Speedfan instellingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
I've got a question.

Ik zet normaal altijd met speedfan als ik mijn pc opstart mijn cpu koeler op zijn laagst, maar ik word hier een beetje gek van dus ik vraag me af of dat automatisch gedaan kan worden. Ik heb al een soort van automatic speed functie geprobeerd maar dat werkt niet.

Dus heeft iemand een oplossing?

Gr

Collin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:52
Wat voor een specs heeft je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Maakt dat uit dan? Ik wil alleen zorgen dat speedfan hem omlaag zet zodra ik mijn pc opstart.

ASUS P5K
Q6600 @ 3,2 @ Asus Arctic Square
Kingston HyperX PC6400 4096MB
Sapphire HD4870 512MB

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
Dan moet je een shortcut van Speedfan in je "startup" folder zetten.

In speedfan moet je dan "Automatic fan speed" aanvinken:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/vo3fhw.jpg

Click dan op "Configure", ga naar de "Speeds" tab, vink de fan aan die je wil aanpassen, en dan zet je voor "Minimum value" en "Maximum value" de snelheid die je wil. Vink ook "Automatically variated":

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/jpwo0p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 21:50
je kunt zelfs nog vooran in het eerste tab bij speedfan kijken welke fan er bij de cpu hoort, dat als je cpu boven zeg maar 50[desired] komt dat de fan dan 100% gaat blazen, zo heb ik de fan op 0% staan, totdat hij 45+ wordt, dan gaat de fan ook geruisloos op 45%verder.
Vind het alleen stom dat je niet zeg maar 3 niveau's in kunt stellen, alleen [elk getal tussen 0 en 99] of 100.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ja bedankt voor de reacties maar ik ben geen steek verder, heb dit al zelf geprobeerd, maar als ik boot blijft hij leuk op 100% lopen, please help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:20
Doe eens de screenshots van jouw speedfan.
En kijk op de speedfan site of er nog opmerkingen staan betreffende jouw moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
Onder de "Advanced" tab moet je misschien de PWM Mode op Software Controlled zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 15:57
Jackson6 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 19:12:
Ja bedankt voor de reacties maar ik ben geen steek verder, heb dit al zelf geprobeerd, maar als ik boot blijft hij leuk op 100% lopen, please help.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik kan het allemaal instellen, maar speedfan doet simpelweg niets met de instellingen. Ik heb niet hetzelfde mobo, maar gebruik wel dezelfde chipset (intel P35).

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:44
Wat zijn je temps dan, jackson?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 15:30

itsalwaysme

Graast voor DB

Kan je niet gewoon Q-fan van Asus aanzetten in je bios?

Dat werkt bij mij perfect.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ik heb nu ook automatic fan speed aangezet, en als hij nu boot zet hij hem naar 0% dus het is gelukt.

Slotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:52
Maar wat heb je nu allemaal precies gedaan dan om het voor elkaar te krijgen? Misschien is dat handig om nog even samenvattend te schrijven, zodat een volgende met hetzelfde probleem dit direct kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
Hoe ik Speedfan werkend krijg:

1. In de main window vink ik Automatic fan speed aan
2. Klik nu op Configure
3. Als je wil dat een fan zich aanpast aan een temperatuur, dan moet je onder de Temperatures tab het plusje naast de temperatuur klikken, en dan de fan aanvinken die je wil laten reageren op deze temperature. Onderin ook een desired en warning temp invullen.
4. In de Speeds tab moet je een Minimum value en Maximum value invullen voor je fans. Ok Automatically variated aanvinken. Bijvoorbeeld, ik wil dat mijn case fans altijd op 55% draaien, dus dan voer ik 55% in voor de Minimum value en de Maximum value, en vink ik automatically variated aan. M'n CPU fan wil bijvoorbeeld tussen de 50-60% laten draaien, dus voer ok 50% voor minimum in, en 60% voor maximum, en weer vink ik Automatically variated aan.
5. Onder de Advanced tab click ik op de drop-down menu Chip en selecteer ik een van de opties. Nu zoek ik voor de option PWM mode (er kunnen meerdere zijn), en zet ik ze op Software controlled. Vink ook remember it aan.

Dit werkt voor mij. Speedfan is niet echt een perfecte controller, want voor de fan speed zet die hem of op de minimum, of op de maximum als die een bepaalde temperatuur voorbij is. Ook moet ik voor mijn CPU fan zijn er twee speeds die de snelheid veranderen. Om dit te omzeilen heb ik eentje gewoon op 100% gezet, en de andere varieert tussen de 5-35%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jérôme
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 12:53
-

[ Voor 100% gewijzigd door Jérôme op 05-11-2010 18:35 ]

https://nl.hardware.info/usersystemen/19802/maximus-vi-formula

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik blijf het toch raar vinden. Speedfan wil bij mij niet opstarten na boot, en hij staat toch wel degelijk in de startup.
Pagina: 1