7

[ Voor 7% gewijzigd door Winterzon op 31-10-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winterzon
dus en nu dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Als je een van die nieuwere cpu's erop wilt zul je inderdaad de bios moeten updaten, ook al is deze beta. Wordt iig nog wel aan doorontwikkeld, aangezien de laatste 1103 nog wat fixed aan de voorgaande 5001. Welke cpu je moet nemen ligt oa aan de spellen en de resolutie, en in hoeverre de cpu echt een bottleneck vormt icm deze videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winterzon
ja bios updaten vind ik niet zo fijn, heb zoveel gelezen dat mensen hun moederbord ermee ''kapot'' maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-07 18:34
Tja, het is een kwestie van de gok wagen. Het is óf je moederbord updaten of een nieuw moederbord kopen. Of je moet een nieuw moederbord kopen omdat je oude gesloopt is met flashen, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Gewoon zorgen dat je alles doet zoals het er staat, duimen en het zou in principe goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winterzon
haha ja, ik heb zoiets nog nooit gedaan en zou niet weten wat ik zou moeten doen. heb wat gelezen dat je iig niet in windows moet doen etc maarja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Klein risico houd je altijd natuurlijk, maar is ook afhankelijk van de gebruikte methode. Met een flash utility vanuit Windows flashen of met een dostool vanaf een brakke diskette is gevaarlijker dan de EZ Flash2 methode die dit bord ondersteund. Hierbij wordt de flash utilty rechtstreeks vanuit de bios gestart (dus zonder Windows en dos bootdisk), en de biosfile wordt door deze tool ingelezen vanaf usb-stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winterzon
ja die EZ flash2 methode had ik ook gezien ja, maarja ik denk dat ik eens afwacht hoe call of duty black ops draait op mijn pc als die uit komt. als ik hem maar op 1280*1024 kan draaien op med/high, en dan wat fancy effecte uitzetten en geen AA enzo, aangezien de nieuwe Medal of Honor wel goed draait op mooie settings, moet hij nieuwe cod ook wel aan kunnen, hoop ik :9

[ Voor 19% gewijzigd door Winterzon op 31-10-2010 18:18 ]

Pagina: 1