Toon posts:

Welke NAS is geschikt voor mijn eisen?

Pagina: 1
Acties:

• vuurfreter
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 04-05-2018
Voor mijn broer ben ik aan het kijken naar een NAS. Hij heeft een internetwinkel vanuit thuis en doet ook zijn boekhouding enzo op de pc. Nu is al een paar keer zijn hoofdpc gecrashed waardoor hij niks meer kon. Nu wil hij een NAS.

Ik keek in de pricewatch en las wat reviewsmaar dan kom ik er niet helemaal uit. Ook wat verder zoeken op internet bracht niet echt de antwoorden op mijn vragen.

Wat zijn de eisen:
- Minimaal 2 bay voor de harddisks. Er moet minimaal 2 TB in kunnen
- Het liefst via internet van buitenaf benaderbaar
- Niet heel moeilijk in omgang. Liefst NL talig.

Dan een paar algemene vragen:
- Komt de NAS bij deze computer te staan of moet ie via het netwerk gedeelte benaderd worden?
- Is het mogelijk om een auto back-up te maken van pc naar NAS?

Degene die mij geschikt lijken zijn:
http://tweakers.net/price...duo-rnd2000.html#tab:info
http://tweakers.net/price...nv+-rnd4000.html#tab:info
http://tweakers.net/price.../lg-n2b1db2.html#tab:info

Wie kan mij hierin even helpen?

• KeDeShCh
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
De eisen zijn al bekend, nu is het dus een kwestie van simpel vergelijken van specs en reviews. Dit zal dus niet al te moeilijk zijn om zelf te doen.

• vuurfreter
Het vergelijken an sich is niet moeilijk nee.
Van mijn kant is alleen de vraag of iemand een tip kan geven

of in ieder geval een antwoord op de algemene vragen.

• dieselb0y
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23:20
NAS = Network-attached storage.
Automatische back-up is iets vanaf je computer en staat los van de NAS, zolang die aanstaat en de back-up kan worden weggeschreven is daar geen probleem.

Er is overigens ook een NAS topic..

• troftnom
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 23:49
Als het om een windows PC gaat zou ik ook eens goed naar een Windows Home Server kijken.

• barry457
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23-09 15:39
Jouw eisen kunnen alle bekende NAS merken al. Backup utilitie wordt meestal standaard al beschikbaar gesteld door de leverancier. Ik heb een QNAP en ben heel tevreden erover. Backup Utilitie kan je alles instellen om te backuppen wat je wil en wanneer. Share's aanmaken met rechten. Intregratie met AD.
Niet alleen QNAP kan dit, maar bijv. ook Synology. Achter deze 2 merken zijn grote community's te vinden voor meer vragen.
2 TB is ook geen probleem. Boven de 2,2TB wordt wel een probleem voor de meeste op dit moment.

Zoals dieselb0y al aangeeft. NAS = Network Attached Storage. Deze zit op het netwerk dus.

Hoop dat je hiermee wat kunt.

• wvdlinden
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18-09 14:33
"2 TB is ook geen probleem. Boven de 2,2TB wordt wel een probleem voor de meeste op dit moment."

Boven de 2,2 zou alleen een probleem wanneer zijn wanneer de TS dit wilt per schijf.
2 x 1,5 TB is bijvoorbeeld geen probleem (mits dit geen RAID 1 betreft).

Uit de openingspost haal ik niet of hij er meer dan 2 TB per schijf wilt en welke RAID versie gewenst is.

• vuurfreter
Aan deze antwoorden heb ik wat.

Het gaat vooralsnog om 2 schijven van 1 TB of 2x 2 TB

@barry457 ik zal eens kijken naar de QNAP en Synology. Thnx voor de tip.

• Sosabowski
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 09-07 20:54
troftnom schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:29:
Als het om een windows PC gaat zou ik ook eens goed naar een Windows Home Server kijken.
WHS bied niks wat TS niet met een NAS kan doen.
Kan qua prijs niet concureren met een NAS.
TS vraagt om NAS, waarom dan een server aanbevelen?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• stftweaker
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22-09 09:08
misschien online hosting nemen en aan de slag met online factureren?
betreft keuze voor de nas: heb zelf een synology 209. draai 2x 2tb raid 1 auto backup en via netwerk bereikbaar :)

How are you doing?

• shriekin
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20-09 20:19

shriekin

lalalala geld

[b][message=34958791,noline]
betreft keuze voor de nas: heb zelf een synology 209. draai 2x 2tb raid 1 auto backup en via netwerk bereikbaar :)
Ook ik gebruik dit. Werkt perfect :) Kies voor Synology als je simpel en overzichtelijk wilt

ik weet niet wat ik beleef,... ik weeff {Bert Visscher}

• troftnom
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 23:49
Sosabowski schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:11:
[...]

WHS bied niks wat TS niet met een NAS kan doen.
Kan qua prijs niet concureren met een NAS.
TS vraagt om NAS, waarom dan een server aanbevelen?
De eenvoud van windows backups natuurlijk. WHS is trouwens ondermeer voor dit soort doeleinden ontwikkeld, we hebben het niet over een "echte" server. Kortom een optie die je naar mijn mening ook zeker moet bekijken.

En deze eisen:
- Het liefst via internet van buitenaf benaderbaar
- Niet heel moeilijk in omgang.

WHS is redelijk eenvoudig in gebruik, restore optie is zeer goed. Afhankelijk van je router ook makkelijk op te zetten voor toegang via het internet. Nadeel is dat het niet in het Nederlands is.

Een NAS van 250 euro plus twee schijven gaat ook aardig richting de 500 euro.

• Donaldinho
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:37
Ben zelf wel fan van de Synology nassen; je kan zowel op de console (SSH) als in een heel duidelijke GUI aan de slag. Veel taken zijn al voorgedefinieerd en kan je zo doorheen klikken om te configureren.

Remote backups, via internet benaderbaar is in principe mogelijk met alle mogelijke typen NAS.

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

• Catmandos
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:18
ik heb zelf geen nas maar heb er wel een beetje verstand van \

maar kijk maar eens hier adaar hebben ze volgens mij veel verschillende nassen

www.wifimedia.eu

je kan daar ook op het forum een berichtje achter laten

ik zou zelf voor een qnap gaan wegens dat ze de laatste tijd meer updates brengen dan synology.
en ik vind de nieuwe interface van synology totaal niet overzichtelijk.

succes met zoeken

• Sosabowski
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 09-07 20:54
Beetje rare reactie; wat is er mis met ons eigen forum en onze eigen pricewatch?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee