Toon posts:

Internet delen via iPhone*

Pagina: 1
Acties:

• 327097
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 03-07-2016
Hoi Tweakers,

Binnekort zijn wij met onze clan op een LAN waarbij het niet zeker is of internet krijgen.
Iemand neemt zijn iPhone mee met onbeperkt internet, hij kan door deze aan zijn pc te koppelen op het internet.

Is er enige mogelijkheid om met meerdere personen gebruik te maken van dit internet? We moeten wel toegang blijven houden tot het lokale netwerk dus liever geen extra router etc.

Weet iemand hoe we dit moeten aanpakken?

Alvast bedankt,

Chris

• AtleX
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

ICS en hopen dat je provider niet boos wordt met de gigantische hoeveelheid dataverkeer (er is niet zoiets als 'onbeperkt').

12x360Wp = 4320 Wp @ Growatt 4200TL-XL. Zuid met helling 13° op plat dak.

• jwtje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 08:28

• Grvy
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 08:10

Grvy

Bot

En... uh.. jij denkt dat die verbinding stabiel zal zijn?

Trackers of betalen.

• ErwinPeters
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12-08 23:42
ad-hoc netwerk toch?

• Maks
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 12:25
Zoeken op "pdanet", dit is heel makkelijk te vinden als je wat meer moeite had gedaan.

Het werkt trouwens niet snel en je 3g provider zal je snel opbellen als je hem 10 uur lang vol trekt omdat het toch altijd FuP is.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Onbeperkt internet is in theorie onbeperkt, maar als jullie er een paar GB doorknallen in een dag moet je eens zien hoe 'onbeperkt' het werkelijk is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• GeertH
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:08
Tja als je dit echt wil kan het natuurlijk.
Word de iphone op de pc in kwestie gezien als netwerkverbinding?
Zoja, dan zou je deze kunnen delen, en de bedrade(!) netwerkkaart van de pc in kwestie aan de INPUT van een router/switch te hangen.
Shoot me if im wrong, maar dit doe ik zelf vaak genoeg via WIFI en 2 pc's met een crossed cable.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Ik zou het niet doen, je zult er vast wel een of andere sjaak tussen hebben zitten die op de achtergrond Windows Updates aan het downloaden is, en dan trekt ie EN je hele verbinding dicht EN je provider is daar niet zo blij mee.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• blup
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18-09 10:34
Ik raad het je zéér sterk af, je provider zal ergens een lid tevoorschijn toveren over de 'onbeperktheid' van je internet... Dan betaal je plots per KB

[Voor 10% gewijzigd door blup op 31-10-2010 13:18]

• 327097
Vergeten te melden; meeste personen hebben geen draadlose netwerkkaart...
GeertH schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:06:
Tja als je dit echt wil kan het natuurlijk.
Word de iphone op de pc in kwestie gezien als netwerkverbinding?
Zoja, dan zou je deze kunnen delen, en de bedrade(!) netwerkkaart van de pc in kwestie aan de INPUT van een router/switch te hangen.
Shoot me if im wrong, maar dit doe ik zelf vaak genoeg via WIFI en 2 pc's met een crossed cable.
Heeft geen zin (denk ik) omdat we verbonden willen blijven met het netwerk van de lanparty

[Voor 67% gewijzigd door 327097 op 31-10-2010 16:56]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je hem op 1 pc aansluit en de internet verbinding met de rest van het netwerk deelt moet het wel werken denk ik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Maks
  • Laatst online: 12:25
JaHetIsChris schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:54:
[...]

Vergeten te melden; meeste personen hebben geen draadlose netwerkkaart...

[...]

Heeft geen zin (denk ik) omdat we verbonden willen blijven met het netwerk van de lanparty
Maargoed dan wordt het wel een heel moeilijk verhaal haha, als je een netwerk niet bedraad of draadloos kan delen dan gaat dat per definitie niet lukken ;)

• SmiGueL
  • Laatst online: 10:05
Of je iPhone deelt via (beveiligde) WiFi draadloos en iedereen met een WiFi kaart kan dan connecten
(voordeel: alleen je Clan kan je internetverbinding, dus per persoon sneller, nadeel: iedereen moet een WiFi kaart hebben/kopen)

Of een pc met de iPhone eraan deelt het via het bedrade netwerk (voordeel: geen gedoe met 2 verbindingen (bedraad en WiFi, nadeel: iedereen kan op de LAN hiermee internetten, waardoor het dus traaag wordt)
(Weet niet 100% zeker of je het ook alleen met bepaalde personen kan delen, hangt ook van het OS af..)

[Voor 15% gewijzigd door SmiGueL op 01-11-2010 13:33]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Of je connect je laptop via je iphone met internet en je zet je laptop dan op als accesspoint.

Je moet dan wel windows 7 hebben.
http://www.connectify.me/

Hier is iedereen welkom

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-09 16:27
Tsurany schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:17:
Als je hem op 1 pc aansluit en de internet verbinding met de rest van het netwerk deelt moet het wel werken denk ik.
Als dit echt is wat je wilt, is dit de meest eenvoudige oplossing.

• 327097
Bloodshot schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 19:39:
[...]

Als dit echt is wat je wilt, is dit de meest eenvoudige oplossing.
Ik heb erop gegoogled, daar vond ik informatie over hoe je een netwerk verbinding kunt delen.
Wat ik niet gevonden heb is hoe ik het moet configureren, ik neem aan dat het niet "plug and play" is.

• remco_k
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08:36

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik kan mijn HTC Desire (wat toch een aardige iPhone concurrent aan het worden is) gewoon instellen dat ie zelf een Wifi accespoint wordt om z'n 3G netwerk te delen met overige Wifi apparaten. Dat zou imo ook mogelijk moeten zijn met een iPhone?

Echter, niet iedereen heeft wifi aan boord schrijf je, dus is de enige manier om de iPhone via USB aan te sluiten en op die betreffende PC Internet Connection Sharing (ICS) aan te zetten. Dat kan al vanaf (ik dacht) Windows 98 en als je het goed voor elkaar hebt, kan iedereen die op het bedrade netwerk aan is gesloten (en de juiste instellingen heeft gemaakt) internetten via de iPhone.

Verwacht alleen niet dat het echt bruikbaar is. Meerdere downloads of streams kan je wel vergeten. MSN chat e.d. (zonder cam) moet wel prima mogelijk zijn.

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-09 16:27
JaHetIsChris schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:00:
Ik heb erop gegoogled, daar vond ik informatie over hoe je een netwerk verbinding kunt delen.
Wat ik niet gevonden heb is hoe ik het moet configureren, ik neem aan dat het niet "plug and play" is.
Wat ik me ervan herinner wel: Je configureert bij je Internet-aansluiting (in dit geval de koppeling met je iphone) "internet delen", het IP-adres van je ANDERE netwerkaansluiting (in jouw geval denk ik je bedrade NIC) wordt het default-gateway-adres van de andere computers. Ik weet alleen niet meer 100% zeker of het adres dan vast wordt geconfigureerd op 192.168.0.1 (WinXP meen ik) of dat je dit zelf mag bepalen. Ook weet ik niet meer of het systeem dan ook DHCP voor je doet. Kwestie van proberen.

Mocht dit niet automatisch gaan:
I-phone-PC op de LAN-zijde IP-adres 192.168.0.1 255.255.255.0 geven (geen gateway!)
Elke PC een uniek IP-adres in de reeks 192.168.0.2 t/m 100 (ofzo) 255.255.255.0, gateway 192.168.0.1
DNS: 8.8.8.8 om het makkelijk te maken.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De iPhone wordt toch gewoon als aparte netwerk adapter gezien? Dan is het toch gewoon properties en dan sharing? Of in Nederlandse OS'en eigenschappen en dan delen?

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 08:56

Equator

Crew Council

Bowmore & Laphroaig fan

Ik zeg: Hoe deel ik Internet ?

Ja, het is verouderd, maar nog steeds redelijk relevant.

btw: Ik heb de titel even aangepast naar wat duidelijkers :)

[Voor 21% gewijzigd door Equator op 01-11-2010 09:25]

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• SmiGueL
  • Laatst online: 10:05
Ik heb internet delen (via WiFi uit een netwerk met andere IP's) ook wel gebruikt een tijdje terug.

Wat ik me ervan kan herinneren is dat het om het handmatig in te stellen wel ff prutsen is (wist ook niet precies hoe het ging met die IP's subnetmask enz. enz.)
Vervolgens (in XP) via de wizard 'internet delen' oid en in een paar klikken was alles voor elkaar :P

[Voor 7% gewijzigd door SmiGueL op 01-11-2010 13:37]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee